• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ParaNoya: 1994 BMW 318 (blauw)

Patrick zei:
Ik weet niet of ik oude of nieuwe heb. Maar op mijn fles staat zowal hand als rotary, als je het met de hand kan afbreken moet het met machine toch zeker lukken. Ik heb geen moeite om het af te breken met de machine.

Je hebt de oude. Met je hand kan je veel meer druk uitoefenen dan een D/A en daarom kan je hem met de hand wel afbreken en met de D/A niet.Een rotary gebruikt zijn snelheid en warmte maar dat heeft de D/A niet.
 
Dibbuz zei:
Met je hand kan je veel meer druk uitoefenen dan een D/A en daarom kan je hem met de hand wel afbreken en met de D/A niet.

Met andere woorden handmatig kun je meer resultaat bereiken dan met een D/A?? Nee sorry dat komt er bij mij niet in. Ik gebruik de eerste versie van M105 zonder problemen met de DAP en TS24 en beweer dat dit echt wel mogelijk is. Ik heb de nieuwe versie van de M105 voor D/A's nog niet geprobeerd maar als je het mij vraagt is het gewoon een manier van Meguiar's om geld in het la-tje te krijgen!
 
MrSandman zei:
Ziet er erg goed uit! :)^

Hoelang ben je hier mee bezig geweest ?

Thanx!

We zijn met z’n tweeën bezig geweest en nog hebben we het over twee dagen verdeeld.
Het blijft een feit dat je met de excenter veel langzamer het gewenst resultaat bereikt dan met een rotary. Zeker met een harde lak.

Ik denk dat we er tussen de 16 en 18 uur over hebben gedaan.
(ik heb dan ook het één en ander tussendoor uitgelegd zodat de eigenaar zelf ook mocht spelen met de polijstmachine)
 
Xizer zei:
Met andere woorden handmatig kun je meer resultaat bereiken dan met een D/A?? Nee sorry dat komt er bij mij niet in. Ik gebruik de eerste versie van M105 zonder problemen met de DAP en TS24 en beweer dat dit echt wel mogelijk is. Ik heb de nieuwe versie van de M105 voor D/A's nog niet geprobeerd maar als je het mij vraagt is het gewoon een manier van Meguiar's om geld in het la-tje te krijgen!

Er zijn wel meer dingen mogelijk (bv met een cuttingpad op een D/A) maar Meg's maakt niet voor niks een (zo snel) een nieuwere versie van de M105 want die is er nog maar net natuurlijk.
Het gaat hier wel om een geisoleerde kras he, niet voor een hele auto. Als je je concentreert op 1 kras die er zit (geen swirls oid) dan ben je met de D/A minder krachtig dan met de hand.

Met je vingertoppen kan je namelijk veel meer kracht zetten op een specifieke plek dan met een D/A, die pakt gelijk 6,5 "waar de druk over verdeelt wordt.
Nogmaals, ik heb het over een geisoleerde kras.

Ook kan het zijn dat de schuurkorrels in de oude M105 niet goed afbreken bij een D/A, dit komt waarschijnlijk door te geringe druk en te weinig snelheid.
Maar het wilt niet zeggen dat als het bij jou wel lukt dat het dan gelijk op alle lakken werkt. Zo werkt dat helaas niet.
Ze maken niet voor niks een D/A approved version na net een jaar introductie dat heeft een reden denk ik :-"

Ik schud het niet zo uit mijn mouw ;)
Mike Phillips zei:
Besides the above, when it comes to removing RIDS or Random, Isolated Deeper Scratches, this is where the word EXERT comes back into the equation.


Now this is key...

You can exert more pressure with 3-4 of your fingers pushing down onto a small area on a wax applicator pad than you can with the entire face of a foam buffing pad oscillating on a DA polisher. More direct pressure to a smaller area means more more paint removing power. The machine isn't always the answer to every defect.
Mike Phillips zei:
In order to remove a scratch or any other kind of below surface defect you must remove a little paint.

In order to remove paint best, the pad on a DA Polisher needs to be rotating, not merely vibrating against the paint.

To keep the pad on a DA Polisher rotating you need to keep it flat against the paint and you can't push to hard.

If you buff on a curved in the body panel, or on a body line, as soon as you have more pressure to a small area of the face of the buffing pad this pressure will cause the buffing pad to stop rotating, thus stop removing paint.

Taking all of the above into consideration, plus the fact that you can exert more pressure with your fingers pushing down on a wax applicator pad hand you can with a 6" or 7" foam buffing pad, for some defects, the right way to remove them is by hand or a rotary buffer, not a DA Polisher. If you don't own a rotary buffer and/or don't know how to use one then you always have the "Hand" to fall back on and that's one of the reasons we always teach both hand techniques and machine techniques at all our classes.

Make sense?
 
BMW31825-800x600.jpg


Detailen onder invloed? x-] :D Volgens mij is het Lingens Blond? Dan mag het net ;)
 
Ik breek de oude M105 op stand 3-4 met gemakt af, met rotary gaat het idd sneller maar met mijn excenter ging het ook. Hij heeft wel meer vermogen dan de dap misschien ligt het daar aan.
 
Hahaha :-b

Ja, tijdens het detailen wil je eigenlijk geen pauze houden, maar gewoon lekker doorbuffelen, dus een bammetje naar binnen werken en een biertje happen tussendoor gaat er goed in.
Maar natuurlijk binnen de limiet, want over een hele dag genomen hebben we maar twee biertjes genomen. De rest gewoon fris.
Dus x-] wordt je er niet van...
Enne, ik weet wel wat er in die andere flessen zit w^^w