• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen in gyeon MOHS

wtpboy1

Detailing trainee
9 jul 2016
6
25
31
Beste mede detailers,

Heb sinds gisteren een collega zijn wagen onderhanden genomen en mits deze dagelijks op de baan is had hij gekozen voor de gyeon mohs coating. Nu had ik eerst de wagen gewassen, gekleid, gepolijst en 2 keer nagelopen met gyeon prep en toen ik de eerste laag aanbracht van de coating kwamen er al wat lichte hologrammen te voorschijn als ik controleerde met mijn ledlampje. Maar na de 2de laag waren deze nog een stuk meer zichtbaarder. Nu heb ik alles gedaan volgens de beschrijving zoals het op de webshop van carclean staat en heb ook 4 nieuwe softwipe doeken gebruikt maar toch loopt het precies ergens verkeerd.. heeft nog iemand dit probleem al gehad?
 
Heb je roterend of excentrisch gepolijst ?
Kunnen het hologrammen zijn uit je polijst werk of komt het uit de coating ?

Als het uit de coating komt heb je denk ik veel te veel coating gebruikt of deze niet goed genoeg afgenomen.
ik snap ook niet waarom je een tweede laag gaat aanbrengen als je in de eerste al wazen ziet ?
 
Heb je roterend of excentrisch gepolijst ?
Kunnen het hologrammen zijn uit je polijst werk of komt het uit de coating ?

Als het uit de coating komt heb je denk ik veel te veel coating gebruikt of deze niet goed genoeg afgenomen.
ik snap ook niet waarom je een tweede laag gaat aanbrengen als je in de eerste al wazen ziet ?
Het is wel degelijk van de coating dat dit komt maar heb dit verkeerd uitgelegd.. het is wel degelijk enkel na de 2de laag dat dit zichtbaar is. Heb hiervoor zeer goed ontvet met prep en het polijsten heb ik gedaan met de rupes bigfoot machines. Als ik de coating aanbreng doe ik dit per paneel.. dus bv. Eerst heel de deur in strijken en daarna afnemen met een nieuwe doek en daarna meteen nawrijven met nog een andere doek. Maar wat is te veel product volgens jou? En zou ik de deur beter in kleinere stukken verdelen?
 
Wat we op de clinic van Gyeon hebben geleerd is het inderdaad werken in kleine stukken.. Een motorkap ging in 4-5 stukken... Goed afnemen en inderdaad nog eens goed nawrijven. Dit direct na het opbrengen.

Hoe groot is de auto en hoeveel product heb je gebruikt?
 
Wat we op de clinic van Gyeon hebben geleerd is het inderdaad werken in kleine stukken.. Een motorkap ging in 4-5 stukken... Goed afnemen en inderdaad nog eens goed nawrijven. Dit direct na het opbrengen.

Hoe groot is de auto en hoeveel product heb je gebruikt?
Het is een honda civic type r van 2008 dus sporthatch. Heb hiervoor toch wel 40ml voor gebruikt voor 2 lagen. Dus jij bedoelt een vierde van de motorkap aanbrengen en dan meteen afnemen?
 
Wanneer die hologrammen zeker niet van het polijsten zijn, denk ik dat je te grote vlakken in 1x gedaan hebt en dus te lang gewacht na afnemen.Misschien ook te veel gebruikt waardoor het afnemen nog moeilijker gegaan is?
Vermoedelijk was het ook al warmer afgelopen dagen, waardoor de coating snel is uitgedampt.
Dat kan die vegen verklaren (zonder foto te zien ;) )

Wanneer heb je de 2e laag aangebracht? direkt na de 1e? Of heb je gans de wagen gedaan en nadien de 2e laag?
je doet best de 2e laag direkt na de 1e, je maakt dus de 1e laag wat dikker.

een motorkap verdeel ik in 4, deur in 2 a 3
ik heb nog geen coatings gedaan bij warm weer, maar ik denkt dat die bij 30gr wel (te) snel uitdampt?
 
Wanneer die hologrammen zeker niet van het polijsten zijn, denk ik dat je te grote vlakken in 1x gedaan hebt en dus te lang gewacht na afnemen.Misschien ook te veel gebruikt waardoor het afnemen nog moeilijker gegaan is?
Vermoedelijk was het ook al warmer afgelopen dagen, waardoor de coating snel is uitgedampt.
Dat kan die vegen verklaren (zonder foto te zien ;) )

Wanneer heb je de 2e laag aangebracht? direkt na de 1e? Of heb je gans de wagen gedaan en nadien de 2e laag?
je doet best de 2e laag direkt na de 1e, je maakt dus de 1e laag wat dikker.

een motorkap verdeel ik in 4, deur in 2 a 3
ik heb nog geen coatings gedaan bij warm weer, maar ik denkt dat die bij 30gr wel (te) snel uitdampt?
Ok, lijkt me logisch wat je zegt :) volgende week ga ik mijn eigen wagen onderhanden nemen.. zal zien hoe het dan afloopt. Maar gyeon zelf schrijft voor dat je minimum 1uur tusse de lagen moet laten? Ik heb eerst de 1ste laag aangebracht op de gehele wagen en dan pas de 2de laag.. hier zat dan al snel 2uur tussen. En hoeveel druppels coating per deel doe je ongeveer? Waarschijnlijk heb ik idd wel overdreven met mijn hoeveelheid per keer.
 
Op de gyeon clinic vond ik dat er best veel product gebruikt werd per keer.
Je druppelt zeg maar een streep op het blokje, en dan met weinig druk uitwrijven op een klein vlak.

Vooral het nawrijven en afnemen is belangrijk, zorgen dat je goed licht hebt zodat je kan zien dat het mooi verdeeld is.
Ook als je stukjes mist met het blokje veeg je het gemiste stukje nog altijd uit met een doek, dat is geen probleem.

Wel meteen afnemen na het opbrengen trouwens.
 
En hoeveel druppels coating per deel doe je ongeveer

De eerste keer een streep over de ganse lengte van het blokjen, de volgende keren een druppel of 5, 6 voor een vlak van 50 op 50 ongeveer.
Het doekje is dan wat meer 'verzadigd' bij de volgende keren, dus dan hoef je er niet veel meer op te doen.

Mijn gedacht is nog steeds dat je sneller moet afnemen bij warm weer.
 
De beste meneer van gyeon zei op de clinic dat je altijd direct moet afnemen en altijd binnen werken.

Correct me if i'm wrong.
 
De beste meneer van gyeon zei op de clinic dat je altijd direct moet afnemen en altijd binnen werken.

Correct me if i'm wrong.

juust, heel juust ;)
maar dat is 't probleem wanneer je grotere stukken doet, dan is het stuk waar je begonnen bent al langer aan't uitdampen wanneer je eindigt.
Zeker bij 30gr buiten.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Aah super om deze reacties te krijgen.
Van zodra ik volgende week begin aan mijn eigen auto zal ik wel een verslagje uitbrengen.
Dus zeker 1 uur tussen de lagen laten?
En geeft dit als het meer dan 2uur is tussen de lagen?
 
Volgens mij ben ik in de war met Prime, deze heeft aan 1 laag genoeg.
Mohs heeft inderdaad minimaal twee lagen nodig.

bedankt @Jansen.

toevoeging van een ander forum;

"- Prime is a standard SiO2 coating, where Mohs is PhPS based;
- Prime can bu used as a 1-layer coat, Mohs required at least 2 coats;
- Prime is extremally hydrophobic, Mohs combines good beading with a great sheeting effect, providing even better self-cleaning abilities;
- Mohs will last longer on the paint;
- a car coated with Prime can be driven in various conditions sooner than the one with Mohs - Mohs needs time to cure and evaporate;
- Prime has a candy-like gloss, where Mohs gives a lot glass-like look and darkens the paint adding depth."
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Wij hebben exact 1 uur gewacht tussen de lagen. We deden een paneel per keer en na ongeveer 2 min na wrijven. Het is vorige week gebeurd. Dus was ongeveer een graadje of 20. Wel alles binnen gedaan.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
 
Wat ik nog ergens in mijn achterhoofd weet is dat je minimaal 1 uur moet wachten en maximaal 3 uur alvorens de tweede laag.

Het is handiger om een foto te plaatsen, dan weten we waar we het over hebben.

Als er geen hologrammen in je lakwerk zitten, dan moet het wel door het afnemen zijn. Maja, ik weet niet hoe het er uit ziet.


Greetz
 
Juist mijn auto gedaan met mohs. Super makkelijk om aan te brengen. Heb de nieuwe versie 2018 gebruikt.
Die is zeer flexibel met het afnemen. 30 seconden na het aanbrengen terug afnemen is geen probleem.
Het flesje van 30 ml gebruikt om 2 lagen aan te brengen op een mn crossover (Seat Arona)
Heb nog een heel klein beetje over.
Velgen en ramen heb ik niet gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: BOBO

Vergelijkbare onderwerpen