• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik ben de Marc ,mijne nick is blazer nu met fotokes

Welkom (blad)blazer,

Ik zou de bladblazer wel apart houden voor de auto en er niet meer mee in de tuin werken.
Zeker niet als je er ook mee kunt bladeren opzuigen. je wilt geen zand of stof op allerlei plaatsen.
De autostofzuigers die CC verkoopt kunnen ook blazen, maar dan wel eerst de stofzak eruit.

En er is niet voor niets ook een Dododag :jippie

Hans

Welkom op het forum:ja
En ik wil niet in herhaling vallen maar...die Megs borstel is een echte no:no
De Daytonaborstel is van veel betere kwaliteit hoor.
Voor de microvezeldoeken zou ik het eerder bij de Poorboy's reeks gaan zoeken.
Deze zijn goedkoper en zeker zo goed(Ik vind ze beter:love )
Nog veel leesgenot

Redcat ,

wat betreft de bladblazer , het opzuigen van bladeren gebeurt door een andere buis dan het blazen , het zijn twee afzonderlijke stukken
dus het is enkel de motor die ik overplaats op een ander onderdeel , en door de motor komt er geen stof of blad door.

Nu mijn nick naam "blazer" heeft eigenlijk te maken omdat ik vroeger met usa cars reed , en ik een chevrolet blazer heb gehad :lol

voor de wielborstel en de microvezeldoeken ga ik straks nog even uitzoeken bij cc .

welke doeken moet ik dan nemen van poorboys ? of hebben ze er maar één soort in

Ik ga mijn aankooplijstje nog even overlopen en dan misschien wat aanpassen .

fijn dat ik hier wat tips krijg , zo koop ik misschien direkt het juiste materiaal in plaats van rommel.

groeten nog allemaal

Marc

Voor de MF doeken hebben ze bij Poorboys bijv. de Mega en de Mega Mega.
Beide zijn heel goede kwaliteit, de Mega mega is alleen groter.
Dodo heeft bijv de Fantastic Fur met wat langere vezels. Die kan je bij die van PB nemen.
Die van PB zijn super om mee af te nemen (na glaze, sealant of wax)
Ik vind zelf de Fantastic Fur juist fijn om na te behandelen voor de glans.

Kijk ook even naar de nieuwe producten van Dodo, juist nu Dododag eraan komt.

Hans

ik vind de mega en de deluxe mega , hebben allebei zelfde beschrijving mee gekregen , wat is nu het verschil buiten dat de deluxe 1 euro duurder is ?

probleem op de site cc is dat ze bij al die doeken dezelfde beschrijving zetten , met andere woorden ze zijn allemaal even goed .

moet ik er van uit gaan dat dit beetje commercieel is , hoe meer artikelen hoe meer we kunnen verkopen. :jippie

Ik vind dat de keuzes ook zeer persoonlijk zullen zijn , iemand zij me dat de Supreme Shine Microfibre van meg onverwoestbaar is en één van de beste microvezeldoeken die je kan vinden .

door den duur weet ne mens niet meer wat hij moet kopen :s

den ene zegt koop shampoo NXT van meg en de andere zegt dat hij niet goed is .

in ieder geval moet ik wel iets kopen he mannen

ne shampoo
een wash mitt
microvezeldoeken
detailer
wielborstel
wax in spray
wax vloeibaar
clay kitje

dus ik zal toch eens de knoop moeten doorhakken he :-d

DMT=39cmx39cm
DMMT=40cmx68cm
Zijn verders identiek.

De DM(M)T gebruiken voor afname, en de Furs voor het blingbling buffen ( zoals RedCat eerder heeft aangegeven )

Wellicht iemand die nog in het Meg's tijdperk is blijven steken of fan is van een bepaald product.
Er is helemaal niets maar dan ook niets mis met Meg's, alleen er zijn ondertussen wel meer merken op de markt gekomen die veelvuldig worden getest door de detailers alhier.
Meestal kan je dan OF betere OF goedkopere ( owkee, soms beide ) krijgen t.o.v. Meg's .... nogmaals, er is niks mis mee maar kijk svp langer dan neus lang is.

Uiteraard is CC commercieel, ander maar een korte levensduur, maaarrrrrrrr ....
ze staan achter hun producten en ben er van overtuigd dat ze liever voor €10 minder verkopen en dat je tevreden bent ( en hopelijk terugkomt ) dan iets te pushen waar je spijt van gaat krijgen !
Daarbij is dit een winkel gerelateerd forum met zo'n 2000 leden en kom er geen een tegen die ontevreden is :jippie ( denk dat dit stiekem ook wel wat zegt )

Welkom Marc :ja

Voor elk product van Meg's is er wel een alternatief te vinden, wat niet zegt dat Meg's slecht zou zijn, integendeel!

En zoals Mk-us hierboven aangeeft: iedere klant van CC is een tevreden klant! Zo'n service vind je bijna nergens :ja

Bij een flinke bestelling zijn de verzendingskosten best te verantwoorden vind ik (mogelijk gaan de verzendkosten naar belgie in de toekomst trouwens terug omlaag), wat betreft assortiment, klantvriendelijkheid, akties, service, noem maar op... steekt Carclean.com met kop en schouders boven de concurrentie uit in mijn opinie. :-)^

Meg's Supreme Shine doeken heb ik slechte ervaringen mee (pluizen), er werd mij trouwens door een forumlid wel een oplossing aangereikt maar die heb ik nog niet kunnnen uittesten. Ik ben momenteel fan van Poorboy's en Dodo's doeken. :-d

Vergeet ook niet een goede droogdoek.. ik heb deze en ben daar tevreden over, maar er zijn meer goeie, zolang het maar geen zeempje (blijft vuil in zitten -> krassen) is!

Als je toch al bij CarClean gaat bestellen (doen! :ja ) zou ik voor poetsdoeken ook voor Poorboys gaan, scheelt gewoon geld voor een gelijkwaardig zo niet beter product.

Overigens voldoen m.i. de Meguiar's producten doorgaans prima, alleen vaak aan de enigzins dure kant qua prijs/prestatie. Je zal je er echter niet gauw een buil aan vallen... op die velgenborstel na dan dus :lol

ha ja oke , begrijp het al zodat je de doeken kanuit elkaar houden :jippie

nog een vraagje in verband met de velgenborstel, jullie raden me de daytona master aan heb gezien dat deze 47 cm lang is en een 11 cm dik:weetniet

je hebt wel een kleinere van cc de EZ mini brush is ook nog 32 cm lang

nu de vraag welke zou ik best nemen ?

zit ook nog in de clinch betreft een goede shampoo en een goede wash mitt

Met die van 47 cm kan je vanzelf tot helemaal achterin de velg geraken om deze proper te maken. Ik zou dus de grote nemen... en dat heb ik nog gedaan ook :-b

Shampoo, daar zijn er veel goede van: Meg's NXT, Meg's Gold Class, Poorboy's World Super Slick & Suds, Dodo Juice Supernatural, Dodo Juice Born to be Mild,... Allemaal goede shampoos zolang je de dosering maar aanhoudt :rules

Wash mitt: vind de Mothers Lambswool Wash Mitt best OK (sommige leden hier op het forum klagen echter over het loskomen van de wol...) Wil je hét van hét dan kan ik je de Dodo Juice Supernatural Short Hair Wash Mitt aanbevelen: zalig! :love

Allereerst welkom Marc!

Als oudgediende op het forum heb ik al heel wat nieuwelingen hier zien verschijnen. En allemaal komen ze na verloop van tijd tot dezelfde conclusies. Ik kan niet anders dan beamen wat velen voor mij in dit topic al aangegeven hebben. Meg's is zeker goed, maar er is nog zoveel meer, beter en goedkoper. Zie het dan vanuit kwalitatief oogpunt: liever een product dan (bij wijze van) 20% duurder is, maar wel goed z'n werk doet dan - op z'n Nederlands - voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Laat de Water Magnet overigens helemaal liggen. Duur en waardeloos.
Bovendien zijn sommige producten van Poorboys lekker veelzijdig. Spray&Wipe bijvoorbeeld kan gebruikt worden om te kleien, de ramen schoon te maken als een quick detailer.

Wat betreft de velgenborstel: neem de Daytona vanwege het grote bereik, zeker bij de velgen van een X5. Ik vind hem zelf erg fijn werken op wielen onder mijn auto die qua afmeting een stuk kleiner zijn (15 inch, velgbreedte iets van 6,5J oid).

De vraag over welke shampoo en welke washmitt te kiezen zijn al vele topics gestart. Het is een persoonlijke keuze. Ik geef de voorkeeur aan The Bone van Cobra (ik heb er inmiddels 4 en een washmitt van Poorboys) en Dodo's Juice Born to be Mild shampoo. Maar ik heb al diverse andere producten gehad die ook goed zijn bevallen, zoals de Super Slick & Suds, en Super Slick & Wax van Poorboys en de Autobath van Wolfgang (ook een toppertje). De Meg's shampoo wordt op dit forum ook als een goed product gekwalificeerd, net als de washmitt van Meg's. Je valt er geen buil aan. De reden dat ik The Bone gebruik is heel simpel: deze heeft 4-6 kanten, dus meer schoon oppervlak om over de auto heen te halen.

Wel wil ik je de volgende tips meegeven: koop 2 goede washmitts voor de auto, daar je een grote auto hebt. En koop een goedkope versie, bijv Valma oid, speciaal voor de vieze hoeken van de wielen, zoals de achterkant van de spaken. Ik wil je aanraden om de mitt voor de wielen niet te gebruiken voor de lak, vandaar.

Had iemand al om foto's gevraagd tegen de tijd dat je gaat detailen? Zo nee, dan ben ik bij deze de eerste! Foto's worden op het forum zeer gewaardeerd, ook als je bijvoorbeeld vragen hebt hoe iets op te lossen. Succes met je keuzes en veel plezier hier op het forum! :-)^

Droogdoek: delirium ( dat oranje gevaar )
Velgenborstel: de EZ, voorkeur naar eigen wens, ik red het gewoon goed met de mini ( 225/40/18 velg )
Shampoo: Pak er 1 van de lijst die Vampire aangeeft, zijn allemaal goed .... verder puur persoonlijk
Washmitt: heb al paar jaren die van Meg's en doet het nog steeds perfect en het makkelijkste om te onderhouden, wil je hoger segment dan de Dodo Shorthair