• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hulp nodig : italiaanse boomsappen

W-eRi-X

Detailing rookie
17 aug 2008
7
0
Hallo
Terug van vakantie de wagen maar eens compleet gewassen want hij heeft 2 weken op een camping gestaan waar alle autos einde vak dezelfde kleur hadden : Wit. Ik maakte me al zorgen na de eerste nacht (lees : schrok me dood) maar met beetje spuug poetste ik de aanslag zo weg.
Thuis gekomen schrok ik me dus echt rot.
Witte bende is er vanaf.
Wat achter blijft zijn vlekken die eruit ziet als "roest" achtige vlekken. Niet een paar, de hele wagen van voor tot achter, ongekend zonde ! Je hart breekt in 2-en als je je wagen graag vertroeteld (en net volledig gedetailed had).
Met sjampo en spons niet te verwijderen, met medium klei ook niet.
Ben gaan poetsen op klein stukje met autoglymm (of zoiets) nou dan ben ik 3 weken bezig met heel de wagen. Het gaat er wel vanaf maar moet dan lomp in de weer.
Heeft iemand tips, of zit ik dan toch vast aan het mechanisch verwijderen met bijv een polijstmachine ?
Wie heeft er ervaring ?
Grtz
Erik
 
Het is redelijk moeilijk het totaalplaatje te laten zien maar ff plaatje geschoten en in origineel formaat gepost (anders kun je het niet goed zien)
De witte aanslag is inmiddels weg, rest de bruine roestachtige vlekken
Let op, de hele auto ziet er nu dus uit als een jachtluipaard, irl is het echt tenenkrommend om te zien
 
als het oppervlakkige vervuiling is, en zo te zien is dat het gewoon met een claybar kit het spul verwijderen.

niet met de machine eroverheen gaan direct want dan maak je het alleen maar erger..

edit...

whoops, zie net dat je al gekleid had...
 
denk dat ik -als mijn poetsmaat terug is van vak- ik wel met verschillende klei-en aan de slag ga.
maar dan moet ik heel de fokking wagen gaan klei-en en niet een beetje maar een beetje boel.
(ik had nog maar klein stukkie klei en dat is hele milde klei)
denk dat ik de reisverzekering eens ga bellen want dan ga ik het echt LATEN doen
met lichte polisch gaat het er iig wel redelijk goed vanaf maar denk dan toch een kleine 8uur bezig te zijn
ben er al met al niet zo heel erg blij mee zegmaar :(
 
Waar in Italië ben je geweest? Ik ga over een kleine 3 weken naar het Gardameer en het is iig wel handig om voorbereid te zijn. Alvast bedankt!
 
neem maar een uitdeukset mee naar het gardameer, want er komen regelmatig hagelstenen ter grootte van tennisballen uit de lucht.
voor de rest had ik zelf geen last van boomsappen e.d. gewoon een busje quickdetailer met een paar doeken in de auto gooien.
 
Probeer het eens in een wasbox waar ze een hogedrukreiniger hebben met goed warm water. Dat werkt vaak het beste tegen hars en dergelijke...

Wel flink afspuiten en niet te snel stoppen, anders heb je kans dat het wel oplost maar als een dunne film blijft liggen. Dus goed de tijd nemen, daarna wassen met een mitt (geen spons!) met heet water en ruim shampoo. Daarna weer afspuiten en goed controleren of het weg is...