Tijd voor een update!
Het interieur is inmiddels echt aan de beurt. De stoelen heb ik al een keer aangepakt met de Bissel. Helaas waren ze nog steeds best muf.
Dus... We gaan het hele interieur maar uit elkaar trekken en alles reinigen. Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb de stoelen weer uit de auto gehaald en ook de zitting van de achterbank. Toen ik de zitting er uit haalde kwam er een enorme vieze lucht onder vandaan. Er lag ook genoeg troep daar lekker te stinken. De stoelen, tapijten en automatjes heb ik allemaal grondig aangepakt met de Bissel. Alle kunststof delen heb ik schoongemaakt met een apc. De hemel bekleding heb ik gereinigd door een doek goed in te sprayen met apc en daarna meedere malen de hemel daarmee voorzichtig te vegen. Daar kwam aardige wat zwarte zooi af. Toen de tapijten en het gedeelte onder de achterbank helemaal schoon waren rook de auto al 100x beter.
De stoelen heb ik in de woonkamer laten opdrogen omdat het buiten wel erg koud is haha.
dagje later waren de stoelen helemaal droog en roken ze weer lekker fris. Vervolgens de hele boel weer netjes in elkaar gezet.
Tijdens het schoonmaken heb ik ook een paar kleine dingetjes gedaan. De dakantenne was erg lelijk. Bij de automaterialenzaak kon ik helaas geen spriet krijgen die paste op de originele voet. Een aftermarket voet heb ik geprobeerd maar zag er echt niet uit vanwege een inkeping in het dak voor de originele voet.
Dan maar behandelen met wat roest omvormer en een goede laag verf.
Bij de auto heb ik een tas met onderdelen gekregen. Daar vond ik nog een andere pook in. Die er ook maar op gezet. (Later nog wel even goed schoongemaakt)
Ook kwam ik er achter dat in de band een enorm grote schroef zat en dat deze dus langzaam leeg liep. Heb de velg er afgehaald en voor 15 euro laten fixen bij de lokale bandenboer. Ook heb ik naar jullie geluisterd en een van de velgen van de winterset van mijn auto onder de auto gezet. zodat de auto niet op de krik bleef staan
Toch wil ik nog even terugkomen op het onderdeel verf.
Het dak was wel prima, maar niet naar mijn smaak. Toch maar besloten om die opnieuw te spuiten. Is nu wel aardig gelukt!
In de tussentijd is er helaas wat vreemds gebeurd met de motorkap. Deze besloot helemaal geel te worden???
Flink balen natuurlijk. Heb besloten de motorkap zo goed mogelijk kaal te maken vervolgens opnieuw schuren en spuiten.
In plaats van verf van de Action te gebruiken heb ik maar een paar spuitbussen van Motip gehaald. Het resultaat was echt een stuk strakker.
Ik weet niet of het jullie al was opgevallen maar de auto had 1 zwarte spiegel en 1 zilveren spiegel.
De zwarte spiegel was niet helemaal goed meer en het spiegelglas zat erg los. Heb op de sloop een spiegel gehaald en vervolgens beide spiegels hoogglans zwart gespoten.
Ook alvast deze lelijke sticker er afgehaald
Het lijkt nu allemaal een redelijk kort verhaal, maar poe.... Er zitten heel wat uren bloed, zweet en tranen in deze auto inmiddels. Het plan is nu om de verf komende 2-3 weken goed te laten drogen voordat ik de auto ga detailen. Ik wil de auto volledig gaan reinigen en daarna licht polijsten.
Ik heb nog een paar kleine beetjes met coating over.... Dus wie weet zet ik de auto wel in een glascoating haha. De motorkap en het dak moeten helaas even wachten met coaten of waxen omdat de verf volgens mij nog helemaal moet uitgassen.
Voor nu is dit het resultaat:
Opnieuw in de primer:
Tot de volgende keer!