Beste kenners,
Ik heb nu al twee auto's waar ik na een detail een hologrameffect heb na het uitpoetsen van de wax.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Tot aan de glaze gaat het perfect. Lak hartstikke strak bij beide auto's.
Dan de wax aanbrengen en na de swipetest uitpoetsen. Dan schrikken.
Het vreemde is dat ik bij beide auto's verschillende producten en waxen heb gebruikt.
Ik moest dus zoeken naar een gemene deler in de twee. Ik kom dan op de fingermitt van dodo. Die gebruik ik al veel langer op verschillende auto's .
Maar toch is dit het enige wat ik op beide auto's heb gebruikt.
Zou het kunnen dat ik deze mitt niet goed schoon maak, en dat dit dan de soort hologrammen geeft. Ik spoel hem eerst af onder de kraan met afwasmiddel en meestal gaat ie dan in de wasmaschine met alle doeken. (Geen wasverzachter). Zou het kunnen dat de waspoeder misschien iets doet met het materiaal van de mitt?
Even nog een foto, maar het was niet zo makkelijk te fotograveren.
Op de foto is het niet echt goed zichtbaar, maar in het echt trek ik mijn haren eruit.
Mochten jullie een ander idee hebben, dan hoor ik dat graag.
Groeten Marcel
Ik heb nu al twee auto's waar ik na een detail een hologrameffect heb na het uitpoetsen van de wax.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Tot aan de glaze gaat het perfect. Lak hartstikke strak bij beide auto's.
Dan de wax aanbrengen en na de swipetest uitpoetsen. Dan schrikken.
Het vreemde is dat ik bij beide auto's verschillende producten en waxen heb gebruikt.
Ik moest dus zoeken naar een gemene deler in de twee. Ik kom dan op de fingermitt van dodo. Die gebruik ik al veel langer op verschillende auto's .
Maar toch is dit het enige wat ik op beide auto's heb gebruikt.
Zou het kunnen dat ik deze mitt niet goed schoon maak, en dat dit dan de soort hologrammen geeft. Ik spoel hem eerst af onder de kraan met afwasmiddel en meestal gaat ie dan in de wasmaschine met alle doeken. (Geen wasverzachter). Zou het kunnen dat de waspoeder misschien iets doet met het materiaal van de mitt?
Even nog een foto, maar het was niet zo makkelijk te fotograveren.
Op de foto is het niet echt goed zichtbaar, maar in het echt trek ik mijn haren eruit.
Mochten jullie een ander idee hebben, dan hoor ik dat graag.
Groeten Marcel