• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How-to: homemade MF spons

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Wat doet een mens in de winter, als er niet buiten te komen valt?
Ik hou mij bezig met prullen zoals hieronder, want stilzitten en voor de tv hangen is niet mijn ding.

Ik had nog een kapotte MF washmitt liggen die het na 3x gebruiken begeven heeft.
Zoals je kan zien, naad gelost en vanbinnen dat "vlies" helemaal stuk:
15x7k95.jpg

eq9icg.jpg

Ik vond die washmitt wel goed van vezel, bijna identiek of zelfs identiek aan "the bone" spons.

Toen zag ik nog een oude spons liggen.
24n4dnc.jpg

En van het één komt het ander.
Spons past juist in de wasmitt, goed naar 1 kant persen.
mlqo1x.jpg


De schaar erin.
302xvra.jpg


Dan de naad dichtnaaien, men verkoopt garen dat beter tegen water kan dan de gewone garen.
Als je niet kan naaien, vraag het aan de vrouw des huizes of ze wil helpen.
En niet te zuinig zijn, genoeg hechtingen maken.
fawuj4.jpg


En zo had ik nog een bruikbare spons ipv 2 dingen die ik anders in de vuilbak zou gooien.
24zcbc3.jpg

30lynmc.jpg


Simpel, gratis en slechts 30min. werk.
Gisteren gebruikt voor het autowassen, ze blijft heel en in vorm en kan goed sop opnemen.
 
Creatief en goed idee. Dit ga ik ook proberen tegen de tijd dat m'n washmitt toe is aan vervanging. :)^
 
Dat is nog eens een slimme zet !

Tip van flip: als je de boel gaat naaien, draai het geheel binnenste buiten en sla een klein randje van de buitenkant om. De twee zijden tegen elkaar aan en dan groot gedeelt dichtnaaien.
Geheel buitenste binnen, spons er netjes in rossen ( flexibel genoeg om door zeer klein gaatje te krijgen ) en dan laatste stukje dichtnaaien.
Zodoende zit grootste gedeelte van de stiknaad aan de binnenzijde en zal minder snel los gaan tijdens gebruik. Tevens is de lak beschermd tegen het gestikte naadje en ziet het er strak uit.

Ijzergaren ( nee geen echt ijzer ), is oersterk ( krijg je niet door 2'en getrokken met blote handen ( ook niet proberen, je zal eerder een vinger afsnijden ! )) en zodoende blijft geheel langer heelhuids :)

M.b.t. het voldoende 'hechtingen' , laat de vrouw des huizes 'm onder de naaimachine doen, veel sterker en gelijk steken die niet losgaan.
 
Zeer creatief. Mijn complimenten. Je zou eventueel ook nog wat oude MF doeken kunnen gebruiken ......... Hoewel die vezels weer wat anders zijn. Maar goed, aangezien je niet graag stil zit, proberen waard.

Leuk en goed idee van je in elk geval !! :party:
 
Thanx.
Ik vind het zelf leuk om zulke dingen uit te proberen, en het helpt tegen de verveling tijdens de winterperiode :ja
Vond het leuk dit te delen met anderen, want het kost je niks en je kan oudere spullen nog een 2de leven geven.

Het is nu een kleine versie van "the bone" geworden :grinning:

@ mk-us: Ik heb idd speciale garen gebruikt, zo was ik zeker dat het niet na 2 wasbeurten al zou gaan lossen.