• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Xerapol?

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik wilde dit eens proberen op de houten sierlijsten in het interieur. Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft (voor ik misschien iets verkloot op de prijzige sierlijsten).

Volgens de beschrijving kun je er plexiglas, kunststof koplampen en sierlijsten mee doen. Maar voor zover mij is verteld heeft (deze) Audi echt houtfineer lijsten die zijn gecoat met een kunststof coating. Het is dus geen houtkleurig kunststof, wat je in vele andere auto's ziet...
 
Ik heb met Xerapol gewerkt, zolang het gebruikt wordt op een transparante kunststof werkt het uitstekend.

Maar let op: geen foam pads gebruiken! Er zitten weekmakers in, dus je pad gaat ervan naar de maan.

Ik heb het gebruikt op transparant kunststof in het tellerhuis en op een vizier van een motorhelm. Dat werkt prima! Diepere krassen kunnen zelfs eerst met korrel 3000 voorgeschuurd worden!
 
Thanks Tim... Zou het op de coating van het hout ook werken denk je? Volgens de beschrijving moet het kunnen, maar ik weet niet of ze daar dat (Amerikaanse) nep-hout mee bedoelen, of ook gecoat houtfineer... :confused: