• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik vermoed steenslag..?

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Hallo, Afgelopen vrijdag mijn nieuwe auto opgehaald (https://forum.Carclean.com/threads/productenlijst-in-orde.13082/), nu heb ik dus 4 dagen later schade aan de voorbumper. Ik heb verder geen idee hoe dit is gebeurd. Bumperkleven doe ik niet aan! Er zit duidelijk een grote pit in de bumper(voelbaar), met daarom heen krassen, maar niet echt voelbaar. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen, ben er echt ziek van!!! Pas 4 dagen jong:(:(:(

Als het steenslag is kan je het helaas niet perfect krijgen, maar als je de zoekfunctie gebruikt kun je een aantal topics vinden waar ze de steenslag bijwerken. Maar misschien kan je even een foto maken zodat je beter advies kunt krijgen.

Ik snap goed dat het enorm balen is, maar ik ben ook bang dat je weinig kan doen om het te voorkomen, behalve niet bumperkleven. Zeker als je veel op de snelweg rijdt is het onontkomelijk, daarbij komt dat sommige lakken er ook gevoeliger voor zijn dan anderen.

Hierbij een foto
bdmvpj.webp

Ik weet het dus ook niet zeker.. De schade meest rechts is duidelijk er doorheen(een echte pit), en rondom zijn inderdaad schaven die niet voelbaar zijn.

:(

Als ik dat zo zie, moet ik het meest denken aan een schaafplek. Het blijft lastig te beoordelen op een foto, maar ik heb met de DAP schaafplekken voor 80% weg kunnen polijsten.

Ik zal proberen een betere foto te plaatsen, ondertussen heb ik het bedrijf(suggestie van Tim) een mail gestuurd.

Afwachten dus..

Ben benieuwd maar kan je dsh van harte anaraden. Top bedrijf. En nee ik heb geen aandelen ;-)

Ik zelf ook erg benieuwd.
Nog wat foto's..

294geht.webp

294geht.webp

svhonl.webp

33ff885.webp

Misschien een detailer in de buurt van Alphen aan den Rijn(Zuid-Holland) die deze schade is kan beoordelen. Dat zou fijn zijn!

Situatie is nu als volgt.. Er is uiteindelijk met een lakstift klein stipje aangebracht om dit vervolgens na paar weken weer te doen , zodra het "putje" helemaal vol zit. Nu heeft iemand anders er ook omheen zitten poetsen met als vervolg dit(zie foto). Een doffe plek erom heen. Hoe krijg ik dit weer goed?
250p6k8.webp

Foto's zijn zeer moeilijk te beoordelen omdat de scherpstelling verkeerd is. Door een stukje tape van een contrasterende kleur vlak naast het gebied te plakken dat je scherp wil fotograferen, gaat de automatische scherpstelling vaak wel goed (anders is de kans groot dat de camera scherp stelt op de reflectie die je op de lak ziet, in plaats van op de lak).

Overigens krijg ik uit de eerste foto de indruk dat er iemand met een pijp/leiding tegen de bumper heeft gezeten: kan bijvoorbeeld een waterleiding geweest zijn die iemand gehaald heeft bij een bouwmarkt ofzo, achteruitrijden met uitstekende leiding als lading, of door slordig laden/lossen van een cv-monteur of iets dergelijks.

Als de lak goed hard is: wassen, kleien en polijsten om te kijken hoe het er nu echt uitziet, en dan bepalen wat er nog moet gebeuren. (eventueel meer lak erop, of bijv. wet sanden)

Bedankt voor je reactie.. Snap dat het moeilijk te beoordelen valt. De schade heb ik nu wel geaccepteerd. Gaat mij nu alleen even om die doffe plek, die ik weg wil hebben. Niet dat dit opeens er ook is bij gekomen, zonder dat dit weg te halen valt.

doffe plek moet relatief gemakkelijk weg te krijgen zijn: DAP met een goed polijstmiddel, en dito schijf, en je geraakt al heel ver. Netjes afbouwen, en de doffe plek wordt weer een spiegeltje

Hmm.. Dat stelt me alweer een beetje gerust:).. Heb zojuist me bestelling binnen gekregen van CC, gratis mini detailing bag van Monello erbij gekregen, helemaal top!! Aan gezien ik nog geen DAP bezit, zal het me lukken om met de witte/zwarte handpad(Monello) en PB-Professional Polish, de doffe plek eruit krijgen?

ik vrees dat je er niet zal geraken met een zwarte pad en prof. polish. Dit zijn allebei nogal 'vriendelijke' producten, je gaat echt de power van een DAP, een echte polishpad met een zekere cutting en een bijhorende polijstpasta nodig hebben.

Aaaargh.. Dan is het wachten tot 15 mei(DAP900V3). Van het weekend begin ik met een 5-stappenplan.. Misschien dat de Black hole het zal maskeren..

DAP voor de doffe plek, is geen noodzaak voor aanzienlijke verbetering, maar je moet wel een middelgrove polijst zoals Mezzo gebruiken, en een hardere pad, bijvoorbeeld de oranje handpad van Monello, en daarna kun je dan nog met de witte pad en PB professional polish aan de slag voor de laatste polijststap.