• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik ben opzoek naar een waardige vervanger voor Pb natural look.

Dirk

Detailing rookie
26 sep 2008
75
0
Zoals de topictitel al zegt ben ik opzoek naar een waardige vervanger voor Pb's natural look. Ik ben namelijk niet echt gecharmeerd van de overheersende geur(hoewel alle andere geurtjes van Pb heerlijk ruiken).
Meg's quick interior detailer heb ik ook, maar ik moet zeggen dat de natural look fijner werkt. Maar welke kunnen jullie mij nog meer aanraden?

Alvast bedankt!
Greetz Dirk
 
Meguiar's Interior Detailer is niet hetzelfde als Natural Look, de eerste is een detailer spray en tweede is een dressing. Je zou eens kunnen kijken naar NXT Tech Protect, dat is ook een dressing voor de binnenzijde. Zelf ben ik daar tevreden over, deze heeft natuurlijk ook een geurtje, maar ruikt zoals de andere producten uit de Meguiar's NXT lijn.
 
Bedankt voor de snelle info. Ik denk dat ik de tech protect dan eens ga proberen dan. Maar wat betreft de interior detailer, bevat die dan geen voedingsmiddelen? Ik heb deze namelijk pas gebruikt bij een oude nissan sunny, en moet zeggen dat die er helemaal van opgeknapt is. Oogt nu toch hetzelfde als de civic die ik gisteren onderhanden genomen heb met de natural look.
Al met al ga ik de tech protect toch maar aanschaffen.
 
Ik vind de Mothers Persoonlijk beter werken:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Protectant__Rubber_Vinyl_Plastic__710ml_5324_100204
 
Dirk zei:
Bedankt voor de snelle info. Ik denk dat ik de tech protect dan eens ga proberen dan. Maar wat betreft de interior detailer, bevat die dan geen voedingsmiddelen? Ik heb deze namelijk pas gebruikt bij een oude nissan sunny, en moet zeggen dat die er helemaal van opgeknapt is. Oogt nu toch hetzelfde als de civic die ik gisteren onderhanden genomen heb met de natural look.
Al met al ga ik de tech protect toch maar aanschaffen.

Interior detailer is een schoonmaak detailer zonder toegevoegde middelen. Maakt dus puur schoon. Dus waarschijnlijk was het interieur goed vies :)
 
Die Tech Protect is echt werelds hoor!

Ik doe eerst een paar spraytjes Dasty op een High Tech aplicator pad, om alles lekker te ontvetten.
Daarna met een schone pad en een 1 of 2 spraytjes Tech Protect breng ik het dashboard weer op kleur.
Ik vind het er altijd erg netjes uitzien, ingetogen en prachtig zwart!

Soms doe ik ook ff snel de bandjes ermee, dat gaat ook goed, maar blijft minder lang zitten als bijv. Endurance van Meg.
 
Ik ben ook opzoek naar een product voor mijn dashboard mooi te houden.
Maar wat ik belangrijk vind, het moet de natuurlijke kleur terug geven, mooi nieuw zwart. Niet zo een glanzende laag erover.
Welk product zou ik dan best nemen?
Mothers Protectant rubber of Tech Protect of .... ?
 
En als je die chemische lucht niet wil hebben van Natural look voldoe Trim Restore aan de zelfde eisen ;)
 
De Trim Restorer heeft inderdaad niet zo'n indringende lucht als de Natural Look. Eenmaal aangebracht zie je wel verschil tussen die 2: de NL maakt de kleur net wat intenser.
 
+1
Ik heb de Trim Restorer gebruikt op het dash van de Mazda 323.
Deze heeft een vinyl dash met relief en daar werkte het prefect op.
Een mooie matte afwerking, opgebracht met een badstof applicator en met een mf-doek uitgewreven.
Het geeft een lichte kokosgeur die niet lang blijf hangen.
 
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Natural Look en de Tech Protect.
De geur van de Natural Look vind ik wel meevallen (heb afgelopen vrijdag bij CC even aan een flesje mogen ruiken) en het kan ook op leer worden gebruikt, wat ik wel een pluspunt vind.
Van de Tech Protect kan ik niet zo snel vinden of het ook goed bruikbaar is op leer. Ik heb een paar met leder beklede onderdelen (stuur, etc.) en ik wil eigenlijk het liefst maar een product aanschaffen.
Is de Tech Protect dan een goede optie?

[Edit] Gevonden. Niet geschikt dus voor gebruik op leer. Wordt het bij een volgende bestelling toch de Natural Look.
 
zeker, ik sluit me er bij aan, natural look is goed spul, ik heb ook de bold & bright van PB, laat zich ook heel makkelijk opbrengen (is ook met een spray kop te vernevelen) en uitpoetsen en laat geen overdreven diepe glans achter..
 
Hallo,

ik heb me ook net zo een flesje PB natural look aan gekregen.
Hoe gebruiken jullie het? met een spray?
Ik wil het voor mn dashbord gebruiken met reliëf.
Vind dat hem heerlijk ruikt!! :heart_eyes: