Doordat ik nog niet een jaar met detailen bezig ben, wist ik nog niet van het belang van wintervoorbereiding. Daar kwam ik langzaamaan achter en ik zat toen het zo koud was heel erg te wachten op hogere temperaturen om toch nog een winterwax op mijn auto te zetten.
Dus toen het eindelijk 4 graden boven nul werd, waagde ik het er op. Na het wassen begon ik met Autoglym SRP handmatig op de auto uit te wrijven. Dat ging zwaarder als ik dacht, en al gauw begon mijn rechter arm en pols vermoeid aan te voelen. Toch ging ik door, want een auto die half in de SRP staat, dat is niks. :|~*
Met een flink vermoeide arm zette ik er hierna nog Autoglym HD wax overheen. Dat ging niet zo geweldig, er bleven een soort kleine rolletje op de pad zitten. Maar het kwam af.
De volgende dag had ik een wat dof gevoel in mijn rechter pols. De dag erna had ik een massage, en toen merkte ik pas dat mijn rechter pols eigenlijk zeer deed. Ik deed er iets voorzichtiger mee, maar ging verder wel door met mijn gewone bezigheden.
Langzamerhand werd de pijn erger. Ik kreeg ook pijn in de rug van mijn rechterhand. Na anderhalve week of zo, kon ik de computermuis niet meer met mijn rechterhand gebruiken. Dus ging ik met de muis naar mijn linkerhand. Dat ging, maar dat begon ook zeer te doen. En die pijn werd ook steeds erger.
Om een lang verhaal kort te maken: het werd al maar erger en erger...
Inmiddels gaat het weer beter. Bij de huisarts en de fysiotherapeut geweest. Mijn handen veel in warm/heet water gehad en bij een infraroodlamp. Ander computer toetsenbord gekocht, en een trackbal ipv een muis.
Maar de fysiotherapeut raadt me wel aan om voorlopig even niet te gaan waxen.
Goed, inmiddels ontdekt dat er ook leuke wash &wax shampoos zijn. DAP500 gekocht, om in de toekomst cleaner/glaze machinaal op te kunnen brengen, om mijn polsen te ontlasten. Hulpstukje voor MF handpads gekocht, zodat ik bij wax opbrengen mijn polsen minder hoef te buigen.
En inmiddels alweer een test op een prullenbak gedaan met twee makkelijk op te brengen sealants. De pijn in mijn pols was toch al vrij snel weer weg...