• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel Magifoam om wax NIET te strippen..

Nee ik bedoelde 150ml foam en 850 ml water.
Als ik klaar ben met foamen heb ik de helft nog over in het flesje voor de volgende keer vandaar dat ik het over een halve liter had.
 
Gek gezegd gebruik ik alleen m'n foamlans als ik daarna toch ga waxen ( en of meer stappen ).
Ga ik geen laagje plakken dan pak ik alleen de 2 emmers met guard .... maar tja, dat is mijn visie in elk geval
 
Foamen voorkomt de kans op waskrassen aanzienlijk omdat je het grofste vuil eerst verwijderd zonder het aan te raken.
Ik doe het dan ook altijd voor het wassen.
 
Afstelling foamlans: plaatjes bij het spuitgat zo dicht mogelijk op elkaar en de stelknop bijna helemaal naar de -kant draaien. (HD versie)
Zo krijg je echt een lekker dik pak scheerschuim op je auto wat goed in kan werken.
Heb zelf de magifoam nog niet gebruikt maar bij de ssf werkte dit al helemaal top :heart_eyes:.
Magifoam zou nog langer moeten blijven zitten.
 
Magifoam blijft zelfs zeker 2 x zo lang zitten. Maar vandaar ook mijn voorkeur voor SSF, ik heb het gevoel dat daarmee het vuil beter mee wordt afgevoerd. Aan de andere kant, Magifoam weekt dus langer, waardoor het vuil weer makkelijker lost komt.

Pfff I'm confused..... Doe ze maar om en om....:rules


Deze post is een beetje Statler en Waldorf....:D
 
Ik heb alleen ervaring met Magifoam, maar het blijft zo lang zitten dat ik het niet eens ga afwachten. Ik foam, doe mijn velgen en spuit hem dan af. Dan heeft de foam zeker 10-15 minuten op de auto gezeten. Op de grond zie je het vuil liggen. En dat op een redelijke schoon ogende auto..

Voor mij niks anders!

Ik gebruik ongeveer 2 cm magifoam op een halve liter. Dan heb je echt scheerschuim. (nu ik het lees is het wel heel erg sterk)

Robert
 
Ome Robert zei:
Ik heb alleen ervaring met Magifoam, maar het blijft zo lang zitten dat ik het niet eens ga afwachten. Ik foam, doe mijn velgen en spuit hem dan af. Dan heeft de foam zeker 10-15 minuten op de auto gezeten. Op de grond zie je het vuil liggen. En dat op een redelijke schoon ogende auto..

Voor mij niks anders!

Ik gebruik ongeveer 2 cm magifoam op een halve liter. Dan heb je echt scheerschuim. (nu ik het lees is het wel heel erg sterk)

Robert

Die 2cm is echt niet sterk hoor, 1inch is 2.54cm op 1liter dus je zit er nog onder. Paar post erboven gaf ik ook al aan
ik gebruik sinds ik foam altijd al 250ML en dan afvullen tot 1liter met water. Ik merk totaal niks ervan dat het wax of wat
dan ook stript na afspuiten zeker gegarandeerd een schone wagen en bruinig/grijze strepen foam op de grond.

Ben de laatste tijd wat aan het mengen geslagen met foam heb van de magifoam V1 en V2 5liters staan dus die mik ik
bij mekaar en doe er dan nog 50ML SSF bij, lekkere combi blijft niet mega lang plakken, maar lang genoeg om in de tussentijd
lekker de velgen te doen en reinigt super!

Uiteraard kan jeje eigen mengverhoudingen aanhouden maar je moet toch echt veel magifoam gaan gebruiken om wax te gaan strippen.

Tevens nog steeds goede tip na foamen spuit je wagen af met de foamlance deze dan vullen met water om m schoon/door te spoelen
zodat de foam niet gaat aankoeken in de metal gauze (metalen gaasje).