• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik ben geeindigd met oranje pad.. Goed of niet?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
45
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Gisteren een Ford Focus wagon (2009, panter zwart) gewassen en behandeld met PB polish + carnauba op een oranje pad. Ik weet dat het tegen alle regels ingaat, maar het resultaat is verbluffend. De swirls en krasjes zijn weg en de diepe zwarte glans kwam terug. Ik heb een flauw vermoeden dat de swirls door fillers e.d. zijn opgevuld, maar dit resultaat was meer dan voldoende voor de eigenaar. Daarbij was het voor het eerst dat de auto een waslaag kreeg. Uiteraard meerdere testspots gedaan met licht groen, wit, SSR enz enz. Dit was de meest bevredigende combi welke geen nabewerking nodig had zoals wax aanbrengen.

Maar ik ben begonnen en dus ook geeindigd met een oranje pad op de DAP500. Deze liet geen sporen na en werkte zeer fijn. Als het eindresultaat boven verwachting is, moet er dan alsnog worden gefinished met wit of licht groen? Ga ik de krassen later zien als de fillers weggespoeld zijn? De lak was in goede staat en verre van verweerd.

Ben benieuwd!

En zoals gewoonlijk geen plaatjes.. Shame on me!

Robert
 
normaal eindig je nooit met oranje....maar als je tevreden bent met het resultaat....wie kan dan daar wat tegenin brengen.
:D
 
Als jij het resultaat prima vind dan kan het...
Maar het is niet de bedoeling, als je echt kritisch zult gaan kijken dan zul je toch echt krasjes gaan ontdekken ben ik bang.
Oranje is een cuttingpad en is daar ook voor bedoeld, lakcorrectie, daarna moet je altijd nabewerken.
 
Ome Robert zei:
.....maar dit resultaat was meer dan voldoende voor de eigenaar. ...

Zoals gezegd, dan kan het ook genoeg zijn. Maar eindigen met oranje [edit; en niet in de wax / # leent Rolf zijn bril # moet zijn wel in de wax :confused:
Houd hem in de gaten en als het slechter wordt gewoon alsnog nabewerken.

Hans
 
Ik zie de auto dagelijks dus kan ik het geheel eens goed in de gaten houden. Indien eventuele krasjes zijn gevuld met fillers, zullen deze binnenkort zichtbaar moeten worden. Kan me niet voorstellen dat fillers maanden lang blijven zitten?! Echter schijnt PB polish een goed middel te zijn. De beading is echt geweldig!

Dit was het eerste project met de DAP i.p.v. de good old schuurmachine. Heb thuis nog 2 auto`s om op te oefenen. Dan zal ik wel de juiste methode toepassen (kleien, oranje en/of wit en/of groen en zwart).

Moet zeggen dat het wel verleidelijk is zo`n AIO.. Een keer goed aanbrengen en klaar! Of toch niet!?!? :)

Robert