• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lekkage gehad

Erikkyw

Detailing trainee
18 apr 2023
28
25
Hallo allemaal!

Ik ben sinds een paar maanden de troste eigenaar van een Volvo V50 2.4 uit 2004.
Ik heb de auto bij een handelaar gekocht en niets geks gemerkt (stond binnen) tijdens de proefrit.

Nu kwam ik er na een week later achter dat als het regent er water naar binnen loopt via het open dakje, blijkbaar een bekend probleem.
Het afvoerbuisje iets verlengt zodat deze niet meer los schiet en de afvoer doorgespoten met hoge druk omdat die verstopt zit, probleem opgelost!
De auto bleef vochtig dus bij iedere zonnestraal de ramen open om het vocht er uit te krijgen.
Ik had niet echt het idee dat dit opschoot dus een middagje vrij gepland om verder op onderzoek uit te gaan.
Uiteindelijk alle tapijt er uitgehaald omdat alles zo doorweekt was dat dit nooit door wat zonnestraaltjes ging drogen..
dit kwam ik tegen, er bleek dus 3cm water bij de passagiers voeten stuk te staan.

Het tapijt ligt nu te drogen in de zon maar ik wil het goed schoonmaken voordat ik het terug ga plaatsen in de auto.
Het ruikt nu muf en en zitten allemaal vlekken in (ook roest), ik heb wat foto's van het tapijt toegevoegd.
Ook is de rest van de bekleding (stoelen, achterbank) is vochtig geweest dus hebben vocht kringen en het heeft een muffe geur.
De hemel is al niet meer te redden (hangt voor 50% los) dus die ga ik nog opnieuw bekleden dus daar ga ik geen moeite meer in doen om die schoon te krijgen.
De roestige delen ga ik schuren, behandelen met antiroest en opnieuw zwart spuiten zodat dat er tenminste weer netjes uit ziet.

Nu ben ik benieuwd wat voorn tips jullie hebben om de bekleding en het tapijt weer als nieuw te krijgen!
Ik heb verder nog helemaal niets in huis qua middelen om het interieur mee schoon te krijgen
Ik heb al rond gespeurd op het forum maar ik kon niet een vergelijkbaar topic vinden dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!


20230418_144334.jpg
20230418_144342.jpg

20230418_144337.jpg
20230418_144356.jpg
 
Welkom op het forum.

De zoekfunctie kan je enorm veel opleveren. ;) ''Bekleding reinigen''

In het kort;

1) Bekledingreiniger -> Insprayen en laten intrekken. (Bijv. Valet Pro - Carpet Cleaner)
2) Opnieuw wat sprayen -> Borstelen met zachte borstel. (Bijv. Carclean - Paardenhaarborstel)
3) Afnemen met doeken om vocht + vuil zoveel mogelijk af te nemen.
4) Laten drogen of droge doeken erop leggen.

Betere methode;
1) Stap 1 + 2
2) Tapijtreiniger c.q. extractor huren bij Boels o.i.d. Daarmee spoelen en tegelijkertijd weer afzuigen.
(Vocht + vuil wordt daadwerkelijk verwijderd én het is sneller droog)
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Welkom Erik,
Quantoxx heeft je al voorzien van tips qua bekleding. Ik wilde je graag nog even attenderen om de drain plug van de airco na te kijken. Deze zit aan de passagierskant onder het dashboard. Er zit een knietje(90 graden bocht) die wel eens verstopt wil gaan zitten bij de v50. Heb het zelf ook al meegemaakt, eenzelfde zwembad aan de rechterkant in de auto. Je kunt de tuinslang hierop aansluiten om hem door te spoelen. Wanneer er water onder de auto vandaan loopt is het goed. Succes!
 
Welkom op het forum.

De zoekfunctie kan je enorm veel opleveren. ;) ''Bekleding reinigen''

In het kort;

1) Bekledingreiniger -> Insprayen en laten intrekken. (Bijv. Valet Pro - Carpet Cleaner)
2) Opnieuw wat sprayen -> Borstelen met zachte borstel. (Bijv. Carclean - Paardenhaarborstel)
3) Afnemen met doeken om vocht + vuil zoveel mogelijk af te nemen.
4) Laten drogen of droge doeken erop leggen.

Betere methode;
1) Stap 1 + 2
2) Tapijtreiniger c.q. extractor huren bij Boels o.i.d. Daarmee spoelen en tegelijkertijd weer afzuigen.
(Vocht + vuil wordt daadwerkelijk verwijderd én het is sneller droog)
Bedankt voor je antwoord!

Ik had nog wel een vraagje..
Ik ga woensdag een tapijtreiniger huren bij de bauhaus (eerste 24 uur gratis ;)) om het tapijt en de bekleding te reinigen.
Ik heb inmiddels de Valet Pro Classic Carpet cleaner binnen voor het tapijt/stoelen en de Monello Matte Opaco voor het dashboard en plastic delen.
Nu zat ik te kijken naar de Monello Pennello Doppio - Horse hair & Nylon brushes te kijken om die te gebruiken om het tapijt en de bekleding mee in te wrijven.
Is dit een goede borstel voor de prijs of kun je andere borstels adviseren?
 
De Paardenhaarborstel die ik opnoemde vind ik zelf erg fijn omdat deze een schuine kant heeft. Zo kan je grote oppervlakken lekker borstelen omdat het een brede borstel is en naden/kieren/etc. met de schuine kant.

Het setje wat je noemt is ook prima. Net waar je voorkeur naar uit gaat. (Ik vind de Doppio-borstel aan de kleine kant)
 
  • Leuk
Reactions: Erikkyw
@Quantoxx en @RedCat bedankt voor jullie antwoord!

Ik vroeg mij ook nog af of ik iets van een dressing nodig heb voor het dashboard of dat de monello matte opaco interior cleaner die ik nu heb dat ook gelijk doet
 
@Erikkyw - De Opaco is een reiniger. Als je wil, kan je hierna een dressing aanbrengen. Als je dashboard wat dorstig is, dan kan het wel goed zijn om een dressing aan te brengen. Bedenk wel dat sommige kunstoffen/materialen wat meer kunnen gaan glimmen en dat kan storend zijn voor je zicht.

(Kwestie van proberen; Reinigen, dressing aanbrengen en residu goed afnemen)
 
  • Leuk
Reactions: Erikkyw
@Quantoxx heb de natural look toegevoegd aan mijn winkelwagen samen met wat applicator pads.

Denk dat ik dan klaar ben om mijn interieur weer als nieuw te maken