• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IJzerhoudend water op witte metallic lak, is gaan roesten, hoe te verwijderen?

Mar

Detailing rookie
9 aug 2020
3
15
Wij hebben een waterpunt om de tuin te sproeien. Dit water bevat echter ijzer en is dan ook alleen geschikt voor de tuin. Door de wind is dit water helaas op de parelwitte metalliclak van mijn auto gekomen... dit heb ik niet tijdig gezien en dit is in de zon opgedroogd. Met water en zeep is het niet te verwijderen. Heeft iemand tips hoe ik dit wel weer weg kan krijgen zonder de lak van de auto te beschadigen? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.54.jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.54.jpeg
    138,5 KB · Weergaven: 0
  • WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (1).jpeg
    149,1 KB · Weergaven: 0
  • WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (2).jpeg
    94,9 KB · Weergaven: 0
  • WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (3).jpeg
    103,1 KB · Weergaven: 0
  • WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.34.55 (4).jpeg
    222,6 KB · Weergaven: 0
Dat kun je waarschijnlijk makkelijk verwijderen met een Vliegroest/spoorslagverwijderaar.

Auto wassen en afspoelen, de nog natte auto rijkelijk inspuiten met een Vliegroest/spoorslagverwijderaar. Waar roest gevonden word zal paarse rectie zichtbaar zijn.

Voor extra werking kun je na een paar minuten de Vliegroest/spoorslagverwijderaar nog een keer activeren door een natte was mit of microvezel doek over de wagen te halen, daarna grondig afspuiten en de auto drogen.

Doe dit alles wel op een koele auto in de schaduw en laat de Vliegroest/spoorslagverwijderaar niet drogen op de lak.
 
+1 voor het niet op laten drogen. Met de huidige temperaturen gaat dit vrij vlot, zelfs in de schaduw. (Nacht-temperatuur ligt zelfs al rond de 25, dus tja..)
 
Alle bovenstaande reacties worden bijzonder gewaardeerd! Ik ga nu zo meteen een fles Non Ferro vliegroest verwijderaar aanschaffen (dank voor de link) en duimen dat ik het daarme wegkrijg! Ik heb er geen haast nu mee, gezien de temperaturen de komende dagen, maar zal inderdaad wachten tot het weer wat koeler is. Moet in Nederland niet al te lang duren, haha! En dan dus op een koele auto, in de schadus en niet laten drogen op de lak. Vooraf de auto wassen en zorgen dat hij schoon is. Gaan we doen!!! Enorm bedankt voor het meedenken en de tips! Bijzonder gewaardeerd :)
En dan nu hopen dat ik hiermee van de "rode neus" op mijn auto af kom (het is de voorkant waar de sproeier overheen gegaan is) Een soort "Rudolph the rednosed rendeer" dus, ware het niet dat Kerst nog ver weg is ;)
 
Hey [mention]Mar [/mention] ben wel benieuwd naar het resultaat van je test. Dus graag nog een korte update als je de tijd hebt gehad.

Alvast bedankt en veel succes ermee