Vandaag de wagen van mijn vader onder handen genomen.
Daar hij niet echt meer van de jongste is(en de nodige ouderdomskwaaltjes heeft..)was hij dringend toe aan een goede beurt.
En hier bedoel ik mijn vader en niet de Jazz want die is maar ander half jaar oud....:-"
Eerst de wagen gewassen met Mothers Wax California Gold Car Wash en daarna met mothers Klei met Valet pro Citrusbling(1/16) de lak gereinigd.
Na inspectie enkele lakdefecten gevonden aan rechterzijde(typische parkingschade van onvoorzichtige “parkingklanten”)
De velgen met Meg’s Wheelbrightner (1/5)gepoetst en nabehandeld met IronX.
Dan de lak behandeld met de Dap900 met Monello Mezzo op witte pad .
Tweede pas met Monello finale op zwarte pad gaf een tevreden resultaat.
Ik had nog een fles Meguiars Cristal deep polish staan en heb deze gebruikt als eerste “laag”
Deze polish geeft een mooie glans maar wat ben ik verwend door mijn Poorboy’s producten!
Die hebben toch een veel betere verwerkingscomfort.
Als afwerking heb ik mijn Collinite 915 boven gehaald.
De parkeerschade werd herleid naar een klein krasje en een minideukje….
De achterzijde van de wagen was kortelings hersteld maar dit is toch niet echt mooi gedaan!:no
De vernislaag vertoond imperfectie’s op de bumper en door dat dit juist een weekje geleden is,heb ik er niet echt met grof geweld op durven werken.
Dit moet volgens mij door de koetswerkhersteller nog recht gezet worden…
Interieur was ook dringend aan een poetsbeurt toe en dit werd opgelost met een stevige stofzuigerbeurt en de kunststof werd opgefrist met PB spray&wipe(1/10)
Het interieur zag er terug proper uit na de behandeling.
De velgen hebben een laagje Collinite 915 gekregen en zijn getopt met PB wheelsealant
De banden zijn behandeld met Mothers tyreshine
Nu genoeg getaterd en de foto's
foto's voor
De lakprobleempjes....
De achterbumper met zijn lakfouten
De velgen voor
Na de wheelbrightner werd de IronX los gelaten....
De correcties van de lak fouten....
Dan enkele afters....
En enkele reflecties...
En nog een interieurtje...
Alvast bedankt voor het kijken...
Daar hij niet echt meer van de jongste is(en de nodige ouderdomskwaaltjes heeft..)was hij dringend toe aan een goede beurt.
En hier bedoel ik mijn vader en niet de Jazz want die is maar ander half jaar oud....:-"
Eerst de wagen gewassen met Mothers Wax California Gold Car Wash en daarna met mothers Klei met Valet pro Citrusbling(1/16) de lak gereinigd.
Na inspectie enkele lakdefecten gevonden aan rechterzijde(typische parkingschade van onvoorzichtige “parkingklanten”)
De velgen met Meg’s Wheelbrightner (1/5)gepoetst en nabehandeld met IronX.
Dan de lak behandeld met de Dap900 met Monello Mezzo op witte pad .
Tweede pas met Monello finale op zwarte pad gaf een tevreden resultaat.
Ik had nog een fles Meguiars Cristal deep polish staan en heb deze gebruikt als eerste “laag”
Deze polish geeft een mooie glans maar wat ben ik verwend door mijn Poorboy’s producten!
Die hebben toch een veel betere verwerkingscomfort.
Als afwerking heb ik mijn Collinite 915 boven gehaald.
De parkeerschade werd herleid naar een klein krasje en een minideukje….
De achterzijde van de wagen was kortelings hersteld maar dit is toch niet echt mooi gedaan!:no
De vernislaag vertoond imperfectie’s op de bumper en door dat dit juist een weekje geleden is,heb ik er niet echt met grof geweld op durven werken.
Dit moet volgens mij door de koetswerkhersteller nog recht gezet worden…
Interieur was ook dringend aan een poetsbeurt toe en dit werd opgelost met een stevige stofzuigerbeurt en de kunststof werd opgefrist met PB spray&wipe(1/10)
Het interieur zag er terug proper uit na de behandeling.
De velgen hebben een laagje Collinite 915 gekregen en zijn getopt met PB wheelsealant
De banden zijn behandeld met Mothers tyreshine
Nu genoeg getaterd en de foto's
foto's voor
De lakprobleempjes....
De achterbumper met zijn lakfouten
De velgen voor
Na de wheelbrightner werd de IronX los gelaten....
De correcties van de lak fouten....
Dan enkele afters....
En enkele reflecties...
En nog een interieurtje...
Alvast bedankt voor het kijken...