• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen en Swirls

maik0l89

Detailing rookie
25 mrt 2011
10
0
Hallo Allemaal,

Ik kijk al een tijdje rond wat de beste oplossing zou zijn voor mijn golfje 3. Ik heb hem namelijk vorig jaar zomer met de polijstmachine van een vriend van mij onder handen genomen maar achteraf gezien is dat niet helemaal goed gegaan volgens mij. Er zijn nu namelijk allemaal swirls (als dit juist is) te zien als de zon erop schijnt. en van dichtbij zie ik allemaal circulaire krasjes. Ik denk dat we een te grof middel hebben gebruikt en ook maar 1 pad..
Nu de zomer er weer aan komt wil ik mijn auto eens goed onder handen nemen en zelf ook de benodigde materialen aanschaffen (polijstmachine, etc). Mijn vraag aan jullie is nou wat ik hier het beste mee kan doen aangezien het volgens mij nogal ernstig is.. :schaam En is dit nog te verhelpen??

Alvast bedankt!!

Let er niet op hoe vuil hij is! slecht slecht... :|~* Hier wil ik dus echt vanaf!
k0662s.jpg
 
Dat zijn hologrammen.
Inderdaad een resultaat van te grof afwerken.
Met een DAP en Monello producten bijv. te verhelpen

Welkom btw :ja
 
Bedankt voor je snelle reactie! Moet zeggen echt een super forum dit! Lees hier dingen m.b.t. het poetsen waar ik nog nooit van had gehoord..
Zou iemand me in het kort kunnen uitleggen wat dan het verschil is in hologrammen en swirls? want volgens mij heb ik ze dan beide.. of is dit niet mogelijk? Als ik het volledige stappenplan met de DAP500 uitvoer zou dit dan de oplossing zijn? En wat raden jullie mij allemaal aan om aan te schaffen, ik heb namelijk nog totaal niets in huis.
 
Zou je even het formaat van je foto aan willen passen? Max formaat toegestaan is 1024 x 768 ;)

Swirls = wasstraatkrasjes, met een lichtbron makkelijk te herkennen (zon natuurlijk ook) het ziet er uit als fijne spinrag om de lichtbron heen.

100_0612.JPG


Hologrammen = Veroorzaakt door roterende polijstmachines, ook makkelijk te herkennen:

swirls.jpg


6600_IMG_6410.JPG
 
Welkom,

Je kan in ider geval goed fotograferen
Het lukt niet iedereen om het goed vast te leggen.

Succes met het oplossen, geeft een berg voldoening

Hans
 
Haha bedankt! Of ik goed fotograferen of 't is gewoon zeer duidelijk te zien en goed fout gegaan! :-b
Wat kan ik het beste doen.. Een DAP aanschaffen en dan welke.. De 500 of 900 en dan de monello of de poorboy?? Of denken jullie dat ik dit nog zonder machine kan wegkrijgen?

Groetjes!
 
Hier heb je echt een DAP voor nodig met Monello. Monello omdat het hier om een VAG lak gaat, en deze vaak zeer hard zijn.
 
Oke mooi. Dat dacht ik ook al op te maken uit andere topics. En dan met de witte pad beginnen en dan nog een keer met zwart? Bedankt voor de hulp! Als hij er weer super uitziet post ik de foto! :grinning:
 
Dankjewel Paulus,

Ik heb nu een lijst gemaakt met benodigde middelen. Alleen weet ik niet wat de beste producten zijn voor stap 5: waxen. Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren en even kunnen controleren of mijn lijst zo compleet is?

Voor stap 1: Wassen
- Poorboy's Super slick & Suds: 17,99
- Meguiar's Ultimate Wash Mitt: 17,99
- Poorboy's Waffle Weave: 13,99
- Dodo Juice Supernatural Window Waffle - 40x40cm: 8,98

Stap 2: Kleien
- Poorboy's Clay: 23,99
- Deluxe Mega Mega Towel groen: 7,98
- Poorboy's Spray & Wipe: 11,00

Stap 3: Polijsten
- Poorboy's World Deluxe mega towel geel: 5,99
- Afplaktape: 19 mm: 2,99
- DAP500 lite edition monello en 3 pads: 155,-
- Red Finidhing pad: 8,98

Stap 4: Voeden
- Poorboy's World Black Hole: 17,99

Stap 5: Waxen
- Deze mogen jullie invullen! :grinning:

Als jullie verder nog tips of aanvullingen hebben om mijn autotje weer in orde te krijgen hoor ik het heel graag! alvast bedankt!!
 
Oke bedankt, het wordt de Natty's wax blue. De Dojo kan ik misschien in de toekomst nog een keer proberen maar anders wordt het me wel erg veel geld voor mijn studenten budget! ,^^
Even wachten tot alles leverbaar is en daar flink poetsen!!! :cool:
 
Ik zou voor de rainforest rub gaan gezien die in promotie is. Maar er is ook niks mis met de natty's, heb m vandaag nog gebruikt op moeder haar auto na het polijsten omdat het al begon te schemeren en ik snel nog beschermlaag wou zetten. PB's zijn heel goed verwerkbaar.

Moest je eens iets willen proberen (of gewoon eraan ruiken) PM je maar even.