• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij testspot

90benjamin90

Detailing rookie
28 nov 2012
34
0
Gister de auto goed schoongemaakt en volledig gekleied waardoor er een supergladde lak is ontstaan.

Nu ben ik een testspot aan het maken en ben ik begonnen met mezzo op oranje, maar het resultaat viel erg tegen. Daarna overgestapt op de 6"kompressor wit (cutting pad) en mezzo. Maar hier hetzelfde verhaal, het resultaat is naar mijn mening te klein. Krasjes zitten er nog steeds in. De meeste swirls zijn wel weg gegaan. Moet ik nu overstappen op de Inizo? (die ik dus niet heb..)

Wie o wie kan mij van raad voorzien?

Als je geen andere pads hebt? Tja,.... Wil je het vandaag perse gedaan hebben kun je bij de plaatselijke automaterialen zaak kijken of ze Megs Ultimate compound hebben en het daarmee doen. Anders nu je bestelling bij carclean plaatsen en morgen verder.

Krasjes wegwerken met een polijstmiddel zal even duren (en is ook risicovol omdat je vrij veel lak moet weghalen). Dus ja, dan zul je Inizio nodig hebben.

Van Oranje naar Wit voelt gewoon verkeerd aan, maar bij de nieuwe lijn van CC zijn de kleuren door elkaar gehaald. Verwarrend...:no

Ik heb alle pads! Dus daar zal het niet aan liggen!

Dat voelde bij mij ook verkeerd aan maar de witte kun je vergelijken met de oude gele pad!

Wat voor auto heb je?
Ik vind Inizio op (voorheen) de oranje pad het lekkerste werken. Daarna afwerken met mezzo of finale op licht groen.

Heb een lichtblauwe (Coastalblue) Golf 5. Zal nog eens mezzo op wit proberen. Ik heb ook eerst het slechtste deel eerst gepakt dus ik neem aan dat de rest ook wel te doen is!

Denk dat je beter de Inzio erbij kan gaan halen en die op oranje/wit doen.

Je rijdt een VW en die staan bekend om de harde lakken ;)

Waar woon je ergens?

Ik heb wel wat compounds en wil gerust eens kijken.

Mezzo is goed tegen swirls en zware swirls evt. met een light cutting pad.
Iets diepere rechte krasjes ga je niet redden met die combi zonder heel veel moeite en herhaling, zeker niet op een harde VW lak.

Woon in Ternaard, toch wel even voor je rijden! Maar je bent van harte welkom.

Ik heb nu de gehele auto twee hits met mezzo op wit gedaan en 1 hit met finale op ivoorwit. De auto is behoorlijk opgefrist maar echt de krasjes zijn er dus niet uit. Toch wil ik doorgaan en ga vanavond met black hole bezig.

Waarom? Omdat ik de auto het weekend nodig heb en ik wil al het werk niet voor niets hebben gedaan. Ik zal nadat ik klaar ben wat fotootjes plaatsen.

Als je hem eerst gaat afmaken heeft het niet zoveel zin nee.

Dan beter tzt als je weer bezig gaat even een berichtje doen op tijd, dan kijken we even.

De rode heeft ook geen cutting factor.. Ik gebruik zwart voor de glaze (black Hole) en de rode voor sealer (EX-P). Dan Kan ik volgens jou beter de ivoorwitte voor de seal gebruiken?

Nee klopt de rode heeft geen cutting, maar is wel iets stugger. Gebruik zelf de ivoorwitte voor sealants of wax, die is extra zacht. Maar je moet kijken wat voor jou het fijnste werkt ;)

McShine;310213 zei:
Krasjes wegwerken met een polijstmiddel zal even duren (en is ook risicovol omdat je vrij veel lak moet weghalen). Dus ja, dan zul je Inizio nodig hebben.

Van Oranje naar Wit voelt gewoon verkeerd aan, maar bij de nieuwe lijn van Carclean.com zijn de kleuren door elkaar gehaald. Verwarrend...:no

Daarom is het wel fijn als de topicstarter aangeeft welke soort pads hij heeft gebruikt.