Allereerst welkom Marc!
Als oudgediende op het forum heb ik al heel wat nieuwelingen hier zien verschijnen. En allemaal komen ze na verloop van tijd tot dezelfde conclusies. Ik kan niet anders dan beamen wat velen voor mij in dit topic al aangegeven hebben. Meg's is zeker goed, maar er is nog zoveel meer, beter en goedkoper. Zie het dan vanuit kwalitatief oogpunt: liever een product dan (bij wijze van) 20% duurder is, maar wel goed z'n werk doet dan - op z'n Nederlands - voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Laat de Water Magnet overigens helemaal liggen. Duur en waardeloos.
Bovendien zijn sommige producten van Poorboys lekker veelzijdig. Spray&Wipe bijvoorbeeld kan gebruikt worden om te kleien, de ramen schoon te maken als een quick detailer.
Wat betreft de velgenborstel: neem de Daytona vanwege het grote bereik, zeker bij de velgen van een X5. Ik vind hem zelf erg fijn werken op wielen onder mijn auto die qua afmeting een stuk kleiner zijn (15 inch, velgbreedte iets van 6,5J oid).
De vraag over welke shampoo en welke washmitt te kiezen zijn al vele topics gestart. Het is een persoonlijke keuze. Ik geef de voorkeeur aan The Bone van Cobra (ik heb er inmiddels 4 en een washmitt van Poorboys) en Dodo's Juice Born to be Mild shampoo. Maar ik heb al diverse andere producten gehad die ook goed zijn bevallen, zoals de Super Slick & Suds, en Super Slick & Wax van Poorboys en de Autobath van Wolfgang (ook een toppertje). De Meg's shampoo wordt op dit forum ook als een goed product gekwalificeerd, net als de washmitt van Meg's. Je valt er geen buil aan. De reden dat ik The Bone gebruik is heel simpel: deze heeft 4-6 kanten, dus meer schoon oppervlak om over de auto heen te halen.
Wel wil ik je de volgende tips meegeven: koop 2 goede washmitts voor de auto, daar je een grote auto hebt. En koop een goedkope versie, bijv Valma oid, speciaal voor de vieze hoeken van de wielen, zoals de achterkant van de spaken. Ik wil je aanraden om de mitt voor de wielen niet te gebruiken voor de lak, vandaar.
Had iemand al om foto's gevraagd tegen de tijd dat je gaat detailen? Zo nee, dan ben ik bij deze de eerste! Foto's worden op het forum zeer gewaardeerd, ook als je bijvoorbeeld vragen hebt hoe iets op te lossen. Succes met je keuzes en veel plezier hier op het forum!
^