• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over velgen polijsten met een cone

Ries

Detailing guru
3 jan 2016
927
123
40
Epe
Goedenavond mede forumleden,

Wou deze winter eens proberen om mijn zomervelgen te gaan polijsten met een cone, maar nu vroeg ik mij af of het verstandiger is om eerst het polijstmiddel op de velg te smeren en dan met de cone erover heen te gaan of kan ik het beste het polijstmiddel direct op de cone aanbrengen? En welke 'rotatiesnelheid' van de boormachine kan ik het beste gebruiken om te polijsten? Alvast bedankt voor de informatie en een fijne avond verder. Gr Ries
 
Ok.. flauw! ;)

Ik heb zelf op advies van CC een zwarte cone gekozen. De lak op velgen is meestal wat dunner en een "grove" cone zou overkill kunnen zijn.

Uiteindelijk heb ik met de zwarte Finishing Cone + S3 een setje GT3 velgen gedaan en dat ging prima. De toeren weet ik niet, ik gebruikt namelijk gewoon een 220v boor ende snelheid deed ik op gevoel en wat ik kon zien als resultaat. :)

Ik smeerde de cone in met polijstmiddel. Smeerde in wat ik ook ging raken, dus bijv. de punt effe lekker sensueel insmeren.

Het velgbed kon ik redelijk vlak raken met de DAP en kleine plate. Daarvoor pakte ik een Gele Foampad + S3 omdat deze behoorlijk gehavend was.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Gebruik meestal ook gewoon een 220v boormachine. Snelheid is een beetje gokken en op gevoel doen. Althans bij de mijne geeft die het niet aan.

Ik gebruik daarin tegen dan weer een zwarte cone met een finish polish en doe een drupje op mijn vinger en verdeel het over de spaken.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Bedankt voor de reacties heren:) En ik heb er 1 via wish besteld, maar lees net dat die niet zo heel denderend zijn?:confused: Denk dat je wish qua kwaliteit wel kunt vergelijken met ali express? Maar goed ik zie wel hoever ik er mee kom en kan het anders ook nog handmatig proberen afgezien ik geen dap in huis heb;)
 
Is Meguiars Ultimate Compound trouwens een geschikt product voor het polijsten van velgen? Is namelijk het enige polijstmiddel wat ik in huis heb:)
 
Dat denk ik wel hoor
Baat het niet dan schaadt het niet

Ook al is dat niet helemaal waar
Polijstmiddel haalt in combi met een pad een laagje lak weg
Of dat nu op lak van een stuk plaatwerk gebeurd op dik stuk Ali

Ik zeg dat het gewoon zonder problemen kan @Ries
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Dat denk ik wel hoor
Baat het niet dan schaadt het niet

Ook al is dat niet helemaal waar
Polijstmiddel haalt in combi met een pad een laagje lak weg
Of dat nu op lak van een stuk plaatwerk gebeurd op dik stuk Ali

Ik zeg dat het gewoon zonder problemen kan @Ries
Bedankt voor je reactie, ga het van de winter gewoon proberen dan zie ik wel hoe ver ik er mee kom.;) Kan het eerst op een plek proberen die niet zo heel erg opvalt, binnenkant van een spaak bijvoorbeeld.:)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie