• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen na paar wasbeurten??.. pfff

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Wie heeft er ook last van..

De auto pas netjes gedetailed. Goed gepolijst en afgebouwd. Geen hologrammen ofzo te zien..

Een paar wasbeurten later en na te behandelen met smartdetail staan de 2 zijkanten vol hologrammen?
Het is alsof mijn doeken het veroorzaken.. Nochtans gebruik ik steeds een propere doek en ze worden gewassen met smartwax microfiber rejuvenator..

Het gaat om een Fiat Grande Punto van 2009.. Bijna geen swirls te zien maar als hij in de zon staat.. 1 en al hologram.. ]-0
 
Onderstaand wat het eerste in mij opkomt:
- De lak van Italiaanse auto is vaak, niet altijd, vrij zacht en daardoor gevoelig voor krasjes.
- Waren de hologrammen wellicht gemaskeerd door de olien in de polijstmiddelen; heb je IPA gebruikt voor een inspectie
- Heb je de twee-emmer methode gehanteerd?
- Waar was je auto mee, een washmitt?
- Waar droog je de auto mee, een zeem of een MF doek?
 
Het wassen van de wagen gebeurd uiteraard op de correcte manier. 2emmers met gritguard, wollen mothers of mf meguiars washmitt en drogen gebeurd met een delirium. Ga hem morgen nog maar is met de dap en zwarte lc pad en finale aanpakken..
 
Met het wassen lijkt niets verkeerd te gaan, maar gebruik je een inspectiespray na het polijsten? Wat ik me afvraag is of het door het polijsten komt, of door het wassen. Als het wassen goed gaat en het polijsten netjes wordt aangepakt, dan ben ik bang dat je lak erg gevoelig is.
 
Na de laatste x heb ik geen spruzzo gebruikt. Er leek ook niks aan de lak toen.. Zal hem morgen maae genoeg in de zon zetten dan om na te checken..
 
Ik heb hier ook last van, niet dat hij meteen helemaal onder zit maar als ik kritisch kijk zie ik na zo'n 2 wasbeurten hetgeen je beschrijft wel tevoorschijn komen in de felle zon, ik heb zelf het idee dat het aan mijn droogdoek ligt (Delirium), hoewel ik zoveel mogelijk probeer te 'deppen'.

Los het nu maar op door er een laagje SRP op te zetten, heb er met 2 kinderen simpelweg geen tijd voor om dit weer te corrigeren, wellicht over een maandje of 2 weer.
 
LB zei:
Met het wassen lijkt niets verkeerd te gaan, maar gebruik je een inspectiespray na het polijsten? Wat ik me afvraag is of het door het polijsten komt, of door het wassen. Als het wassen goed gaat en het polijsten netjes wordt aangepakt, dan ben ik bang dat je lak erg gevoelig is.


Hmmm, komt me bekend voor, heb een aantal weken geleden mijn Jaguar xj6 met de hand gepolijst (3 stappen van mequiars)
Daarvoor uiteraard gewassen met de 2 emmer methode en gekleid.

Nu heb ik na het wassen de detailerspray gebruikt, met mequiars doeken afgenomen en vóila, een en al hologrammen.

Wat ik hier op het forum vermeld heb zien staan over de lak van Jaguars uit de jaren negentig is dat de lak waarschijnlijk slijtvast is maar erg krasgevoelig.

Misschien hetzelfde probleem met de lak van de auto van topicstarter?
 
Zou kunnen, met Jaquars van de jaren dertig heb ik geen ervaring.
 
Mijn zwarte Seat Ibiza 6L heeft last van hetzelfde probleem. Hoewel ik zelf het idee heb dat veel swirls en krasjes weg gedrukt worden door glaze en wax. Misschien dat die in de loop van de tijd minder worden waardoor de swirls en krasjes beter zichtbaar worden. Ik denk wle dat het lastig is om de auto perfect te houden als je hem gebruikt. Zand, steentjes, gruis en andere rotzooi veroorzaakt toch altijd wle iets van krasjes.