• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iets op de ramen, maar wat is het?

ArnoldG

Detailing guru
Tester of Bling
16 jan 2015
597
153
30
]Hallo beste mensen,

Ik heb al tijden iets op mijn ramen zitten en krijg het er niet af. Allerlei ontvetten de middeltjes al gebruikt zonder resultaat.

Zie foto. Zal vanavond ook nog een filmpje plaatsen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Als ik in het donker rij met regen is het gewoon gevaarlijk.

Grt,

Arnold

20160830_070922.jpg


 
Laatst bewerkt:
Hey Arnoldus!

Heb je al geprobeerd om dit met een Cleaner te verwijderen? (Bijv. PB - Pro Polish)

Een andere optie is om de ramen simpelweg te polijsten met een finishing polijstmiddel en pad. Dit is was ik zelf vaker doe, als ik merk dat de ramen behoorlijk wat mankeren.

DAP - Monello foam pad (wit) - Monello Finale.

Als al vele producten niet baten.



Greetz
 
Bedankt voor de antwoorden.
@Michael Lammers : Het zit aan de buitenkant. Als de wissers voorbij zijn gekomen laten deze een waas achter. Wissers zijn niet erg oud (Valeo). Het lijkt wel soort kalk gemengd met een vettig iets

Filmpje staat er inmiddels op. Op het einde van het filmpje is het zeer goed te zien.

De volgende middelen heb ik tot mijn beschikking:
- S3
- veloce
- mezzo
- finale

Op de SSS was ik van plan een nanolex ruiten coating pakket aan te schaffen. daar zit ook een soort polijstmiddel in.

Wat kan ik het beste hiervan gebruiken? Of is de PB echt een aanrader?
 
Eerst wassen en kleien, daarna verder gaan.
Gewoon mezzo op een polijstpad en polijsten alsof het lakwerk is. Als je de Nanolex gaat zetten, ook goed de glass polish verwerken en afnemen.
 
PB prof polish = chemische cleaner.
Monello Finale= licht polijstmiddel maar bevat ook een cleaner icm een lichte korrel en dat valt ook wel te proberen.
 
Ok, dan zou ik het toch met PB proberen schoon te maken. Daarna polijsten met witte pad en finale, dan de coating erover van nanolex.
 
Nogmaals bedankt voor al het advies.
Ik bestel een sample flesje mee van PB prof polish.

Volgende week doe ik in dit topic verslag! :)
 
Hier een grote fan van Glass Polish.
Is net effe wat makkelijker in de verwerking tov finale of mezzo.
En misschien iets tussen de oren maar zoiets is er speciaal voor dus zal ook wel het beste zijn.
Die van TW was ik ook wel tevree over
 
Heb je er toevallig rainX op zitten ?
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar hoor van meerdere mensen dat het een waas (kan) achterlaten ?
Als dit zo is, lijkt het me dat dat met finale en een witte pad relatief simpel te verwijderen is !
Laat je even weten wat werkt :D
Succes !