• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hulp gezocht ! Stoelen 206 gti blijven niet mooi ... velours

Will I Am

Detailing rookie
22 mrt 2009
214
0
Hallo luitjes ,

Ik heb onlangs een peugeot 206 gti gekocht en ben deze nu aan het oplappen (foto's volgen uiteraard)
Nu zijn de stoelen half leer / half velours en omdat deze auto al veel km's heeft blijft het velours niet netjes
Het ziet er een beetje uit alsof er pluizen opzitten ! Hoe kan ik deze op een goede manier verwijderen zonder dat ik er gelijk doorheen zit ?
De Stoelen zien er zo uit (dit is van een andere auto maar even als voorbeeld)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Alvast bedankt :cool:
 
Ik heb bij mijn auto een keer de pluizen eraf geschoren,met een nieuw stanleymesje er vlak overheen getrokken,de pluizen verdwenen,en de bekleding is weer strak.
 
Je hebt speciale wol scheermesjes.
Maar een wegwerp scheermesje met 1 scheerblad werkt ook prima
 
ik zeg ook: wegwerpscheermesje.

heb eergisteren nog een bepluisde bureaustoel op die manier ontpluist. Neem er wel de tijd voor en maak regelmatig je mesje schoon. (hou een emmer water bij de hand om schoon te spoelen).
 
Ik denk niet dat William heel bang is uitgevallen...

Voor de mensen die het toch niet gelijk durven;
Probeer anders eerst een oude wollen trui (hoewel dit weer een andere techniek is) of idd een bureau stoel, vloermartjes etc.
 
hallo luitjes ,

Bedankt voor de nodige tips :) , ik ga me er woensdag maar eens aan wagen !
Foto's volgen natuurlijk ook van de buitenkant die ik samen met dave ga aanpakken
 
Er zijn speciale mesjes/krabbertjes voor het wegsnijden van de pluisjes op wollen truien. Je zou eens bij een aai atelier kunnen vragen.
 
@richard07: ik heb (of eigenlijk mijn vriendin) heb een 206 GTI uit Feb. 2001. 121000km. Maar hij is nog niet te koop. ik moet nog een beetje op haar inpraten dat het weer eens tijd wordt voor wat anders. Ik wil me trouwens ook eerst nog even uitleven op de lak met mijn DAP500. Want hij kan wat voeding gebruiken. Velgen zijn zozo. Veel corrosie en aardig wat stoeprandschade. Overigens worden die Ouragans regelmatig aangeboden op MP. De stoelen hebben datzelfde pluiseffect op het alcantara-deel. Het leer van het stuur is aan het vervellen. Een klacht die ALLE 206 rijders kennen. Waadeloos dat Peugeot daar niks wil doen. Verder zijn wij de 2e eigenaar en was de 1e eigenaar een goede kennis die de auto zakelijk reed en altijd keurig warm heeft gereden op de olietemperatuur. Hij heeft de eerste 92000km erop gezet. (hij heeft daarna een Golf V GTI gekocht en sinds 3,5 maand een Audi A4 Avant S-Edition, dus wel een petrol head) Bij ons is de auto ook goed behandeld. Toch wel kleine parkeerschade achterbumper en rechter stootstrip.
Zal ik verder op haar inpraten of zeg je: laat maar...
GTI081.jpg

GTI084.jpg
 
Je hebt van die "scheerapparaatjes" (dit is misschien ook wat LB bedoelt) om pluizen mee van truien e.d. te scheren. Ik heb hier in elk geval nog geen gaten mee in een trui geschoren, dus ze zijn volgens mij best veilig. Maar of ik het nu zou aandurven om zo'n apparaatje in mijn auto te gebruiken?

Zo'n dingejte wat ik bedoel is volgens mij ook bij de Blokker/Marskramer te krijgen.