• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Te enthousiast geweest met de HD reiniger

Malossi

Detailing rookie
8 jan 2024
4
2
Hallo allemaal,

Mijn naam is Martin en ben woonachtig in de omgeving van Utrecht.

Nog niet zo lang geleden heb ik een mooie BMW 330E facelift in de kleur Portimao Blue gekocht. Ik ben helemaal verliefd op de kleur en beleef veel plezier aan de wekelijkse wasbeurten.

Ik ben altijd extreem voorzichtig met het wassen van de auto - twee emmer methode, goede MF doeken gebruiken, etc. - alleen heb ik afgelopen weekend toch een fout gemaakt waar ik mij veel zorgen over maak.

Ik had voor mijn Kärcher K2 een 360 graden instelbare opzetstuk gekocht zodat ik makkelijker de wielkasten kan schoonmaken. Echter met mijn stomme kop bij twee wielkasten vergeten het opzetstuk op laag te zetten waardoor ik iets te enthousiast de wielkasten heb schoongespoten. De auto heeft een aardige wheel gap dus ik kon overal goed bij, maar ik ben bang dat ik te weinig afstand heb gehouden. Stom stom stom.

Achteraf realiseerde ik wat ik had gedaan dus meteen maar een spiegel en een zaklamp erbij gepakt om te controleren of de randen van de voorste wielkasten (gedeelte wat naar binnen gebogen is / die gelakt zijn) niet beschadigd zijn geraakt. Ik kon gelukkig geen schade ontdekken en heb ze extra na behandeld met was.

Toch maak ik mij een hoop zorgen en ben ik bang dat ik wat beschadigd heb. Ik zie het al helemaal voor mij dat de wielkasten op de randen roest vertonen over een jaar!

Mijn vraag aan jullie professionals is of ik mij erg zorgen moet maken nu dit eenmalig heeft plaatsgevonden? Of kunnen dit soort plaat delen wel wat hebben omdat ze ook bloot worden gesteld aan steenslag?

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt.

Groet,

Martin
 
Welkom op het Forum,

Een Karcher K2 heft 110bar druk, dat valt te overzien. afhankelijk wat voor graden nozzel je er op hebt. (met een vuilfrees word het toch wel heftig)
als je geen schade ziet/voelt, denk ik dat het wel mee valt. als je het echt zeker wilt weten word het toch even wiel er af halen om goed te kijken.
 
Welkom
Ik zet zonder schroom 160 bar op de wielkast
Nog geen roest van gekomen in de tijd (jaar of 10) dat we die HD en auto hebben
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Wat moet er beschadigen dan? Heb je wat gehoord wat niet goed klonk?
Ik zet elke wasbeurt de Hogedruk in mijn wielkasten. Van 110 tot 160 bar. Gebeurd niks hoor.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Hallo Nick,

Bedankt voor je snelle reactie. Het is voor zover ik weet geen vuilfrees. Het gaat om de Kärcher Lance Vario Power 360 opzetstuk en heeft een vrij brede mond. Hij is o.a. geschikt voor de auto. Gelukkig voel en zie ik geen schade. De volgende keer even wat beter opletten dus :)
 
Wat moet er beschadigen dan? Heb je wat gehoord wat niet goed klonk?
Ik zet elke wasbeurt de Hogedruk in mijn wielkasten. Van 110 tot 160 bar. Gebeurd niks hoor.
Hoi RoyR,

Ik heb gelukkig niks gehoord wat niet goed klonk. Ik heb de HD reiniger van binnenuit de wielkast te dicht op het plaatwerk gehouden. Dit gedeelte is gespoten en is dus niet gemaakt van kunststof zoals de wielkuipen. Dus ik bedoel de randen die naar binnen gebogen zijn en zich boven de banden bevinden zeg maar.

Maar jullie reacties stellen mij gerust. De volgende keer weer even goed opletten bij het schoonmaken :)
 
Hoi RoyR,

Ik heb gelukkig niks gehoord wat niet goed klonk. Ik heb de HD reiniger van binnenuit de wielkast te dicht op het plaatwerk gehouden. Dit gedeelte is gespoten en is dus niet gemaakt van kunststof zoals de wielkuipen. Dus ik bedoel de randen die naar binnen gebogen zijn en zich boven de banden bevinden zeg maar.

Maar jullie reacties stellen mij gerust. De volgende keer weer even goed opletten bij het schoonmaken :)
Dat heb ik ook. Gebeurd niks mee hoor.
Ik houd deze randen altijd goed schoon door met een oude washmitt erlangs te gaan.
 
Welkom! Portimao blauw is een hele mooie kleur!
Je kan het wiel er even af pakken, en goed kijken/voelen, maar zou er weinig stress om hebben. Je kan het ook aangeven bij je garage als je Bimmer voor een beurtje moet de eerst volgende keer.