• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda CB50J Motorblok: Optische restauratie!

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo iedereen,

Heb sinds 2 maanden aan het motorblok van mijn Honda CB50J gewerkt. Deze is motorisch nog steeds prima in orde na 13.000 km en heeft pas nog een grote onderhoudsbeurt gehad.
Optisch kon hij wel wat beter, hij zag er niet uit! Ik heb de zijkappen overgespoten met hittebestendige motorverf.De cilinder heb ik met Race Glaze Alubright Deoxidiser schoongemaakt. Vervolgens in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale aluminium te beschermen.

De foto's!
Zo was het motorblok 3 maand geleden:
IMG_2582.jpg


IMG_2584.jpg


Kapje eraf gehaald:
IMG_2585.jpg


IMG_2586.jpg


En in de glasparelstraalcabine (4 keer woordwaarde ;)):
IMG_2596.jpg


IMG_2597.jpg


Resultaat:
IMG_2598.jpg


IMG_2599.jpg


IMG_2601.jpg


En na heel veel wetsanden met 1500 en 2000 grit, en een hoop polijsten met Autosol en NXT AMP:
IMG_2606.jpg


Ontvet en klaar om te verfen met Motip Engine Paint:
IMG_2608.jpg


IMG_2609.jpg


Resultaat:
IMG_2611.jpg


IMG_2612.jpg



Het andere kapje voor:
IMG_2613.jpg


IMG_2614.jpg



Iin de glasparelstraalcabine:
IMG_2616.jpg


IMG_2617.jpg


Na het stralen en spuiten:
IMG_2623.jpg


De kapjes samen:
IMG_2625.jpg


IMG_2624.jpg



Vandaag met de cilinder begonnen. Voor:
IMG_3283.jpg


IMG_3284.jpg


IMG_3285.jpg


IMG_3286.jpg


IMG_3287.jpg


Met Race Glaze Alubright Deoxidiser heb ik de oxidatie op het metaal verwijderd. Ik heb het ingewerkt met diverse borstels:
IMG_3288.jpg


IMG_3290.jpg


IMG_3291.jpg


IMG_3292.jpg


Na de Alubright:
IMG_3297.jpg


IMG_3298.jpg


IMG_3300.jpg


Daarna in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale metaal te beschermen tegen invloeden van buitenaf!
IMG_3302.jpg


Met als eindresultaat:
IMG_3303.jpg


IMG_3304.jpg




De cilinder is echt voor 75% beter geworden vind ik zelf, maar natuurlijk niet optimaal. Aan de ene kant jammer, maar met een blokje van 30 jaar oud in zo'n staat ben ik tevreden, want dat zie je niet vaak!
De tijd die ik in dit projectje heb gestoken zal zo'n 6 uur zijn.


Bedankt voor het lezen!
Groeten,


Matthijs
 
Ziet er heel goed uit matthijs, mooi dat je er zoveel tijd in steekt. Ziet er allemaal goed uit
 
Kon je het kapje aan de zijde van de voetrem er zonder meer afhalen? Of moet je dan een hoop inwendige mechanische delen demonteren?
 
De grote kap die is overgespoten komt van de 'donor' CB50 van mijn oom. Dus we hebben de originele er eerst op laten zitten, en toen het was overgespoten de brommer op zijn zij gelegd en verwisseld.


Groeten