• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ik ben niet blij: teerspetters!

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Hallo forummers,

Mijn DS heeft de afgelopen maanden wat hoognodig laswerk ondergaan ter hoogte van de ophanging van de achterwielen, waarbij de obligate zwarte bitumineuze antisteenslaglaag niet is vergeten. Wat helaas wel is vergeten door de carrosseier is een en ander af te plakken tijdens het opspuiten van deze laag, waardoor er nu zwarte teerspetters zitten op:

buitenzijde zijruiten
binnenzijde (!) zijruiten
voorruit (!)
dak
witte deurrubbers
maar ook op de rugleuning van mijn voorstoelen! Het gaat om bruin skai (kunstleder).
en ook nog wat op de matten.

Nu heb ik enkele vragen hoe dit aan te pakken. ik wil het vooral niet erger maken.

ik heb:

-Dak gekleid. Dat gaat prima, teerspetters en andere viezigheid van de afgelopen 35 jaar trekken zo in de klei.
Mag ik ook de ramen kleien? Of werkt dit niet? Ze worden er toch niet mat van?

-Poorboys APC in diverse verdunningen, max. 1:7. De teer blijft zitten. Die is per slot van rekening gemaakt voor de bodem en de wielkuipen.

-Bug Squash gekocht. Alleen nog niet gebruikt. Heeft iemand ervaring met Bug Squash op de bekleding? De bekleding is overigens afwasbaar met een sopje. Is dit een agressief sapje? Hoeveel moet het worden verdund?

Wie weet raad?
Het is wel geen complete ravage, begrijp me niet verkeerd, geen grote klodders, maar het lijken eerder stipjes van 'vliegenscheten'.

Alvast bedankt,

Gauthier
 
ik had laatst teer op de velgen zitten, het beste werkte eigenlijk nog helemaal niks erop doen
droog laten worden en er voorzichtig af krabben met de vingers
als je er iets op spuit dan smeer je het eigenlijk meer uit dat dat je het eraf haalt
stond nog wel een tip over smartis oid, weet de naam niet meer precies
 
De ramen kunnen zeker gekleid worden ,zonder problemen.

Bug-Squach is niet spuer agressief indien goed verdund..Ik dacht 1:3 of 1:4 ,je kan het eens testen op een niet goedzichtbaar stukje ,maar was het wel na.
Durf niet te zeggen of het echt gaat werken..

Spuit het anders op een microvezel en deppen op de plekjes..:weetniet
 
Paultjuh zei:
een tip over smartis oid
Autosmart Tardis ,meen ik ,dit is wel redelijk agressief ,weet niet of je het op bekledingen kan spuiten ,maar ik geloof dat het invreet op stof.
Dus denk ik niet dat dat een optie is.
 
Ik zou terug gaan naar het bedrijf waar je het hebt laten doen en het door hun laten regelen. Zij zijn toch ook degene die dit veroorzaakt hebben?!
 
B.K. zei:
Autosmart Tardis ,meen ik ,dit is wel redelijk agressief ,weet niet of je het op bekledingen kan spuiten ,maar ik geloof dat het invreet op stof.
Dus denk ik niet dat dat een optie is.

die ja :D
ja was ook niet voor op de stof bedoeld, meer voor de rest
op stof zal het heel moeilijk worden denk ik zelf
 
De lak zou met gewone wasbenzine moeten lukken hoor. Op glas kan je zelfs nog wat aggresiever te werk gaan met bijvoorbeeld thinner. Op de bekleding zou ik wel uitkijken dat je het niet erger maakt.
 
Xizer zei:
Ik zou terug gaan naar het bedrijf waar je het hebt laten doen en het door hun laten regelen. Zij zijn toch ook degene die dit veroorzaakt hebben?!

En het bedrijf er nog grotere puinzooi van (laten) maken?
No way, dan maar zelf aan de slag.
 
Als de bekleding skai is, dan zou ik wel durven om de bekleding te kleien. Wel niet al te fanatiek natuurlijk.

Voor het interieur is de bug squash niet gemaakt. Gebruik dan liever poorboy's APC 1:30 tot 1:20.

Ramen kleien mag je zeker. Als je het niet aandurft, gebruik dan eens Autoglym Tar Remover. Dat werk echt goed tegen teer. Ik zou het welk niet gebruiken op je skai van de zetels.
 
nicknameless zei:
En het bedrijf er nog grotere puinzooi van (laten) maken?
No way, dan maar zelf aan de slag.

Wie heeft het over puinzooi maken? Ik heb het over herstellen en mocht dit de zaken erger maken of niet tot het gewenste resultaat leiden de hele handel vervangen.
 
Meguiars Bodysolvent zal een goede voor de lak zijn; weet niet of dit ook op de bekleding kan.
 
Bedankt voor de goede raad, ik probeer een en ander uit en breng dan rapport uit. Ik ga zeker eens proberen het skai te kleien, maar dat zal zijn voor als het wat warmer is!
 
skai kleien zie ik niet zo; zeker als de stof 'doorbuigt' en hierdoor wellicht blijvend kan vervormen, en weet ook de uitwerking van een autolakquickdetailer op het materiaal niet.
 
Ik geloof dat Spray & Wipe ook voor het interieur mag. Bovendien is het absoluut niet poreus, echt geplastificieerd materiaal. Ik was het regelmatig eens af met een sopje.
 
Je hebt dat biologische goedje (Treffers ofzo), groene bus, oranje deksel. Ik heb het ooit gebruikt voor teerspetters op schoenen (lang leve het strand }:)w ). Het wordt ook gebruikt voor gewonde vogels (besmeurd met olie\), tenminste dat zegt het etiket. Volgens mij kun je het krijgen bij de drogist/.grotere supermarkt.
Misschien is dat wat voor je bekleding :grinning:
 
Reny zei:
Je hebt dat biologische goedje (Treffers ofzo), groene bus, oranje deksel. Ik heb het ooit gebruikt voor teerspetters op schoenen (lang leve het strand }:)w ). Het wordt ook gebruikt voor gewonde vogels (besmeurd met olie\), tenminste dat zegt het etiket. Volgens mij kun je het krijgen bij de drogist/.grotere supermarkt.
Misschien is dat wat voor je bekleding :grinning:

Krijg je o.a. bij het Kruidvat. Maar ik zou ook wasbenzine gaan. Bewezen effectief en veilig.