• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht bij uitzoeken van producten voor 'roze' auto

Edcivic

Detailing rookie
30 mrt 2014
5
0
Ik ben opzoek naar goede producten waarbij ik mijn 'roze' civic weer rood kan krijgen.
Heb vorig jaar al een poging gedaan met commandant en meguiars. Dit heeft zeker geholpen maar zoals alle oude rode autootjes begint het roze weer wat te winnen.
Nu ben ik toe aan nieuwe producten, maar heb er niet zo heel veel verstand van. Welke producten zullen jullie mij adviseren? Het gaat er mij echt om dat het rode in de auto weer naar boven komt.
Moet wel erbij zeggen dat het poetsen met de hand zal gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met de hand een rose auto weer rood krijgen is een hele uitdaging
Het verwijderen van de verweerde bovenlaag vraagt om een machine
Zeker omdat je nog zoekende bent is het eenvoudiger om samen te doen met een forumlid
In Drenthe moeten er toch een paar zitten ...

Als de auto eenmaal weer op orde is kan je 'm met de hand netjes houden

Allereerst is van belang of de auto een blanke laklaag op de rode lak heeft, maar gezien het feit dat je eerder al wat resultaat hebt bereikt met de hand zal het waarschijnlijk zonder blanke lak zijn. (de spullen waar je mee 'poetst' worden dan ook roze/rood, terwijl je bij een blanke lak geen verkleuring ziet in je poetsmateriaal)

Een auto met blanke laklaag is er eigenlijk weinig tegen de verkleuring te doen, of je moet de hele blanke laklaag wegpolijsten.

Verder is het verstandig om de beschermlagen die je erop zet als ie weer rood is, te selecteren op in hoeverre ze de UV-straling tegenhouden. Voor de rest zie het commentaar van RedCat.

Gezien de situatie die beschreven wordt zal er hoogstwaarschijnlijk geen blanke laklaag op de auto aanwezig zijn. Indien dit wel het geval is plaats ik mijn vraagtekens dan bij de kwaliteit van die blanke laklaag als die ook al zo drastisch verkleuren. Dat terzijde. Dit soort auto's zijn naar mijn bescheiden mening toch wel de leukste om te doen, omdat je er zo'n mooi resultaat op kunt behalen. Toen ik hier op dit forum lid werd had ik een rode Daihatsu Cuore Avanzato. Die auto is eigenlijk de aanleiding geweest voor wat betreft het uit de hand lopen van deze hobby. Met de hand bereikte ik wel resultaat, maar halfjaarlijks moest weer het complete, zware werk herhaald worden, omdat de lak gewoon zo snel verkrijtte. Na een Dap experience die mogelijk gemaakt werd door WaxWizard heb ik zelf ook alle materialen aangeschaft. Mijn advies: lees je lekker in op het forum en pik in de foto sectie die show off's eruit die vergelijkbaar zijn met jouw situatie. Met de juiste polijstmiddelen, pads, glaze, UV sealant (!!!) en een kwalitatieve wax zul je een heel eind komen hoor! Oh ja, plezier, geduld en niet bang zijn om op je auto aan de slag te gaan zijn toch ook wel een vereiste.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. De auto heeft inderdaad geen blanke lak laag.
Wat betreft het machinaal poetsen, ik heb niet zo'n heel ruim budget en denk daarom niet dat iemand zin heeft om de hele dag aan mijn auto te werken voor niks. Ik kan van een kennis wel een machine lenen, maar ben bang dat ik hem verkeerd gebruik. Heel veel slechter kan ik de auto niet maken, maar zonde zal het zeker zijn.
Ik heb er geen probleem mee om hem met de hand te poetsen. Uiteraard snap ik wel dat je met machinaal meer bereikt.

Ik begrijp het. Als ik je een advies mag geven.... Schaf het volgende minimaal aan: - Oranje monello handpad https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Hand_Orange_Light_Cutting_Pad_MHPO_102314 - Witte monello handpad https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Polishing_Hand_Pad_White_MHPW_101176 - Zwarte monello handpad https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164 Samen met de volgende (minimaal) polijstmiddelen kom je een heel eind: - Monello mezzo (oranje en witte handpad) https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Mezzo_Polish_250ml_MRM0102_102674 - Monello finale (icm witte en zwarte handpad) https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Finale_Finishing_Polish_250ml_MRF0102_102673 Glaze om de lak te voeden: Poorboys Black hole aan te brengen met zwarte pad https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB_BH_100900 Sealant met UV filter Poorboys EXP https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_946ml_PB_EXP32_101227 Eventueel nog een fijne wax voor net dat beetje extra. Dan heb ik het enkel over het handmatig polijsten en niet over al het voorwerk. Wassen, reinigen, kleien etc. Vergeet vooral ook niet genoeg fijne doeken te bestellen. De monello peluche verde en bianco zijn erg fijn!

Sorry voor de lange urls... Om een of andere reden kan ik op iPhone niet fatsoenlijk de tekst bewerken.

Super bedankt voor je reactie. Hier was ik naar opzoek! Ik lees ook over poor boys professional polisch 2 wat betreft de verweerde lak. Kan dit ook in plaats van de de Monello mezzo? Of werkt de Monello beter voor mijn civic?

Alhoewel de Prof Polish een heel mooi product is zal het in jou geval weinig extra's toevoegen.
Qua producten ga je met de Mezzo en Finale al een heel eind komen.

De machine zou ik even achterwegen laten, hoe goed wellicht ook bedoeld door je kennis.
Mocht dit een rotary zijn dan wordt het er daar in veel gevallen niet heel veel beter van en haal je jezelf alleen nog maar meer werk op je hals.

Inderdaad... Wat Juffer1 hierboven zegt, lijkt misschien interessant om snel ff een machine te regelen of dit te laten doen. Goed materiaal is wel echt belangrijk. Met de hand kan het prima hoor! Ik zou sowieso de monello polijstmiddelen zoals ik hierboven noemde aanschaffen. De prof polish van poorboys is altijd makkelijk, bijvoorbeeld als onderhoudsmiddel. Je zou ervoor kunnen kiezen namelijk om tweemaal per jaar een onderhoudsronde te doen met de prof polish. Indien nodig natuurlijk dan he! Ik gebruik deze zelf niet, maar heb een vergelijkbaar iets van Chemical Guys, is niet te verkrijgen in de webshop van carclean.

Beste allemaal, ik wil dit topic niet stelen maar ik zit met eenzelfde vraag en vroeg me af of de aangegeven producten door Maaike, ook in mijn geval gelden.
Heb ook een rode Civic, die aan 1 kant roze is.
Op de foto zie je erg goed wat ik bedoel.

Is hier nog hoop voor?
Zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

conv_1204.webp

Bijlagen

• conv_1203.webp
    conv_1203.webp
    982,1 KB · Weergaven: 145
BrunoV;n410736 zei:
Is dat niet een spatbord dat gespoten werd in een net niet juiste kleur?
Ik ben er niet zeker van. Helemaal aan de voorkant van het spatbord zie je nog wel rood, dus tegen de lamp aan.
Heb 'm zo gekocht en verder geen info over de lak.

Hier nog een foto van beide kanten:
conv_1206.webp
conv_1205.webp

Laten we hopen, dat de auto roze werd en dat ze de rechterdeur, motorkap, rechtervoor en achterbumper vervangen hebben door rood.. en niet andersom.
Dus dat ze alles roze wilde maken.

Achterop de auto staat ook: bellarossa. wat blijkbaar pretty pink betekend... hahahaha dat ik dat niet eerder zag.

Kan iemand me helpen om te achterhalen wat hier de situatie is?

Hoi Wanda,

Lijkt me dat het aanbrengen van bellarossa meer een kwestie is van de nood een deugd maken;) Lijkt me dat hier nog wel wat van te redden is met behulp van polijsten. Waar ik me wel over verbaas is dat het nog wel redelijk glimt, iets wat niet echt past bij geoxideerde lak.

Over roze rode auto's gesproken, de heren van AF hebben het gepresteerd om onderstaand plaatje te maken, met niets meer dan een sterke arm en een mf padje….
DSC06345.webp

Hoeveel spierpijn ze daarna hadden vermeld het verhaal niet, maar dat lijkt me de goedkoopste optie om te proberen? Ik heb hier nog een fles G3Pro Colour Restorer staan. Dat zou hier ook uitermate geschikt voor moeten zijn, maar ik weet eigenlijk niet waar je dat in Nederland kan kopen...

Succes!

Is er iemand in Brabant, redelijk in de buurt van Budel, die eens naar de lak kan kijken en me advies kan geven over welke producten ik het beste aan kan schaffen en hoe te werk gaan?
Ik zou het erg op prijs stellen.

Wanda: ik denk dat je eerst even wat praktijk onderzoek moet doen, om te zien of er nu delen overgespoten zijn (en mooi rood) of het precies andersom is. Hierbij moet je eigenlijk ook checken of er een blanke laklaag zit op de rode delen. Dat laatste kun je op 2 manieren doen: bij mijn weten zijn er hele goede dure professionele lakdikte meters die de verschillende lakdiktes aan kunnen geven, mogelijk dat je daar al voldoende info uit kunt halen. (een normale lakdikte meter, meet alleen de totale lakdikte: grondlak (primer) kleurlak en eventueel aanwezige blanke lak bij elkaar als één getal). De andere optie is dat je met Monello Finale een stukje van de rode lak polijst (proefspot bij voorkeur op een onopvallende plek): kleurt de pad rood, dan heb je geen blanke lak, zie je geen rode kleur op je pad, dan heb je een blanke laklaag.

Hoe dan ook, wel of geen blanke laag en rood of roze... toepassen van licht polijstend middel gaat veel duidelijk maken over de werkelijke kleur. Dit staat dus los van de lakdikte maar je weet nu wel wat de kleur van de auto is en of je de rest ook nog gaat doen. Kijk even wat je hebt staan en probeer het.. we zijn benieuwd naar jouw bevindingen :ja

Ik heb een schoonbroer van me gevraagd, hij heeft Commandant 4 staan. Kan ik het daar ook mee proberen op een onopvallend stukje? Zo ja, met een gewone microvezel doek of iets anders?

Ik ben normaal heel huiverig voor het gebruik van Commandant op moderne lakken (zeg maar sinds jaren 90, de watergedragen lakken). Ik dit geval kan het wel: als je de motorkap opent, en gewoon in het randje probeert (wel eerst even dat randje goed schoonmaken), dan kan het wel, en met de motorkap dicht zie je er dan toch niets meer van, als er wat lichte krasjes over mochten blijven. Andere optie is kijken of er een forumlid in de buurt zit die je even een handje kan helpen.