Hallo iedereen,
Heb sinds 2 maanden aan het motorblok van mijn Honda CB50J gewerkt. Deze is motorisch nog steeds prima in orde na 13.000 km en heeft pas nog een grote onderhoudsbeurt gehad.
Optisch kon hij wel wat beter, hij zag er niet uit! Ik heb de zijkappen overgespoten met hittebestendige motorverf.De cilinder heb ik met Race Glaze Alubright Deoxidiser schoongemaakt. Vervolgens in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale aluminium te beschermen.
De foto's!
Zo was het motorblok 3 maand geleden:
Kapje eraf gehaald:
En in de glasparelstraalcabine (4 keer woordwaarde
):
Resultaat:
En na heel veel wetsanden met 1500 en 2000 grit, en een hoop polijsten met Autosol en NXT AMP:
Ontvet en klaar om te verfen met Motip Engine Paint:
Resultaat:
Het andere kapje voor:
Iin de glasparelstraalcabine:
Na het stralen en spuiten:
De kapjes samen:
Vandaag met de cilinder begonnen. Voor:
Met Race Glaze Alubright Deoxidiser heb ik de oxidatie op het metaal verwijderd. Ik heb het ingewerkt met diverse borstels:
Na de Alubright:
Daarna in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale metaal te beschermen tegen invloeden van buitenaf!
Met als eindresultaat:
De cilinder is echt voor 75% beter geworden vind ik zelf, maar natuurlijk niet optimaal. Aan de ene kant jammer, maar met een blokje van 30 jaar oud in zo'n staat ben ik tevreden, want dat zie je niet vaak!
De tijd die ik in dit projectje heb gestoken zal zo'n 6 uur zijn.
Bedankt voor het lezen!
Groeten,
Matthijs
Heb sinds 2 maanden aan het motorblok van mijn Honda CB50J gewerkt. Deze is motorisch nog steeds prima in orde na 13.000 km en heeft pas nog een grote onderhoudsbeurt gehad.
Optisch kon hij wel wat beter, hij zag er niet uit! Ik heb de zijkappen overgespoten met hittebestendige motorverf.De cilinder heb ik met Race Glaze Alubright Deoxidiser schoongemaakt. Vervolgens in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale aluminium te beschermen.
De foto's!
Zo was het motorblok 3 maand geleden:
Kapje eraf gehaald:
En in de glasparelstraalcabine (4 keer woordwaarde
Resultaat:
En na heel veel wetsanden met 1500 en 2000 grit, en een hoop polijsten met Autosol en NXT AMP:
Ontvet en klaar om te verfen met Motip Engine Paint:
Resultaat:
Het andere kapje voor:
Iin de glasparelstraalcabine:
Na het stralen en spuiten:
De kapjes samen:
Vandaag met de cilinder begonnen. Voor:
Met Race Glaze Alubright Deoxidiser heb ik de oxidatie op het metaal verwijderd. Ik heb het ingewerkt met diverse borstels:
Na de Alubright:
Daarna in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale metaal te beschermen tegen invloeden van buitenaf!
Met als eindresultaat:
De cilinder is echt voor 75% beter geworden vind ik zelf, maar natuurlijk niet optimaal. Aan de ene kant jammer, maar met een blokje van 30 jaar oud in zo'n staat ben ik tevreden, want dat zie je niet vaak!
De tijd die ik in dit projectje heb gestoken zal zo'n 6 uur zijn.
Bedankt voor het lezen!
Groeten,
Matthijs