Collega's,
Ik heb van mijn vader zijn "oude" fiets gekregen en deze wil ik terug in orde stellen.
Is op zich geen verkeerde racefiets; Ciocc - kader, Ultegra groep, flightdeck, wat carbon-accenten...
Echter is er iets vreemds aan de hand met de lak van de kader.
Deze is zeer kleverig. Lijkt net alsof de blanke lak (was die er?) gedeeltelijk is opgelost of afgebeten en er nu enkel nog
een kelverige laag overblijft. Eerst dacht ik dat er een drinkbus isostar/epo gemorst was, maar ik krijg die kleverige laag niet af!
Ik kan er zelfs mijn vingerafdruk in nalaten, sticky stuff! Met mijn nagel krijg ik het goedje wel weg... Maar heel de kader zo doen :-&
Op deze foto is de kleverige laag blinkend, de rest (normaal?) mat. Het zijn dus plekken over de gehele kader.
Wat heb ik al geprobeerd;
zonder resultaat;
- kleien
- APC
- Eraser
- IPA
- inizio forza
en toen was de goesting op...
met misschien een beetje (psychomatisch?) resultaat;
- citrus tar en glue remover
Iemand nog een idee? Misschien ooit eens willen wassen met fout product?
@MOD; verhuis dit topic gerust naar off-topic indien nodig...
Ik heb van mijn vader zijn "oude" fiets gekregen en deze wil ik terug in orde stellen.
Is op zich geen verkeerde racefiets; Ciocc - kader, Ultegra groep, flightdeck, wat carbon-accenten...
Echter is er iets vreemds aan de hand met de lak van de kader.
Deze is zeer kleverig. Lijkt net alsof de blanke lak (was die er?) gedeeltelijk is opgelost of afgebeten en er nu enkel nog
een kelverige laag overblijft. Eerst dacht ik dat er een drinkbus isostar/epo gemorst was, maar ik krijg die kleverige laag niet af!
Ik kan er zelfs mijn vingerafdruk in nalaten, sticky stuff! Met mijn nagel krijg ik het goedje wel weg... Maar heel de kader zo doen :-&
Op deze foto is de kleverige laag blinkend, de rest (normaal?) mat. Het zijn dus plekken over de gehele kader.
Wat heb ik al geprobeerd;
zonder resultaat;
- kleien
- APC
- Eraser
- IPA
- inizio forza
en toen was de goesting op...
met misschien een beetje (psychomatisch?) resultaat;
- citrus tar en glue remover
Iemand nog een idee? Misschien ooit eens willen wassen met fout product?
@MOD; verhuis dit topic gerust naar off-topic indien nodig...