• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid Gyeon Q2 View

Beemer

Detailing addict
6 sep 2011
69
65
Beste carcleaners,

Sinds jaar en dag gebruik ik naar alle tevredenheid de producten van Gyeon echter zit ik met een vraag over de houdbaarheid van met name Gyeon Q2 View.
Het zal een jaar of 3 misschien zelfs wel 4 geleden zijn dat ik Gyeon Q2 View samen met wat andere Gyeon producten besteld heb bij CC en de vraag is nu;

Kan ik de Gyeon Q2 View uit deze volledig nieuwe en ongeopende (oude) verpakking nog zonder problemen gebruiken ?
Het laatste wat ik natuurlijk wil is er achter te komen nadat ik het heb aangebracht, dat het product niet meer werkt of erger nog het zicht belemmerd en/of ellende geeft in de regen en bij het gebruik van de ruitenwisser en dus de veiligheid in het verkeer in gevaar kan brengen met als gevolg dat het er afgehaald moet worden wat geen eenvoudig en snel klusje is :confused:

Hoor graag jullie advies / gebruikerservaringen aangezien op de verpakking niets omtrent de houdbaarheid vermeld staat.
Alvast bedankt !
Gyeon View.jpg
 
Dit is wat Gyeon zegt op de website over de View:

Q² QuickView can be store after being open up to 24 months, once closed and stored vertically. Store it in a dry, dark and cool place. Do not allow to freeze, do not expose to sunlight.

Ze spreken dus alleen over een geopende verpakking.
Voor de overige coatings spreken ze over 1 tot 2 jaar mits ongeopend.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Beemer
Even goed schudden. Als er dan nog vlokken of klonten in zitten is het jammerrrr. Afgesloten kan het lang mee door een niet-doorzichtige verpakking, maar altijd for schudden.
 
  • Leuk
Reactions: Beemer
@Smotske,

Heeft al die tijd in de originele ongeopend verpakking, donker en vorstvrij opgeslagen gelegen.
Het is na een keer goed shaken allemaal nog vloeibaar en er zijn voor zover ik gezien heb geen stukjes/klonten zichtbaar.
Toch vertrouw ik het niet helemaal en denk ik er sterk aan om een nieuwe verpakking bestellen, maar hoor graag wat jij en mogelijk andere forumleden er van denken, wellicht uit eigen (soortgelijke) ervaring.
Ik heb er ook ff een korte => Video van gemaakt.

mvgr

SMALL.png
 
Chemicaliën die lang ongeroerd staan gaan zich scheiden. Dit is best normaal na z’n tijd. Ik zou zeggen goed schudden. Heel goed schudden. Dan ff proberen.

Misschien wat unconventional, maar heb van een schilder ooit eens geleerd dat kit en verf snel weer goed te midden zijn door ff 10/20 sec in de magnetron te doen. Op moleculair niveau komen dan trillingen waardoor ze weer goed mixen. En dat zijn ook chemicaliën. Zou eerst goed schudden :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Beemer
Wat je laat zien is het flesje om te cleanen toch? Buiten dat ik het gewoon zou proberen stel dat het niet bevalt dan kun je altijd nog met een glaspolish aan de slag (of desnoods gewoon polijstmiddel).
De coating zelf is dat nog helder (Setje heeft 2 flesjes dacht ik?)
 
  • Leuk
Reactions: Beemer en RoyR