• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoogglans wrap onderhouden

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Leden,

Tijdje terug heb ik hoogglans zwarte wrap op mijn dak en spoiler laten plaatsen en deze is nu grijs door de regen(stof).

Mag ik iets op de wrap aanbrengen ter bescherming?

Ik lees namelijk veel tegenstrijdige dingen...

licht polijsten met PB Pro polish (zwarte pad, lage toeren op DAP), daarna gewoon sealant/wax erover.

Hierboven voorgestelde Polish van Poorboys World is een zeer milde chemische Polish zonder schuurkorrel. Vandaar de goede suggestie.
Wordt geleverd in zeer kleine probeerflesjes. Maar ook groter. Voor jou moet probeerflesje genoeg zijn.
En inderdaad zeer voorzichtig werken. Liever drie keer te weinig dan in één keer teveel.
Ook de zwarte zeer fijne pad zal aan voorzichtig en mild polijsten bijdragen.

Ik polijst hoogglans zwarte wrap gewoon op een fijne combi mee, gaat ook prima. Daarna gewoon in de was of coating zetten

Sommige wraps zijn té gevoelig voor echte polijstmiddelen in mijn ervaring.
Persoonlijk zou ik ALTIJD beginnen met een chemische polish :)

• Leuk
Reacties: Aficior
Zelf een aantal jaar een 3M wrap gehad. Schoongehouden met spray en wipe en behandeld met Reload (daar is een alternatief voor nu).
Pas op met zware middelen! Na een aantal jaar is een wrap gewoon op, het is geen lak, uiteindelijk werd mijn folie dof, en dan helpt prof. polish ook niet. Kijk ook uit met IPA. Toen mijn folie uiteindelijk eraf ging heb ik nog wat testjes gedaan, maar veel middelen slopen de wrap gewoon, dan had je de kleur van de wrap op je doeken zitten.