• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoi!

Ruben1.

Detailing trainee
31 mrt 2019
9
45
Hoi allemaal,

Mijn naam is Ruben Bakker, 25 jaar en woon in Veenendaal.
Sinds kort rij ik rond in een Alfa Romeo 159sw:heart_eyes:.
Daarnaast ben ik ook me wat meer aan het verdiepen in het poetsen van auto's. Erg interessant allemaal wat hier allemaal te leren valt.

Voordat ik op dit forum kwam had ik al wat dingetjes van Meguiars gekocht, maar hier op het forum werden mijn ogen wel geopend voor veel meer mooie producten.

Het lijstje van wat ik nu heb is:

Meguiars - deep crystal paintcleaner.
Meguiars - deep crystal Polish
Meguiars - GoldClass Carnauba plus wax
Ekowax
Nanoglass protector
Wat merkloze doeken en pads.
En sinds een paar dagen heb ik Monello raffini finale, monello orange pad en duo pad en purple claybar van nanolex gekocht.
+ nog wat schuurpapiertjes van 2000 en 3000 grid omdat ik ook wel wat wil uitproberen met wet sanding.
Daarom ben ik naar de sloop gegaan en heb daar een plaat gehaald waar ik het op kan uitproberen.

Dat heb ik vandaag gedaan, de eerste kras ging eigenlijk bijzonder goed, niks meer van te zien.
De tweede kras daar en tegen kreeg een soort van veeg om zich heen die ik niet meer weg krijg.... is dat een gevalletje van te hard geschuurd?

En oja, ik heb nog geen fatsoenlijke polijstmachine, nu nog zo'n goedkope poetsmachine :p

Groetjes!
 
Hey Ruben, welkom op het forum! :D

Leuk dat het begin er al is. Een slooppaneel is altijd goed om dingen op te proberen.

Oef, dat klinkt alsof je inderdaad teveel geschuurd hebt en door de blanke lak heen bent. (Je weet natuurlijk niet hoeveel lak er nog op je slooppaneel zit) Waren deze krassen wel toe aan wetsanding en kon dit niet middels polijsten?

Een machine is toch wel donders fijn als je meer gaat polijsten. ;) Een machine zoals een DAP900 V3 is waar de gemiddelde detailer genoeg mee kan.
 
Thanks!

Het zou kunnen hoor, dat polijsten genoeg was. Bij gebrek aan een fatsoenlijke machine ben ik dit gewoon gaan doen.
Een machine staat wel hoog op mijn lijstje.