• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

horror details

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello,

naar aanleiding van alle wonderverhalen over de mooie detailwereld, ben ik ook eens benieuwd naar de minder leuke kantjes,
iemand al een een lossende pad gehad en hierdoor met de verlcro van de steunplaat gekrast?
trims zo hard proper gemaakt dat ze grijs bleven? een te agressief productje gebruikt?

ik ben benieuwd naar al jullie inbreng, ikzelf kan het beperken tot een sneetje in men vinger door het onoordeelkundig gebruik van
een fles :-p

tijdens het wassen mijn riem tegen de lak aangehad... :-& kras tot op de grond lak, en 5cm lang.
had het niet door omdat ik in een spuit cabine stond, met een zachte lange trui aan.. dacht kan wel even zo:-" auto was 4 weken oud.
dat was voor ik dit forum ontdekte, maar niet de wasstraat gebruikte. ben er nog ziek van:'(

dus.... ook bij de foam lance gepaste afstand houden...

Een extreem mooie en klassieke Bentley Continental onderging een exterieur detail. De M105 op het schaap deed prachtig werk! Aangekomen bij de achterschermen zette ik voor het gemak even de fles in de trayplank van het openstaande portier....
Na het achterscherm gedaan te hebben even een break ingelast voor het bekende natje en droogje. Een klein ommetje door het schitterende landgoed van de opdrachtgever bracht me weer voldoende energie en vol goede moed ging ik aan de slag.

Waar was ik gebleven? Oja, achterschermen gehad, nu de portieren.
Met een ferme zwiep gooi ik het portier dicht die met nagenoeg dezelfde snelheid weer terug veert :(
“Da's ook vreemd” mompel ik in mezelf. Een tweede poging met iets meer kracht en druk doet de deur letterlijk dicht... Langs de binnenzijde van het raam zie ik een witte substantie naar beneden druppen. Ik open het portier, kijk in de Bentley en kom tot de conclusie dat het complete interieur een bezoek heeft gehad van een groep zeemeeuwen... Werkelijk alles zit onder. Het dashboard, de stoelen, de hemel, OMfG!!!}:)w
Op de trayplank zie ik iets liggen wat moet lijken op een dispenser fles M105.
Helemaal plat. Helemaal leeg. 8o

In overleg met de ontzette opdrachtgever is vervolgens het hele interieur gereinigd.
Sindsdien plaats ik m'n flesjes achter me, op de grond. Wel zo veilig... ;)

Doordat ik nog niet een jaar met detailen bezig ben, wist ik nog niet van het belang van wintervoorbereiding. Daar kwam ik langzaamaan achter en ik zat toen het zo koud was heel erg te wachten op hogere temperaturen om toch nog een winterwax op mijn auto te zetten.

Dus toen het eindelijk 4 graden boven nul werd, waagde ik het er op. Na het wassen begon ik met Autoglym SRP handmatig op de auto uit te wrijven. Dat ging zwaarder als ik dacht, en al gauw begon mijn rechter arm en pols vermoeid aan te voelen. Toch ging ik door, want een auto die half in de SRP staat, dat is niks. :|~*

Met een flink vermoeide arm zette ik er hierna nog Autoglym HD wax overheen. Dat ging niet zo geweldig, er bleven een soort kleine rolletje op de pad zitten. Maar het kwam af.

De volgende dag had ik een wat dof gevoel in mijn rechter pols. De dag erna had ik een massage, en toen merkte ik pas dat mijn rechter pols eigenlijk zeer deed. Ik deed er iets voorzichtiger mee, maar ging verder wel door met mijn gewone bezigheden.

Langzamerhand werd de pijn erger. Ik kreeg ook pijn in de rug van mijn rechterhand. Na anderhalve week of zo, kon ik de computermuis niet meer met mijn rechterhand gebruiken. Dus ging ik met de muis naar mijn linkerhand. Dat ging, maar dat begon ook zeer te doen. En die pijn werd ook steeds erger.

Om een lang verhaal kort te maken: het werd al maar erger en erger... :o

Inmiddels gaat het weer beter. Bij de huisarts en de fysiotherapeut geweest. Mijn handen veel in warm/heet water gehad en bij een infraroodlamp. Ander computer toetsenbord gekocht, en een trackbal ipv een muis.

Maar de fysiotherapeut raadt me wel aan om voorlopig even niet te gaan waxen. :(

Goed, inmiddels ontdekt dat er ook leuke wash &wax shampoos zijn. DAP500 gekocht, om in de toekomst cleaner/glaze machinaal op te kunnen brengen, om mijn polsen te ontlasten. Hulpstukje voor MF handpads gekocht, zodat ik bij wax opbrengen mijn polsen minder hoef te buigen.

En inmiddels alweer een test op een prullenbak gedaan met twee makkelijk op te brengen sealants. De pijn in mijn pols was toch al vrij snel weer weg... :-p

Mja, horrorverhalen...gelukkig gaan alle onderstaande voorbeelden over mijn eigen wagens:

ik heb ooit eens met Meguiar's Metal Polish zwarte aanslag van velgen trachten te krijgen....het is gelukt, jammer genoeg was de lak er ook af. :lol

Zelfde verhaal met een stukje wetsandpapier op een velg...beetje schade bijgeverfd...ff gladschuren dacht ik....resultaat: meer schade! :lol

Ook heb ik ondervonden waarom men best metalen onderdeel van een kwast afplakt: mooie kras in mijn deursponning...:roll

Oja, ook jammer genoeg ondervonden: Meguiar's Nxt Tech Protect maakt hardnekkige vlekken op leder.... :-"

Door schade en schande wijs worden, leergeld betalen enz.. noemt men dit doorgaans geloof ik.... :-d

Erg herkenbaar Virus, zo heb ik op mijn 13de de velgen van mijn vaders toenmalige 1 jaar oude S2 Coupe onherstelbaar beschadigd met een pannesponsje (staalwol) Tijdens het schoonmaken zag het er zo goed uit, alle zwarte spikkels weg. Totdat de velgen opdroogden...... mijn vader was niet zo blij :-d Moesten opnieuw worden gespoten.