• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen na spuiten

J50

Detailing rookie
1 sep 2020
7
15
Ik heb wat schade aan men wagen laten spuiten.
Nu had ik de wagen terug gekregen en zaten er nog wat fouten in (stofjes enz).
Nu had ik de wagen terug naar de carrosserie gebracht voor dit op te lossen en toen ik hem ophaalde leek alles wel aanvaardbaar weggewerkt.
Maar na het wassen van de wagen en hem eens in de zon en onder led kunstlicht te zetten zie ik toch nog veel hologrammen waar de fouten zijn bijgewerkt.
Ik vroeg me af of dit volledig weg te krijgen is?
Screenshot_20200901-073421_Gallery.jpg
Screenshot_20200901-073415_Gallery.jpg
Screenshot_20200901-073333_Gallery.jpg
 

Bijlagen

  • 20200901_052343.jpg
    20200901_052343.jpg
    211,6 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20200901-073415_Gallery.jpg
    Screenshot_20200901-073415_Gallery.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20200901-073333_Gallery.jpg
    Screenshot_20200901-073333_Gallery.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20200901-073421_Gallery.jpg
    Screenshot_20200901-073421_Gallery.jpg
    113,5 KB · Weergaven: 0
Dit is vrij normaal na spuitwerk, omdat de meeste schadebedrijven zoiets alleen afwerken met een roterende machine en dan zijn deze hologrammen onvermijdelijk. Waarschijnlijk in eerste instantie verdoezeld met een vettig goedje wat na de eerste wasbeurt al verdwenen is. Maar dit is zeker volledig weg te krijgen door te polijsten.
 
Ik heb zelf geen polijstmachine.
Maar heb wel eens collinite pre wax and polish gekocht een tijd terug omdat ik gelezen had dat er een fijne korrel in zit en het handmatig kan aangebracht worden.
Zou dit iets doen als ik het handmatig aanbreng en erna collinite 845 opzet?
Of moet zoiets toch echt wel met de machine gebeuren?
En de wagen is zo'n 3 weken geleden gespoten is de lak hiervoor al genoeg uitgehard?
 
Dit zal waarschijnlijk wel machinaal gepolijst moeten worden.
Ik verwacht dat de lak al genoeg is uitgehard.
Misschien kan @AndyVR je hier meer over vertellen?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik heb zelf geen polijstmachine.
Maar heb wel eens collinite pre wax and polish gekocht een tijd terug omdat ik gelezen had dat er een fijne korrel in zit en het handmatig kan aangebracht worden.
Zou dit iets doen als ik het handmatig aanbreng en erna collinite 845 opzet?
Of moet zoiets toch echt wel met de machine gebeuren?
En de wagen is zo'n 3 weken geleden gespoten is de lak hiervoor al genoeg uitgehard?
Ik denk dat je het handmatig ook wel grotendeels weg kan krijgen met de juiste spullen. https://www.carclean.com/nl/monello-easy-detailing-duo-cutting-and-finishing-pad.html. Met deze pad met een cutting polijstmiddel verwacht ik wel dat het zal verdwijnen.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Ik zou geen producten gebruiken die een glaze-effect hebben. Daarmee verdoezel je de holo's misschien, maar zijn ze er nog steeds. ;)

Een witte/oranje handpad van Monello i.c.m. Monello - Finale (fijn) of Mezzo (medium) zal genoeg zijn. Het zal wel effe bikkelen zijn, maar het is te doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dylandr
Ik zou geen producten gebruiken die een glaze-effect hebben. Daarmee verdoezel je de holo's misschien, maar zijn ze er nog steeds. ;)

Een witte/oranje handpad van Monello i.c.m. Monello - Finale (fijn) of Mezzo (medium) zal genoeg zijn. Het zal wel effe bikkelen zijn, maar het is te doen.
Wat zou u dan kopen finale of mezzo?
Is mezzo te grof voor erna enkel collinite polish en de 845?
 
Met mijn bescheiden ervaring met wat zaken wegwerken werkt mezzo prima, ik had het idee bij finale dat het met de hand weinig doet
 
Als je na het polijsten c.q. verwijderen van de holo's nog die Collinite 840 wilt gebruiken, dan kan dat natuurlijk ook. Echter zou ik dan liever gewoon een pure glaze pakken omdat de schurende werking al heeft plaatsgevonden en je eigenlijk alleen nog de glaze-werking zoekt.

Aan de andere kant, zou je ook de 840 kunnen proberen en kijken wat het voor je doet. De kans bestaat dat de fijne korrel genoeg is om de holo's te verwijderen en dan heb je ook in één stap een glaze aangebracht, maar je zal niet kunnen zien of je de holo's verwijderd hebt óf verdoezeld. ;)
 
Op de foto waar je chroom lijst zichtbaar is, daar zitten zelfs nog resterende schuurkrasjes van het wegschuren van het stofpuntje. Dit krijg je niet weg door handmatig te polieren, hier heb je echt wel een polijstmachine voor nodig.
Zoals The Joy Of Detailing al zei is er waarschijnlijk een roterende polijstmachine gebruikt voor het verwijderen van de schuurkrassen gezien deze een grotere correctie factor hebben, maar vaak wordt er helaas vergeten om met een DA polijstmachine de holo's e.d te verwijderen d.m.v een heel fijne polijstpasta, je hebt er die speciaal gemaakt zijn om holo's e.d te verwijderen/vermijden. Vaak hebben gelijkaardige bedrijven dan ook maar een zeer beperkt aantal producten voor het polijsten/detailen... Daarnaast kan het ook dat het schadebedrijf een polijstpasta gebruikt waarin fillers zitten... Dit kan ook pas na enkele wasbeurten zichtbaar worden (of je hebt zelf een ontvetter? dan zijn die fillers er zo uit).

Ik zou zeker geen wax o.i.d. erover doen, dit verwijderd de schuurkrassen of holo's niet.

Betreft je vraag als de lak na 3 weken hard is, deze zou volledig moeten uitgehard zijn ja.

Als ik in jouw plaats was, zou ik gewoon teruggaan naar dat bedrijf en aangeven dat je wilt dat dit opgelost geraakt... Ze worden hiervoor betaald ten slotte.
 
Laatst bewerkt:
Op de foto waar je chroom lijst zichtbaar is, daar zitten zelfs nog resterende schuurkrasjes van het wegschuren van het stofpuntje. Dit krijg je niet weg door handmatig te polieren, hier heb je echt wel een polijstmachine voor nodig.
Zoals The Joy Of Detailing al zei is er waarschijnlijk een roterende polijstmachine gebruikt voor het verwijderen van de schuurkrassen gezien deze een grotere correctie factor hebben, maar vaak wordt er helaas vergeten om met een DA polijstmachine de holo's e.d te verwijderen d.m.v een heel fijne polijstpasta, je hebt er die speciaal gemaakt zijn om holo's e.d te verwijderen/vermijden. Vaak hebben gelijkaardige bedrijven dan ook maar een zeer beperkt aantal producten voor het polijsten/detailen... Daarnaast kan het ook dat het schadebedrijf een polijstpasta gebruikt waarin fillers zitten... Dit kan ook pas na enkele wasbeurten zichtbaar worden (of je hebt zelf een ontvetter? dan zijn die fillers er zo uit).

Ik zou zeker geen wax o.i.d. erover doen, dit verwijderd de schuurkrassen of holo's niet.

Betreft je vraag als de lak na 3 weken hard is, deze zou volledig moeten uitgehard zijn ja.

Als ik in jouw plaats was, zou ik gewoon teruggaan naar dat bedrijf en aangeven dat je wilt dat dit opgelost geraakt... Ze worden hiervoor betaald ten slotte.
Heb de foto's ook naar men carrosserie doorgestuurd en mocht morgen langskomen hopelijk geraakt het opgelost.
 
Heb de foto's ook naar men carrosserie doorgestuurd en mocht morgen langskomen hopelijk geraakt het opgelost.
Vandaag langsgeweest.
Ze hadden voordien al gepolijst met DA machine en polijstmiddel van 3m met fijne korrel.
Maar blijkbaar niet genoeg.
Ze hebben het nog eens herhaald en op het eerste zicht lijkt me alles weg.
Moet het nog eens goed in de zon bekijken als ik de wagen juist gewassen heb.
 
Aan de foto's te zien is daar geen D/A bij in de buurt geweest. ;)

Hebben ze de gehele auto gefinished met een D/A of alleen de duidelijk plekken even snel gedaan?

Heb je sterkere prewashes o.i.d. in huis? Of anders in de waxbox lekker gulzig foamen. (Is sterker)
 
Vandaag langsgeweest.
Ze hadden voordien al gepolijst met DA machine en polijstmiddel van 3m met fijne korrel.
Maar blijkbaar niet genoeg.
Ze hebben het nog eens herhaald en op het eerste zicht lijkt me alles weg.
Moet het nog eens goed in de zon bekijken als ik de wagen juist gewassen heb.

Als het weg is (en blijft) is het goed natuurlijk. 3M heeft op zich goede producten.
 
Ze hebben enkel de plekken gedaan en ruim er rond.
Ik mocht terug komen als het nog niet goed was.
Dan zou ik mogen komen als er iemand langskomt die de hagelschade van wagens eruit haalt daar en ook polijstwerk doet in zijn zaak.