• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iets fout gedaan?

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
Heren,

Ik had wat spullen besteld, waaronder nu de dap500, maar, nou moet ik deze nog ophalen. Ik was nu een chevrolet kalos aan het wassen. Ik dacht laat ik de motorkap eens kleien, polijsten en waxen.
Nou zie ik dat de swirls nog steeds niet wegzijn en zie verder weinig verschil.
Hoe kan dat komen?

1e hit mezzo oranje.
2e hit finale wit.
3e hit mothers step 2.
4e hit wax poorboy blue

Soms heb je meerdere hits nodig voordat je het gewenste resultaat hebt ;-)
Neem vooral je tijd er voor om goed resultaat te boeken :rules

Neem trouwens aan dat het handmatig was? Aangezien je finale op wit gebruikt en niet finale op lichtgroen (finisht beter op de DAP)

Hmmm. Ik kan beter eerst blijven polijsten tot de swirls weg zijn en wanneer ik tevreden ben waxen.

Ja dit was handmatig. Uit verveling. Ik kan de dap dinsdag oppikken:)

Als je kap flink gehavend is vrij lang, ik zou lekker wachten op je Dap, en dan nog eens proberen, gaat veel makkelijker, en je resultaat is beter.

Dat hangt helemaal van de hardheid van de lak af. Daarom ook altijd een test spot maken ;-)

Ik had op mijn Golf 4 GTI uit 1998 echt een hele harde lak zitten!
Had daar 3hits Inizio op Oranje (met Dap500) pas een redelijk resultaat.
Mijn huidige auto Astra H uit 2004 1hit inizio op Oranje en zo goed als alle lak defecten zijn weg.
Hangt helemaal af van de hardheid van de lak en vergeet ook niet in wat voor staat de lak is bij aanvang ;-)

Een chevrolet kalos, blauw. 2007. Lak is dof en overal swirls!
Nu ik al gewaxed heb, kan ik gewoon met oranje mezzo er weer over heen?

erikjeeh zei:
Hmmm. Ik kan beter eerst blijven polijsten tot de swirls weg zijn en wanneer ik tevreden ben waxen.

Ja dit was handmatig. Uit verveling. Ik kan de dap dinsdag oppikken:)
wat ga jij versteld staan van het gemak van je DAP.... :ja
en uit verveling?.... dat is een gevoel dat ik maar al te goed ken :bad daarom dat men focus ook altijd lekker propertjes was... nu al 3 maanden geen wagen meer :no en nog 2-4 weken wachten op men nieuwe :love

succes verder

erikjeeh zei:
Een chevrolet kalos, blauw. 2007. Lak is dof en overal swirls!
Nu ik al gewaxed heb, kan ik gewoon met oranje mezzo er weer over heen?

Ik zou dan wel eerst de waxlaag strippen.

Wacht maar totdat je de DAP hebt. Dat gaat een heel een stuk sneller en krijg je veel meer correctie.

Nog even geduldx-]