• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 View vraagjes

Diamond

Detailing trainee
9 jun 2014
25
35
Hi Cc!
Ik ben nog een Gyeon maagd en zou daar eens verandering in willen brengen :) Heb er al heel wat over gelezen en gezien, ziet er gewoon top uit!
Voorlopig doe ik gwn sealant op de ramen maar die houdt niet zo heel lang en dus zou ik Q2 View eens willen testen!

Enige wat ik afvraag is (en nergens terug vind) : hoe goed is het bestand tegen ruitenwissers? Bv je stapt je wagen in, raam nat dus even met de wissers erover. Of wanneer je gwn te traag rijdt... Gaat View dan snel achteruit of? (Sealant is heel snel weg zo)

Ook moet ik bv dagelijk men bestuurders raam openen om in en uit de parking te rijden op het werk... Zelfde scenario, hoe hard slijt dit?

Thanks!
 
Arjan heeft de View op`12 April op de voorruit en zijruiten van de Focus aangebracht bij 210km op de teller. Na een half jaar en 60.000km verderwerkt het nog steeds en merk ik weinig verschil qua werking.
Kleine aantekening hierbij is wel dat hij geen ruitenreiniger gebruikt maar een oplossing spray & wipe.
 
Hoi,

Ik heb ook View op voorruit zitten en ben er erg tevreden over. Wel twee lagen aanbrengen, een laag werkt merkbaar een stuk minder en twee lagen gaan uiteraard ook gewoon langer mee. Hoe snel het slijt is lastig te zeggen in het algemeen. Wat sowieso helpt is om nieuwe ruitenwissers te nemen en/of deze schoon te maken met Prep en ook te voorzien vaan een laagje repel.

Anders dan dat, als je 20 euro hebt uit te geven aan een glas sealant, zou ik simpelweg zeggen: gewoon doen.
 
Ik heb dit weekend voor de eerste keer Q2 view aangebracht. In het setje zit ook een flesje met een soort glad polish, volgens de gebruiksaanwijzing eerst deze toegepast icm een Monello disco en daarna de eigenlijke sealant met de bijgeleverde doek en applicator. Ook de ruitewisserbladen ingestreken met view. Ging behoorlijk makkelijk allemaal en vanmorgen eerste keer werking gezien: de druppels vlogen er werkelijk af vanaf 40km/h! Met een laagje dus. Omdat ik nog de helft van het product over heb speel ik met het idee om volgend weekend een tweede laag aan te brengen, maar ik weet niet of die tweede laag de eerste eventueel zou aantasten?
 
Hoi BrunoV,

Ik dacht in eerste instantie ook dat 1 laagje wel voldoende was en ik de rest tot later kon bewaren. Na anderhalve week toch besloten een tweede laag aan te brengen (op aanraden van Gyeon op DW) en gewoon auto gewassen, ruit weer schoongemaakt met Clearly menthol of Prep (weet even niet meer welke precies) en een tweede laag aangebracht. Gezien de enorm verbeterde werking, verwacht ik niet dat dit de eerste heeft aangetast. Overigens alleen een tweede laag repel aanbrengen!! De cleanse pas weer gebruiken als je het hele proces opnieuw wil doen.

Succes!