• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid Valma wash and shine.

Nancy

Detailing rookie
17 aug 2018
6
15
Hallo,
Ik heb nog een fles valma wash and shine van een aantal jaren terug. Produktie Kode 2185. Is deze nog te gebruiken op mijn nieuwe auto. Maw zit er een tht datum op.
Vr.gr.
 
Mijn ervaring is dat 5-10 jaar geen probleem is. Indien onder goede condities bewaard.
Even goed schudden en vloeistof bekijken in een glas. Eventueel een proefje doen op iets onbelangrijks.
 
De ene fles geeft een blauwe schuimig resultaat (ziet er een beetje vreemd uit) De andere een mooie groen egale vloeistof (afwasmiddel achtig). Ik denk dat ik de blauwe maar weg doe.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ja, ik heb het veiligheidsblad op internet gevonden en daar staat ook kleur blauw. Ik neem geen risico en doe beide weg en koop een nieuwe shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Tim
Poor boys vanwege de geur, of dodo's. Nog effe in verdiepen.
Iets waarbij ik niet nog eens als een gek moet navrijven om te glanzen cq drogen zou ideaal zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Poorboys Super Slick & Wax dan neem ik aan? Dat is na het wassen gewoon droogdoek erover om het water weg te krijgen, maar geen kracht nodig. Overigens bij bijna alle producten is weinig of geen kracht nodig als je het goed gebruikt. Als je veel kracht nodig hebt om na te wrijven (uitbuffen noemen wij dat), dan is zeer waarschijnlijk de aangebrachte laag veel te dik.
 
Ik heb maar een paar shampoos gehad met toevoegingen, maar zolang je de juiste dosering aanhoud, goed wast/afspoelt/droogt, komt er helemaal geen extra werk bij kijken. ;)
 
Ik heb een proefpakketje van Meguiars gekregen. Ga ik eerst een proberen. Tzt
 
Laatst bewerkt:
over de Meguiars Ultimate Wash & Wax ben ik erg tevreden. het kost wat maar het is een aangename shampoo om te gebruiken (ruikt & schuimt goed) en laat een mooie glans achter. Persoonlijk vindt ik wel dat de Amerikanen nogal overdrijven met de dosis, zij raden 80ml / 10L aan,.. met 40ml kom je een even goed resultaat uit.