• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen met Festool Rap 150 met mpa 5000

Hallo,

Zelf heb ik nog niet veel ervaring met al die polijsttoestanden,maar een mening heb ik wel:

Volgens mij zijn er weinig produkten die in 1 keer bepaalde correcties kunnen en bovendien dan ook nog goed genoeg zijn om als eindpolish te kunnen dienen(heb al heel veel gelezen en je moet bij elke serieuze "correctie" toch afbouwen hoor,is zoals met schuurpapier;eerst grof om het deel vlak te schuren en daarna fijner om de "schuurstrepen" er uit te krijgen,tot je ze (bijna :-b ) niet meer ziet)

Natuurlijk zou ik graag zo'n produkt hebben,keil ik gewoonweg alle rest in de vuilbak en is er meer plaats voor andere dingen :lol

Afbouwen is volgens mij toch aangewezen en een auto polijsten neemt nu eenmaal "tijd" in beslag.

Ik kan je wel de dap900 aanraden!!

Danny

Let wel even op!

De Shinex RAP 150 FE heeft standaard een 125mm backingplate i.p.v. 150mm zoals de naam zou vermoeden.

De achterliggende gedachte achter de naam 150 is dat de machine maximaal 150mm pads kan/mag/moet gebruiken.

@ grandscenicman!!!het is een one stepper dus je pad bepaald de cutting,zeg maar solo system meguiars.1 product meerdere pads:-)^

@partick,wederom weer erg geode en nuttige informatie:ja

Beste,

Ik ben zeker niet de alleswetende detailer maar ik had na een herstelling op mijn Audi A6 ook erg veel last van hologrammen.
Bij mij zijn ze verdwenen als sneeuw voor de zon met:
De DAP900 en:
- witte pad met mezzo
- zwarte pad met finale (misschien beter licht groene gebruiken als je deze hebt)

Veel succes!

Groeten,
Steven

Hologram vrij finishen met een rotary is wel degelijk mogelijk, maar daar is de juiste techniek en ervaring voor nodig (en natuurlijk de juiste middelen) Al zijn er altijd lakken waarop dat niet lukt. Om echt 100% hologramvrij te kunnen finishen is een DAP500/900 eigenlijk onmisbaar.

nicknameless zei:
Let wel even op!

De Shinex RAP 150 FE heeft standaard een 125mm backingplate i.p.v. 150mm zoals de naam zou vermoeden.

De achterliggende gedachte achter de naam 150 is dat de machine maximaal 150mm pads kan/mag/moet gebruiken.

Ga ik na meten!
:cool

Steven zei:
Beste,

Ik ben zeker niet de alleswetende detailer maar ik had na een herstelling op mijn Audi A6 ook erg veel last van hologrammen.
Bij mij zijn ze verdwenen als sneeuw voor de zon met:
De DAP900 en:
- witte pad met mezzo
- zwarte pad met finale (misschien beter licht groene gebruiken als je deze hebt)

Veel succes!

Groeten,
Steven

Ik denk dat ik de Dap900 kompressor lite edition ga bestellen, daar zit alles al in wat ik nodig heb.
De prijs tussen Dap500 en 900 verschilt heel erg weinig dus zonde om de Dap500 te kopen.

stimpy68 zei:
Hologram vrij finishen met een rotary is wel degelijk mogelijk, maar daar is de juiste techniek en ervaring voor nodig (en natuurlijk de juiste middelen) Al zijn er altijd lakken waarop dat niet lukt. Om echt 100% hologramvrij te kunnen finishen is een DAP500/900 eigenlijk onmisbaar.

Bovendien heb je daar naar een zachte finishing pad ook een finishing polish nodig en ideaal gezien 600 tot 800 toeren op de machine.

Met een 1-staps product is het (nagenoeg) niet mogelijk om hologramvrij te finishen.

Tim zei:
Bovendien heb je daar naar een zachte finishing pad ook een finishing polish nodig en ideaal gezien 600 tot 800 toeren op de machine.

Met een 1-staps product is het (nagenoeg) niet mogelijk om hologramvrij te finishen.

Ik denk dat je binnenkort weer een Dap900 kompressor lite edition hebt verkocht Tim...

Na de vakantie... Dap time! :jippie