Update time!
Het is al weer even geleden dat ik een update heb gepost. Ik ben nog wel actief aanwezig op het forum dus ik blijf jullie lekker volgen.
Inmiddels heb ik mijn Fiesta nu iets meer dan een jaar in bezit. Afgelopen tijd helaas weer wat pech met de auto gehad. De koppeling ging enorm stroef en deed het uiteindelijk helemaal niet meer. Een nieuwe koppelingset en 1000 euro later kon ik weer rijden.
Verder ben ik met de Fiesta naar Spanje geweest en heb daar een roadtrip gemaakt langs de noordkust.
Je kan daar ontzettend lekker rijden en het is niet heel erg druk op de weg. Zeker een aanrader!
Na de vakantie zat de auto natuurlijk helemaal vol met vliegjes en zand. Helaas heb ik door mijn overvolle agenda geen tijd gehad om de auto te wassen. Ik heb in de wasbox de auto afgespoten zodat alle vliegjes er wel af waren en.... niet boos worden... De auto door de wasstraat gehaald.
Nou.... dat dus ook nooit meer haha. vreselijk.
Afgelopen weekend was ik er klaar mee dat mijn auto er zo bij stond. Ik heb een weekend vrij genomen en ben even flink aan de slag gegaan.
Auto aan het begin van de dag.
Ik ben begonnen met de velgen grondig te reinigen met
Gyeon Iron Wheel Cleaner en APC voor het rubber en de wielkasten.
Vervolgens de auto afgespoten om te lak af te koelen voordat ik hem ging foamen. Hiervoor heb ik de Valet Pro Foamula 1 gebruikt.
Na het Foamen de kiertjes aangepakt en de auto gewassen met het 2 emmer systeem en een flinke scheut afwasmiddel.
Het lakwerk zat helemaal vol met swirls met een paar diepere krasjes.
Ik heb het lakwerk helemaal gepolijst met Mijn DAP 900v3 met de Blauwe pad van Rupes en de compound van Rupes.
Tijdens het polijsten had ik enorm veel last van stof van de compound. Na elke sectie heb ik de Rupes Claw tool gebruikt om de pad schoon te maken. Toch bleef het enorm stoffig. Ik kwam er later achter dat ik teveel compound gebruikte. Nadat ik kleinere hoeveelheden gebruikte kreeg ik hetzelfde resultaat, maar dan zonder de enorme bergen stof haha.
Als 2e stap heb ik de Gele pad van Rupes gebruikt met de Gele polish.
Het resultaat is niet 100% omdat dat ook niet het doel was. Later meer....
Na het polijsten heb ik de auto afgenomen met een gezonde hoeveelheid
Gyeon Prep. Ik had nog een half flesje
Gyeon One staan.
Het stond niet op de planning om de auto in een coating te zetten, maar ik vond het zonde om de coating niet meer te gaan gebruiken.
Na een klein uurtje stond de auto in de coating en kon hij 24 uur gaan uitharden.
De volgende dag heb ik het interieur een opfris beurt gegeven. Interieur helemaal uitgezogen en het kunststof afgenomen met
Gyeon Interior detailer.
Het motorblok heb ik tijdens het wassen ook meegepakt en later voorzien van een laagje
Poorboys Natural Look. Bandjes behandeld met
Gyeon Tire.
Het lakwerk heb ik voorzien van een laagje
Gyeon Cure. De velgen ook gelijk meegepakt want die staan al in de
Gyeon Rim.
Dan is dit het eindresultaat. Om stoer te doen laat ik hem zien in de zon haha. Dan zie je goed dat het lakwerk niet 100% perfect is maar dat er absoluut wel een enorme glans aanwezig is.
Nou.... dan komt nu de aap uit de mouw. Eind Augustus ga ik dichter bij huis werken. Na een berekening gemaakt te hebben was het voor mij niet meer financieel aantrekkelijk om diesel te blijven rijden. Ik ga van 130km per dag naar 30km per dag.... Tsja...
Dus... de Fiesta is verkocht en gaat volgende week ingeruild worden voor mijn nieuwe auto. Wat dat is hou ik nog even geheim... Maar gaat wel weer een ontzettend leuk project worden!
Als ik mijn nieuwe auto heb komt er zeker weer een update!
Groetjes!