• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ideale combi gezocht voor BMW lak

TCM

Detailing trainee
3 apr 2009
10
47
Hallo,

Eigenlijk zoek ik een goede combinatie van polijstpad en polijstmiddel voor mijn BMW e92 spacegrey metallic.
Ik ben in het bezit van een Mequiars DA G220 met polijstpads van Lake Country (Orange). Polijstmiddel heb ik van Monello en de Poorboys serie.

Voorheen altijd VW gepolijst met bovenstaande middelen en dit ging aardig. Nu begrijp ik dat bovenstaande middelen weining effect gaan hebben op een BMW lak....
Vandaar mijn vraag of iemand die ervaring heeft met BMW lakken mij een advies kan geven welke combi goed werkt met een Meguiars DA G220?

Gr. Tim
 
@TCM
https://forum.Carclean.com/threads/325i-e92.14696/
Wellicht staat de winnende polijstcombinatie hier tussen echter blijft een testspot noodzakelijk!
Ook met Buff&Shine MF pads (cutting variant) was er een goede correctie mogelijk.
 
Het is helemaal niet gezegd dat bovenstaande middelen niet op BMW lak werken. Je moet zoals gezegd altijd een testspot maken. Het kan best zijn dat Monello wel werkt en PB niet of andersom.

Er zijn geen standaard polijstpads en middelen voor één merk auto. Het blijft een kwestie van proberen.
 
Ik denk dat TCM al genoeg heeft gelezen, zo maak ik op, om tot zijn conclusie te komen. BMW staat er om bekend een behoorlijk harde lak te hebben en zo merk ik dit ook op mijn eigen BMW.

Het is inderdaad zo dat;
Fraxter;n426166 zei:
Er zijn geen standaard polijstpads en middelen voor één merk auto. Het blijft een kwestie van proberen.

@TCM: Ik geloof dat Ric325i met beide poetst, of in ieder geval een D/A met grotere uitslag. (21mm)



Greetz
 
Om te veronderstellen dat BMW per definitie harde lakken heeft is onjuist.

Je kunt oneindig veel lezen over BMW lak. Dit zegt uiteindelijk niks over jouw BMW lak. Het is dan ook zaak om te testen.
 
Ik geef toch ook aan dat je gelijk hebt, zoals de quote?

Daarbij zei ik dat BMW erom bekend staat een harde lak te hebben, maar zoals bij iedere auto moet een test spot op de betreffende auto uitwijzen wat nodige stappen zijn.

But I think it is safe to say, dat er een aantal merken zijn die een hardere lak hebben als gemiddeld. Maar nogmaals, dit kan ook maar zo níet zijn, dus TESTEN.


Greetz
 
Jullie hebben zeker gelijk wat betreft een testspot. Echter zijn mijn pads zo goed als versleten en zit er een testspot met Poorboys of Monello er niet in. Ik zal hoe dan ook nieuwe pads moeten bestellen. En als ik dan toch aan het bestellen ga, kan een beetje advies op maat geen kwaad dacht ik, bestel ik die gelijk mee;)
Begrijp dat er goede resultaten worden geboekt met S3 i.c.m. een zwart/witte spiderpad. Beide voor mij onbekend. Zodra deze weer op voorraad zijn bij Carclean zal ik deze beide mee bestellen.
Dan heb ik een paar opties die ik kan proberen op de lak.
 
Als ik jou was zal ik een aantal pads bestellen van Monello:

Oranje
Wit
Zwart

En eventueel nog een wolletje

Met deze pads kom je een heel eind en kun je alle problemen waarschijnlijk wel de baas. Had gelezen dat die spiderpads niet erg duurzaam zijn. Zelf gebruik ik hoofdzakelijk de Monello pads en sommige heb ik al een eeuwigheid in mijn poetsarsenaal.

Wat betreft polijst: Je hebt twee soorten polijst in je collectie geef je aan. Ik weet niet of je de complete series hebt maar mocht dat zo zijn dan zal ik eerst wachten met aanschaf van nieuw polijstmiddel. Met de Monellolijn kun je waarschijnlijk prima uit de voeten en je lak goed corrigeren.
 
TCM;n426165 zei:
Ric325i
Ik had jouw post inderdaad al gelezen. Maar jij polijst met een Rotary toch of ook een Dual Action?
Ik heb geen Rotary maar wel een Rupes 21 en 75 incl een stapeltje pads.
Ik heb ook nog een DAP maar die gebruik ik bijna niet meer.
Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw BMW een keiharde lak dus ik zou me daarop voorbereiden echter de testspot zal dat uit moeten wijzen.
Ik heb ook wollen pads op mijn DAP gehad maar die haalde niet de gewenste correctie op mijn lak bovendien vind ik ze niet fijn werken afijn ik begin daar niet meer aan.
Een cutting mf pad (icm S3) zou wat mij betreft ook een goede optie zijn.
Fraxter Ik ben eigenlijk wel te spreken over die spiderpads ze blijven op mijn Bigfoot redelijk koel en ze zijn (nog) heel.
 
Ik heb de zelfde kleur auto gehad

74CB9BA2-1B57-4627-979E-DE1E8F8F3A73_zpsl29wrptx.jpg


En idd met veloce op geel kom je er niet... Wat voor mij het beste op deze wagen werkte was de combi can s3 gold en een mf cutting pad van flexipads!

en idd niet elke BMW lak is een hard... Van de laatste modellen is de lak behoorlijk zacht zelfs!
 

Bijlagen

  • 74CB9BA2-1B57-4627-979E-DE1E8F8F3A73_zpsl29wrptx.jpg
    74CB9BA2-1B57-4627-979E-DE1E8F8F3A73_zpsl29wrptx.jpg
    258,5 KB · Weergaven: 104
Ik ga een aantal pads bestellen waaronder de orange van Lake Country (bevalt gewoon goed) en de zwart/witte spiderpad van Scholl. De S3 wordt hier meerdere keren aangehaald en ga ik dan ook zeker proberen, ben zeer benieuwd hoe dit spul gaat uitpakken :-D
Moet nog wel even wachten tot deze producten weer op voorraad zijn..
 
@TCM: S3 vind ik persoonlijk ook een fijne polish dus als je wat anders wilt dan is dit een prima keuze. Je zou ook nog kunnen kijken naar de M105 en M205 van Meguiars. Deze middelen verwerken fijn en corrigeren krachtig, ze zijn alleen wel prijzig.

Wat betreft de pads: Voor zover ik weet is naast wrijving warmte ook belangrijk voor correctie. In dat geval kun je beter voor een vlakke pad gaan en niet voor eentje met lamellen. Deze creeren namelijk minder warmte wat dus zorgt voor een minder snelle correctie. De spiderpads worden namelijk voor zover ik uit de verhalen kan halen gebruikt op zwaardere polijstmachines zoals de Rupes.

Kijk ook eerst eens goed naar de staat van de lak. Wellicht volstaat zelfs een lichte polish wel en hoef je helemaal niet aan de slag met een compound. Immers waarom direct met het beukwerk beginnen als een delicate methode ook het gewenste resultaat oplevert ;)
 
Hoewel ik wegens tijd en ruimtegebrek alleen maar de motorkap heb kunnen doen was ik zeer onder de indruk wat een DAP900 met Scholl Sandw. Spider i.c.m. Scholl S3 uthaalde op de lak van mijn 17 jaar oude BMW E36. Correctie tegen de 80% in 1 hit. Eerst 1,5 minuut redelijke druk op de machine uitgeoefend, daarna 1,5 min. met minder druk.

Zaterdag hoop ik 'm eindelijk eens op de hele auto in te kunnen zetten!
 
Ik vroeg me af of je na het compounden met S3 en spiderpad op dap900 kunt finishen met lime prime op zwart?
 
nano, ik denk dat je beter eerst nog een rondje Finale/S30 kan doen om vervolgens met Lime prime aan de slag te gaan.
 
Dus lime prime kan je niet gebruiken als finishing polish? Ik twijfel zelf omdat deze ook een korrel bevat en heb ook een topic gelezen van iemand die dit wel had gedaan (bekend detail bedrijf) maar wou even de meningen hier horen.. waarom raad je het af?
 
Vraag het maar omdat ik lime prime hier nog heb staan alsook ultimate polish van meg's en mezzo maar misschien kan ik beter finishen met iets van scholl? of finale dan? Zou liefst bij 1 merk blijve voor het corrigeren en polijsten.. Dus scholl s3 compound en dan scholl finishing polish
 
nano ik vind nabewerken na het gebruik van S3 wel zijn meerwaarde hebben. Sterker nog na Finale/S30 doe ik ook nog een rondje Rupes Wit. Wat mij betreft is het niet nodig om bij 1 merk te blijven met het polijsten. Je moet alleen de producteigenschappen in de gaten houden.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover