• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

horror-lak op fiets(kader)

Lode

Detailing addict
Tester of Bling
21 jan 2011
239
62
Collega's,

Ik heb van mijn vader zijn "oude" fiets gekregen en deze wil ik terug in orde stellen.
Is op zich geen verkeerde racefiets; Ciocc - kader, Ultegra groep, flightdeck, wat carbon-accenten...

Echter is er iets vreemds aan de hand met de lak van de kader.
Deze is zeer kleverig. Lijkt net alsof de blanke lak (was die er?) gedeeltelijk is opgelost of afgebeten en er nu enkel nog
een kelverige laag overblijft. Eerst dacht ik dat er een drinkbus isostar/epo gemorst was, maar ik krijg die kleverige laag niet af!
Ik kan er zelfs mijn vingerafdruk in nalaten, sticky stuff! Met mijn nagel krijg ik het goedje wel weg... Maar heel de kader zo doen :-&

p1010666d.webp

Op deze foto is de kleverige laag blinkend, de rest (normaal?) mat. Het zijn dus plekken over de gehele kader.

Wat heb ik al geprobeerd;
zonder resultaat;

- kleien
- APC
- Eraser
- IPA
- inizio forza

en toen was de goesting op...

met misschien een beetje (psychomatisch?) resultaat;
- citrus tar en glue remover

Iemand nog een idee? Misschien ooit eens willen wassen met fout product?

@MOD; verhuis dit topic gerust naar off-topic indien nodig...

En heeft "vader" zelf geen verklaring ?
Ik zou eens wat koudontvetter (bij de garagist halen) proberen
Ziet een beetje uit als blanke tectiel, dan moet koudontvetter helpen

Al bedankt voor de reactie's
ik ga het voorgestelde eens proberen...

Paps had er zelf geen verklaring voor... Dacht ook eerst aan sportdrank/agressief (poets)product...