• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoevaak Poorboy's World Black Hole Zwarte Pad Reinigen

Samz

Detailing addict
14 apr 2010
147
65
Hoi,

Vorige week voor het eerst met de DAP bezig geweest en zag duidelijk wanneer m'n pad gereinigd moest worden toen ik bezig was met witte en orange pad.
Na het polijsten heb ik met de zwarte pad Poorboy's World Black Hole aangebracht maar kon niet goed zien wanneer deze gereinigd moet worden of hoeft dat helemaal niet?
Had nu na de motorkap en na het dak de pad gereinigd maar weet niet goed of dat teveel of te weinig is.

Schoonmaken van BH pad ging toch een stuk lastiger dan de polijstpads vandaar mijn vraag:lol

Ik reinig mijn pads altijd na elk gebruik. Eerst onder de kraan met bv dreft uitspoelen. Eventueel een nachtje in de snappy clean of Stjärnagloss Foam Pad & Microfibre Cleaner. En dan de wasmachine in in een waszakje met 30 ml Microrestore (samen met de doeken) en met een schepje vanish.

Ik bedoelde eigenlijk hoe vaak ik tussendoor de pads moet reinigen, op een gegeven moment raken ze verzadigd. Ik ging er van uit dat ik niet de hele auto in de BH kan zetten met maar 1 zwarte pad.

Van de black hole heb je maar weinig nodig, je hoeft de pad tussendoor niet te reinigen, het is een voedend product, wat in de pad zit kan gewoon gebruikt worden als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb het idee dat je veel te veel produkt gebruikt. Als ik het vermoeden heb dat er te veel produkt in de pad zit, ga ik gewoon door op het volgende paneel, uiteraard zonder produkt op de pad aan te brengen. Het laatste paneel eindig ik ook altijd zonder produkt aan te brengen. Heb je met schoonmaken ook niet zoveel in de pad zitten.

Beginnen met 3 druppels op de pad, daar een paneel mee doen, dan 1 a 2 druppels op de pad voor een volgend paneel. Zoals ik al zei, je hebt er maar weinig van nodig.

Perfect, zo had ik het ook gedaan, begonnen met 3 druppels en na de halve motorkap 2 druppels voor de andere helft.
Pad was zeker niet verzadigd, was alleen niet zeker of ik 'm tussendoor moest reinigen ivm afbreken van product.

Thanks!

Met die 3 druppels kun je de hele motorkap wel doen hoor ;) Een glaze breekt niet af, het is een voedend product geen polijstmiddel.