• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Jeffedie

Detailing rookie
18 jun 2016
4
2
28
Sinds gister hoor ik dit(in de video) steeds bij de auto, ik weet dat de multiriem ombeschermd is, Zou dit een oorzaak kunnen zijn? of de spanrol?

dit heb ik mij laten vertellen door kennisen en vrienden, maar misschien dat jullie het weten.

Video:

Let op! in de video klinkt het veel harder dan in werkelijkheid
 
Erg lastig te zeggen. Dat verhaal van je multiriem die onbeschermd zit is volgens mij echt onzin.. Dat is bij iedere auto zo..
Zit er niet iemand in de buurt met wat verstand die mee kan luisteren?
 
Het kan helpen als je weet welk type auto het is (incl. bouwjaar) en welk type motor: bepaalde problemen zie je steeds bij dezelfde automodellen/uitvoeringen.
 
Erg lastig te zeggen. Dat verhaal van je multiriem die onbeschermd zit is volgens mij echt onzin.. Dat is bij iedere auto zo..
Zit er niet iemand in de buurt met wat verstand die mee kan luisteren?
De multiriem hoort beschermd te zijn aan de onderkant, anders kan er van alles tussen komen en gaat die slippen. En heb al 2 mensen die er verstand van hebben naar laten kijken maar die weten het ook niet precies, waarschijnlijk iets met de multiriem/spanrol

Het kan helpen als je weet welk type auto het is (incl. bouwjaar) en welk type motor: bepaalde problemen zie je steeds bij dezelfde automodellen/uitvoeringen.
Volkswagen polo 1.6 milestone
Bouwjaar 1998



Dit probleem was er nog niet met de proefrit (heb de auto nu een paar dagen) ze hebben na de proefrit nog het 1 en het ander gedaan (nieuwe distributie riem en nieuwe bougies)
 
Klinkt als rauw lager van waterpomp of d riem spanner. Dat er altijd een kap om de multiriem aan de onderkant hoort te zitten is echt onzin. Als je de auto net hebt, even teruggaan...
 
Ik denk ook aan een waterpomplager met de extra info of anders de dynamo. Multiriem zit altijd open, alleen door de plek is ie een beetje beschermd tegen zooi die binnenkomt. Blok is bijna hetzelfde als wat ik in mijn '96-er Cordoba had, alleen had die een variabele luchtinlaat en nog een paar kleine aanpassingen en daardoor 100 pk. De enige bescherming aan de onderzijde is een plaat aan de voorzijde/onderzijde van de motor eigenlijk net achter de voorbumper. Die plaat wordt vaak slecht/verkeerd gemonteerd, waardoor ie nogal eens kapot gereden wordt, mogelijk dat er geen andere plaat meer is teruggemonteerd.

Overigens hoort volgens voorschrift bij een distributiewissel ook de vervanging van de rollen en spanrol, maar er zijn altijd garages die ten onrechte daarop bezuinigen. Ook een nieuwe waterpomp hoort er voor een goede garage bij: kost je in combinatie met de distributie een paar tientjes (nauwelijks extra werk omdat alles open ligt), maar doe je dat niet kun je 'm halverwege de levensduur van de distributieriem gaan vervangen omdat de waterpomp kapot gaat. Dan kost het je 400-500 euro omdat de hele distributie los moet, dus uiteindelijk veel duurder.