• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Holtes onder deurgrepen polijsten: uni-ball of cone?

Virus

Detailing chief
22 okt 2010
1.171
82
Omdat ik voor mijn volgende bestelling nog wil gebruik maken van de 5-jarig bestaan korting graag jullie advies....

Ik wil graag een kleine rotary backingplate aanschaffen, in de shop staan er 2: eentje van 70 mm en eentje van 75 mm......welke (en waarom) kies ik best voor gebruik met de 4 inch pads?

En wat kies ik best om krassen in de holtes onder deurklinken te polijsten met behulp van een boormachine? Uni-ball kleinste formaat zwart? Of is een cone hier beter voor geschikt?

Alvast bedankt voor de tips! :ja

Edit:Topictitel aangepast.

Intussen heb ik via mail contact gehad met Carclean.
Wat betreft de rotary backingplate ben ik eruit. :ja
Voor het polijsten van holtes onder deurgrepen werd mij een cone aangeraden ipv uni-ball.
Helaas zijn de cones (nog) niet beschikbaar, nu sta ik in dubio of ik tot het zover is toch een uni-ball zou aanschaffen voor dit doel?
Zijn er mensen die hiermee reeds ervaring hebben?
Werkt zo'n uni-ball handig om holtes onder deurgrepen te polijsten of wacht ik beter geduldig de komst van de cone af?:weetniet

Bedankt voor de reactie Vampire, ik denk dat ik inderdaad ga afwachten.

grandscenicman ik ga de 70 mm plate bestellen omdat deze ook past voor de 4 inch pads en omdat er ook 3 inch pads aankomen naar het schijnt...:-d

Bedankt voor de tips!:-)^
Bestelling voor de backingplate is inmiddels gebeurd, op de cone is het nog ff wachten tot die beschikbaar zijn.

ik heb de blauwe en de zwarte cone, maar grijp ook regelmatig naar een witte handpad icm bijvoorbeeld M105/Mezzo ;)
Vaak sneller en makkelijker te controleren...
Cone werkt daarentegen wel heerlijk voor velgen :)

Ben nog geen deurgreep tegengekomen die ik met een handpad en wat mezzo of inizio niet goed kon krijgen. Voor mij is de cone daar geen meerwaarde, velgen idd wel, dus hoekjes kom je niet of nauwelijks bij met je handpad.

Blauwe cone heeft nét wat meer power dan de zwarte waardoor het aanpakken van de ( minscule ) defecten wat beter zou gaan.
Daarbij heeft Dennis destijds er nog wat over geschreven:
Dibbuz zei:
De kleuren de Cones komen NIET overeen met de kleuren van de pads.

De kleuren en hardheden:
Zwart - Finishing
Blauw - Polishing
Geel - Cutting

Blauw is dus niet zachter dan zwart al voel ik tussen beiden weinig verschil, de gele is wel beduidend harder.

Virus zei:
grandscenicman ik ga de 70 mm plate bestellen omdat deze ook past voor de 4 inch pads en omdat er ook 3 inch pads aankomen naar het schijnt...:-d

Ik dacht een tijdje geleden dat de iets grotere plaat (+- 75 mm ? ) niet meer te krijgen was , omdat iemand had opgemerkt dat mijn plaat(je) groter was dan de zijne ........en ik vond het prima dat mijn plaat "groter" was .

Echter later toen ik de pads van megs bestelde (4" ) bleek dat ik dan beter ook een kleinere plaat kon gebruiken : die pads gaan een beetje "taps" en zijn net even groot aan de velcro dan mijn plaat ........en ik krijg met moeite de pad eraf omdat die zo goed "kleeft" . Voor je het weet , trek je dus de mousse van de velcro ]-0

off-topic vraagje : bestaan er verloopstukken om bvb een kleine plaat (een grote ook hoor) op een accuboormachine te krijgen ?

(ik heb gemerkt dat de schroefdraad niet echt standaard is , of ik heb iets gevonden in mijn kelder met een andere draad :-b )

ivo's en emiel10 het klopt dat een handpad met bv M105 ook de klus klaart, ik dacht misschien dat dit met een cone vlotter zou gaan, blijkt dat de meningen daarover verdeelt zijn......nuja, ik heb in elk geval nog genoeg bedenktijd.

Off-topic: ik zie net dat mijn bestelling al onderweg is :party