• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hogedrukreiniger

Als je hem alleen voor de auto gaat gebruiken kun je het met een hogedrukreiniger van 130 euro ook wel doen. Merk maakt eigenlijk weinig uit. Belangrijk is dat je een hogedrukreiniger hebt met een metalen pomp, dat hebben de karchers en nilfisks bijna allemaal wel. Daarnaast: kijk naar het vermogen, minimaal 1800 watt zou ik aanraden. Kijk dan naar de Combinatie van het aantal bars druk en de hoeveelheid waterverbruik liter per uur. Aanraden: 150 bar druk en ten minste 430 liter per uur.

Kevin ik heb de k7 nu een jaar of 4, in het begin was ik er helemaal happy mee. Maar na veelvuldig gebruik merk ik, dat veel plastig delen losschieten. Het pomphuis een beetje lekt, de slang eigenlijk voor het mooie soepel had moeten zijn ipv stug waardoor deze beter uitrolt en beter oprolt. Mijn volgende zal een kranzle worden en geen bouwmarkt spul meer.

Ja ik zou hem okk gebruiken voor de tuin voor tegeltjes

maar zocht gelijk een goeie

dus wat hier in lijstje staat is niet goed dan

Wat Hisense ook al zei: de plastic slang van de Karchers zijn te stug waardoor ze niet zo goed oprollen. Ze krullen alle kanten op tijdens gebruik. Karcher, zelfs de K7 is van plastic met plastic en een plastic pistool... Mijn advies; iets meer besteden en gelijk een Kranzle kopen. Uiteindelijk doe je het toch en ben je de kosten van, diegene die je nu koopt, extra kwijt.

Nilfisk , versterkte slang 10 meter , oprolsysteem , Pro-handvat , alu-motor , grote wielen , 5 jaar garantie , vind je voor +- 300 € . Google ff op vvs oid . De mijne komt van daar en ben er erg tevreden van .

Ik wil ook graag een nieuwe hogedrukreiniger, en in plaats van alweer een nieuw draadje te maken hang ik het mijnen hier maar aan.
Wat gedacht van de Stihl RE 129 Plus?
454b9be367794b05bedc6046d578e486.webp

2300 W
10-135 bar werkdruk
150 bar max druk
debiet 500l/h
9m slang met stalen bewapening

379,-

Of is die te duur in vergelijking met Nilfisk D-PG 140.4-9 X-TRA EU? Of zijn er nog andere, betere hdreinigers is deze prijsklasse?

Ik heb een Nilfisk en die Stihls lijken iets teveel op elkaar. Of Nilfisk maakt ze voor Stihl of Stihl voor Nilfisk (ik denk het eerste :)).
De lans is gewoon exact hetzelfde en meerdere dingen komen (vrijwel) overeen.
De vraag is dan wat het verschil in kwaliteit kan zijn in kwaliteit (pomp?). Gezien de prijs lijkt mij dat niet het geval.

De Nilifsk E145.2 die ik heb bevalt uitstekend. Fantastich apparaat. Doordat het een duurder model is, is de slang wel een stuk makkelijker te hanteren dan de goedkopere modellen.
Oprolsysteem vind ik ook een must eigenlijk.

Deze heb ik, de slang lijkt glimmend maar is bij mij hetzelfde als de Stihl.
l.webp

Zoek de verschillen:
R-RE128P-D003_g11.webp

pt_5_sg_4-serie-hochdruck_zoom_480x320_rdax_85.webp

Zelfs de foamfles wordt op dezelfde manier aan de achterkant vast gemaakt.
pt_5_sg_3-serie-hochdruck_zoom_480x320_rdax_85.webp

de Nilfisk waar ik het over heb is deze:
376789?width=422&height=390.webp

werkt met 140 bar en PowerGrip lans ook 9m salng en 500l/h, 350,- en 5j. garantie

Ziet er prima uit, twijfel alleen of de slang hetzelfde is als die Stihl eerlijk gezegd. Powergrip lijkt handig, dat heb ik weer niet.
Er is nu 50 euro cashback op deze HD bij Coolblue trouwens. Dan wordt deze 300 euro.

Edit: ik denk het niet trouwens. Bij de 145.3 staat wel dat er een Flexibele staatversterkte slang bij zit en bij de 140.3 niet.
Daarom zou ik kiezen voor de C145.3 of de Stihl die je zag. Kloten met een slang is echt irritant.

De E145.3 heb je voor 289 euro bij Coolblue.

Dan moet ik misschien toch voor de 145.3 gaan, hoewel deze 2100W heeft ipv 2300W en géén PowerGrip lans. Hmm, keuzes maken...............:weetniet