• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ik maak me ernstige zorgen om blauwe vlekjes, lijkt op olie vlekjes.

audi80

Detailing rookie
13 jan 2014
52
0
hallo,

sinds kort zie ik voornamelijk op mijn motorkap en dak, vooral de platte delen.
veel kleine olie achtige vlekjes, beetje blauwig.
ze zijn 1-5 MM groot.
bijna niet weg te krijgen.

ik maak me ernstige zorgen dat het overgaat naar kleine roest puntjes.

het gaat om een audi 80 1991, kleur rood.

13z5q1c.webp

Wees niet gevreesd, Audi 80 is volledig verzinkt en zal niet roesten. Mits het natuurlijk een aftermarket motorkap is die ooit eens is overgespoten ;)

wat een toeval! heb 2 weken geleden monello non-ferro als cadeau gekregen bij me bestelling! carclean heeft een 6e zintuig :P

• Leuk
Reacties: Tim
Ik ben benieuwd of Tim het goed heeft met de vliegroest. (ik denk namelijk meer aan probleem met de blanke laklaag, maar op basis van foto's is het moeilijk te beoordelen)

Het kan zijn dat je een paintcleaner nodig hebt om alles weg te krijgen. Het ziet er niet uit als een probleem met de blanke lak zover ik dat op deze foto kan beoordelen.

ik heb zelf ook het idee dat het vlieg roest is, het viel me een maand geleden al een beetje op, sinds dien is het erger geworden,
roest word naar mate de tijd verstrijkt ook erger, ik ga binnenkort kijken of het weg wil met non ferro of commandant poets.
ik kan wel vermelden wat het probleem zal oplossen.

(ik werk op een binnenvaart schip soms word er wel eens aan een grote container kraan geslepen/gewerkt, dat slijpsel kan dan wel eens op het schip/auto neer komen)

Commandant is niet het meest optimale om te gebruiken op je lak, probeer eerst een milde paint cleaner (Poorboy's World Professional Polish bijvoorbeeld).

Geen commandant gebruiken, schaadt meer dan het baat. En afgaande op wat je schrijft m.b.t. slijpen van containers: daar is je antwoord, vliegroest dus.

Uitgaande van je foto's denk ik eerder aan iets dat in je toplaag gedroogd is. Vliegroest kan ik hier niet zo goed plaatsen. Heb vroeger hetzelfde gehad met een rode auto. Bleek achteraf iets van een reinigingsmiddel te zijn dat op de lak was gekomen. Met name de tweede foto rechtsbeneden laat zien dat het een vlek is dat gedroogd is. Met de DAP overigens mooi eruit gekregen.
Probeer het eens met een milde cleaner of Mezzo. Succes in ieder geval!

Tim;n392496 zei:
Gefeliciteerd! :jippie

Wat heb ik gewonnen? ;)

Een beetje extra respect/aanzien.:-)^

Overigens was ik vooral verbaasd van de combinatie blauwe vlekjes en vliegroest.

• Leuk
Reacties: Tim