• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Flexipads MF cutting en finishing discs

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Zoals de titel zegt.
Heeft er iemand ervaring met deze pads of bij benadering met een ander merk van pads?
Deze staan redelijk geprijsd en ik ben aan het uitkijken om eens microvezel pads uit te proberen.
Ik heb ook goede ervaringen/commentaren gehoord/gelezen van de Meguiars MF pads, maar deze staan wel fors geprijsd!

Alvast bedankt,
Nick
 
Ik heb verschillende merken Mf pads waaronder ook Flexipads ,ik gebruik ze tegenwoordig met name icm bv Sonax glaspolish.
Mijn voorkeur gaat bijna altijd uit naar foampads maar als je al mf pads wil gebruiken zou ik met name voor de cutting variant gaan finishen met mf pads tja het kon mij niet bekoren.
Ik heb geen Megs pads dus heb nooit de Flexipads met de Megs variant kunnen vergelijken.
Buff&Shine heeft ook mf cutting pads en als je pads voor op de lak zoekt zou ik eerder voor dat merk gaan als de Flexipads ivm de dikte van de pad waardoor ie makkelijker de contouren van de lak kan volgen.
 
Ik heb nog nooit MF pads nodig gehad voor de lak. De MF pads die ik nu heb liggen zijn ook van flexipads. Hier gaat áltijd de glass polish op :)
 
Ik gebruik zoals iedereen in dit topic Flexipads Cutting alleen op glas. Ik gebruik de Rupes MF Blauw wel naar volle tevredenheid, evenals de B&S Cutting MF alleen die laatste nu niet meer.
 
Ik heb mijn eerste ervaring met MF-pads gehad met de Flexipads. (Cutting/Finishing Discs) Na meerdere pogingen op testpanelen leken de pads zich prima te houden, maar het hele ''polijsten met MF'' vond ik maar raar. Het primen en dergelijke vond ik onhandig en veel product kosten, maar ook het resultaat was niet bizar veel beter als mijn gebruikelijke foampads. (Dit zal ook aan mijn skills met MF liggen)

Ik wilde MF-pads proberen omdat deze op een D/A goed hun werk doen, dus dacht dat als ik ze zelfs op een BF21 zou gebruiken dat het nóg beter zou zijn. Meh... Vond het niet zo-zo. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Heb net een flexipad mf cuttingpad gebruikt voordat ik gyeon view aanbracht.
Bij mij is de pad na een wasmachine beurt los aan het laten op de randen van het velcro.
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt? Of mocht hij niet in de wasmachine?. :sweat:
 
Pads zijn niet geschikt voor wasmachines. Met de hand schoonmaken onder een warme kraan met behulp van (let op! marketing) Poorboys Tornado. Werkt fantastisch. Niet samenknijpen maar beetje dubbelvouwen en wrijven met een borstel. Dan uitspoelen en laten drogen met de velcro naar boven.