• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoogpolig vloerkleed

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Tsja, ik weet het. Niet bepaald ''automotive''..

Maar toch, moeders heeft gevraagd of ik, voor ik alles de deur uit doe, het vloerkleed wil schoonmaken met de extractor.Nu werkt de extractor niet helemaal meer zoals hij hoort, maar water opzuigen werkt nog wel.
Mijn idee was om het kleed in te spuiten met APC, goed ''in borstelen'' en daarna op te zuigen met de extractor. Maar gaat dat werken op een hoogpolig tapijt?

Op een normaal tapijten vloer met lage haren gaat het uitstekend, maar je moet het rustig aan doen en de tijd nemen om zoveel mogelijk water en schoonmaakmiddel en uiteraard vuil weer op te zuigen.
Bij hoogpolig tapijt zal je de vezels steeds plat moeten neerleggen, zodat je daadwerkelijk zo diep mogelijk met het vocht in het kleed komt.
Doe je dat niet dan kom je niet diep genoeg bij het vuil en heeft de hele actie niet echt zin.
Als je bereid bent het met een klein mondstuk op de machine stukje voor stukje zorgvuldig te doen, dan krijg je het uiteindelijk wel voor elkaar. Uiteraard is alles wel mede afhankelijk van de mate van vervuiling.
Je wil het kleed inspuiten met APC wat prima is. Denk er wel aan dat je het moet verdunnen ( staat duidelijk op de verpakking) en als je wel een goede werking maar weinig schuim wil hebben,
neem dan de APC Plus van Mequiar's. Het maakt prima schoon maar schuimt zeer matig.
Ik wens je veel sterkte bij de klus als je die daadwerkelijk gaat oppakken.