• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht: bitumenvlekken in hemelbekleding

stalensnuitje

Detailing rookie
12 apr 2010
3
0
Goedemiddag allemaal,

Ik ben door een fanatieke poetser op het AW-forum hierheen verwezen. Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n enorme poetser (hoewel ik de poetsfoto's die ik soms op AW langs zie komen wel briljant vindt!), maar hopelijk kunnen jullie mij helpen met een probleem.

Ik heb afgelopen weekend met m'n pa een tuinhuisje gesloopt. Hier zaten zwarte bitumengolfplaten op als dak, die hebben we afgevoerd naar de sloop. Uiteraard netjes een kleed achterin de auto gelegd, maar blijkbaar is het bij het in- of uitladen tóch fout gegaan. Met dit als gevolg:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD] [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het is dus bitumen, beetje teerachtige zooi. Ik kwam met wat googelen dit product voor meubels tegen. Heeft iemand ervaring met dit product, of een andere manier om die rotzooi uit het dak te krijgen? Zo zonde van een auto van nog geen jaar oud hè? :(

Alvast bedankt voor hulpvolle reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom...

Ik vrees met grote vrezen dat het een groot probleem gaat worden om die vlekker te verwijderen, bitumen zijn echt troep. Er zijn natuurlijk middelen om teer te verwijderen, maar die zijn voor plaatdelen/lak. Dit is bekleding, de kans is groot dat je de bekleding daar ook mee beschadigd.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Alleen jammer genoeg niet het soort reactie waar ik op hoopte natuurlijk ;)

Het zijn natuurlijk ook geen alledaagse vlekken, zeker niet in een auto.
 
Misschien zijn er nog mensen die een oplossing hebben, dus hou het topic nog even in de gaten zou ik zeggen ;)
 
Wat voor soort hemelbekleding is het, bv stof, schuim is het geplakt
Ik zou bv een afdekkap oid verwijderen en daar testspotjes doen met diverse sterkere middelen om te kijken wat het doet met de hemelstof in verband met verkleuren, als je daarna de kap weer terugzet zie je daar in ieder geval niks meer van.

vlek op 2e foto lijkt mij nog de meeste kans hebben, echter bij beide het risico dat je een gigantische veegvlek overhoudt als het niet gaat lukken.

waar kom je vandaan? ongetwijfeld dat je het aanbod gaat krijgen bij iemand op visite te komen met een extractor

Hier ben je welkom,
 
Stuur even een PM naar "iggy", hij heeft een eigen schoonmaak toko, waarschijnlijk weet hij hier wel wat op!
 
óf laten zitten óf met een teerverwijderaar de vlek 'oplossen cq verwijderen' en daarna mbv een extractor de stof reinigen
 
Als je een foto kan plaatsen graag,

In het grijze verleden dat ik ooit eens loodgieter was, haalde we bitumen/teer van onze handen af met plantaardige olie, dan wel olijfolie, dan wel zonnebrandolie. maar dan wist ik zeker dat het teer/bitume was. Als je gemineraliseerdbitumen heb dan wordt het een stuk lastiger en dan moet je met wasbenzine gaan werken.

Een ding verkleuring ga je zeker krijgen! maar pas wel op dat je geen middelen gebruikt die je bekleding opvreten oa: bleek enz.

succes;)
 
Wat zit hier toch elke keer weer een ongelofelijk hulpvaardige bekwaamheid op dit forum!
Bijna jammer dat IK geen bitumen probleem heb...
Wens de probleem eigenaar veel voorspoed met de verwijdering ervan.