• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring hier met de nieuwe Nanolex Professional Glue Ex?

Volgens de omschrijving is dit product precies wat je zoekt. Nanolex maakt geen onzin producten en 11,99 voor een liter is een fantastische introductie prijs. Ik zeg: doen!

Zelf gebruik ik naar tevredenheid Valet Pro Citrus Tar&Glue, maar die kost het dubbele.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
De kans dat iemand ervaring mee heeft is nihil.
De nieuwe Pro-line is net een paar weken uit en er is nog geen fles de deur uit.

Wat me wel opvalt is dat de meeste producten die teer en lijm verwijderen een nature polluting en een hazardous to health gevareniconen hebben:
1644393883761.png

De Nanolex heeft alleen een uitroepteken dus die is echt heel anders qua formule dan de andere producten.
Als we de kans hebben zullen we deze hier gaan testen. Qua gezondheid is dit product een heel stuk beter in ieder geval. Qua werking is afwachten.
 
Stoffen met dit etiket mag je gerust iets voorzichtiger mee zijn. Gezondheidsschade op de lange termijn, denk aan o.a de schilders ziekte en asbest.
Binnen mijn vakgebied noemen we het zgn. stapelgiffen, elke keer ( verkeerd/onbeschermd) gebruiken kan er voor zorgen dat je over een x aantal jaar je eigen naam niet meer weet, of erger. Uiteraard moeten we het hier wel in perspectief zien, de concentratie zal waarschijnlijk niet zo hoog zijn.
gezondheidsschade.jpg
 
  • Verdrietig
Reactions: Dreier-Reihe
Je moet zeker opletten als je ze regelmatig gebruikt inderdaad!
 
Het label vereist zeker voorzichtigheid, maar ook wel een feitelijke interpretatie. Bangmakerij is niet nodig, maar weten wat je doet wel: RTFM! Daarbij kan het effect of risico pas verhoogd zijn bij veelvuldig gebruik etc.

Dat de stof een effect kan hebben wil dus niet zeggen dat het ook dat effect kan bereiken wanneer je het gebruikt zoals voorgeschreven. Als je wilt weten hoe of wat, dan moet je het veiligheidsblad raadplegen. Daar staat: in welke vorm het schadelijk kan zijn, hoe je dat kunt voorkomen of hoe je je daar tegen moet beschermen.

Dit logo is bij mij trouwens bekend als CMR: Carcinogeen, mutageen of reprotoxisch. Oftewel: kankerverwekkende stoffen, stoffen die de genen beschadigen of stoffen die schadelijk zijn voor de voortplanting.

Als je het gebruikt volgens voorschrift, mag het niet schadelijk zijn, anders mag je het als consument ook niet kopen.

Als we denken aan coatings wordt er bijvoorbeeld voorgeschreven dat je dit in goed geventileerde ruimtes moet doen of met adembescherming; dat is het voorschrift. Doe jij het in je schuurtje met je deur dicht en zonder dampmasker, is het niet goed voor je.
 
Ik heb me het product gekocht. Ik ben alvast onder de indruk van de grote degelijke fles met goede stevige vernevelaar. Is nogal eens anders geweest bij Nanolex. Ik vind de prijs echt wel zeer goedkoop voor een teer, lijm en hars verwijderaar van een premium merk zoals Nanolex in dan nog een 1l verpakking. Ik ben benieuwd hoe goed het zal werken. Ik kan nu wel niet uit de voeten door enorme rugpijn, maar van zodra ik kan zal ik het eens testens en het hier schrijven.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en AndyVR