• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hybride wax of aparte sealant en wax?

Audi-A1

Detailing rookie
13 mei 2013
41
0
Welke keuze zouden jullie maken een hybride wax (bv fuzion wax van wolfgang) of een aparte sealant en wax.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie s.

Je geeft Fuzion aan als voorbeeld, maar ik zou Fuzion juist gebruiken met Wolfgang's Deep Gloss Paint Sealant! De wax zelf staat namelijk niet bekend om zijn superlange standtijd, wel bijv. om zijn ultra easy on-off en lekkere geur. De polymeren in de wax zijn volgens de beschrijving dezelfde als die van de sealant, zodat de wax optimaal bind met de sealant.

Verder is de vraagstelling vreemd. Wil je een lange standtijd, dan kun je dat vinden bij een combinatie van sealant+wax, maar dezelfde standtijd kun je ook halen met één wax. Heb je geen tijd om een sealant 24 uur droog te houden (sommige sealants hebben dat nodig), dan heb je eigenlijk geen andere keuze dan te waxen of een andere sealant te gebruiken.

Elke wax is dus anders, elke sealant is anders, en elke sealant+wax combinatie is anders. Waar je dus naar vraagt, daar kunnen 1000 antwoorden op gegeven worden. Misschien dat je je eigen dilemma wat beter uit kan leggen. Dan kan er gerichter op geantwoord worden.

Gm Toyota je antwoord is helder en ik moet je gelijk geven dat de vraagstelling beter had gekund. Ik begrijp nu ook dat er vele mogelijkheden zijn en je daar voor jezelf een keuze in moet maken.

Dank voor je reactie.

Voor het gebruiksgemak, in die zin dat je maar één keer hoeft aan te brengen en af te nemen zou ik gaan voor hybride wax.

Mss 2 panelpotjes van DDJ? 1 Hybride en de andere een soft wax.

Bv De rainforest en de Purple Haze pro?

Kan je erna een beslissing nemen en de potjes zijn nooit weggegooid :-)

Grtz

Stephan

Mooi idee Stephan. Vind beide goed te verwerken waxen, de Purple Haze Pro wil nog wel eens gaan "zweten". Heeft een langere standtijd dan de Rainforest Rub, maar zijn beide heerlijke waxen!