• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand is iets te enthousiast geweest….

MickyB

Detailing chief
2 jun 2018
33
75
Harderwijk
Allen,
Kreeg een bericht en foto van mijn neef. Hij wilde heel ijverig hardnekkige vogelpoep van zijn motorkap halen met dit als resultaat. Zo te zien een laagje blank lak eraf geschuurd. Hij heeft mij om hulp gevraagd omdat ik wel ‘wat’ detail ervaring heb. Ik zat zelf te denken om te beginnen met de lichtste variant polijstmiddel (Monello Finale) op de DAP. En dan indien nodig op te schalen naar als het moet Volece. Jullie nog tips voor me en moet ik me zorgen maken om teveel weg te polijsten en dus door de lak ga???
 

Bijlagen

  • cc7bbe80-42db-434c-872d-e03f4f3acca2.jpeg
    cc7bbe80-42db-434c-872d-e03f4f3acca2.jpeg
    373,2 KB · Weergaven: 405
Ooei!

Dat wordt polijsten. Inderdaad meten.
Aan de hand van enkel de foto lastig in te schatten of dit enkel excentrisch lukt/voldoende is.
 
De blanke laklaag is niet weggeschuurd.

Het is dof geschuurd door met een schuurspons of iets anders schurend erover te schrobben. Voorzichtig met fijn schuurpapier afbouwen en dan polijsten. Best met een lakdiktemeter.
Je kan inderdaad eerst polijsten en kijken als je daar al resultaat mee maakt.
 
Ja ik ben ook wel benieuwd hoe het er in het echt uitziet. Die puntjes hoop ik ook niet dat dat de kleur laag is. Morgen ga ik er heen en voorzichtig kijken wat er aan te doen is. Ik heb 3 smaken polijstmiddel Veloce, Mezzo en finale. En de bijbehorende polijstpads van Monello. Jammere is dat mensen er denken goed aan te doen om de vogelpoep weg te halen. Maar de wijze dan zorgt voor ellende.
 
Het is een Ford en al zal een testspot het uiteindelijk moeten uitwijzen maar ik zou eerst eens met mezzo en een cutting pad kijken wat dat uithaald.
 
Ik zit op 1 uur en 40 minuten bij je vandaan anders had ik je kunnen helpen.
Verbetering is altijd mogelijk of je het weg krijgt weet je pas als je er naast staat…
 
Zo ben er even zoet mee geweest maar heb het zo goed mogelijk kunnen oplossen. Mezzo was toch wat te mild nog voor de diepere krassen. Dus Veloce gebruikt en toen afgeschaafd naar finale en een wax. Ze zijn er enorm blij mee en kunnen weer goed slapen vannacht.

Zie de voor en na in de bijlage.
 

Bijlagen

  • IMG_6885.jpeg
    IMG_6885.jpeg
    244,4 KB · Weergaven: 183
  • IMG_6886.jpeg
    IMG_6886.jpeg
    219,7 KB · Weergaven: 181