• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ikke!

Kuch! :joy:

Hier ook maar even wat herinneringen ophalen, @nicknameless heeft me er mee aangestoken,..

Ooit mijn rijbewijs gekregen op 03-03-2003.

In mei volgde mijn eerste auto.

Alfa Romeo 145 1.4 IE Lusso met 90 pk en een boxermotor uit 1996
y1pjCCAa6y-ksOCnVzSfEhFcx1XirwNPJmI.jpg


y1pjCCAa6y-ksO7ElCSxeJVfTkhnTAO1I5N.jpg


Twee jaar met plezier ingereden, totdat er opeens "plop, zei de oliedop" was. Allemaal sludge in het vulgat, en bak rook onder de kap,... bleken twee zuigers + veren bijna door de motorkap heen te zijn gegaan :innocent: Naja ingeruild dus.

Hierna een Alfa Romeo 146 1.4 Twin Spark 16v Junior met 105pk uit 1998
y1pjCCAa6y-ksOBU3ZDfJKQniO6b3UQMmXw.jpg


y1pjCCAa6y-ksNePM9HFQnIzyi-iUZIjkds.jpg

(Visje is er later afgehaalt) perfecte auto, standaard iets verlaagd, 15" n junior pakket erop. reed goed, verbruikte geen vreemde vloeistoffen, en had één klein deukje op de linker achterdeur. Half jaar in gereden omdat de brandstofprijzen me te gortig werden. Dit heb ik altijd erg jammer gevonden,...

Toen kwam er een Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark 16V Distinctive Veloce met 120pk uit 2002 (veloce staat voor snel) op LPG-G3 nou ja, van 80.000 naar 220.000 gebracht en weer ingeruild. Zo was ze:
Photo-0427.jpg


Photo-0463.jpg


En zo werd ze:

IMG_0044.jpg


IMG_0032.jpg

Kan er kort over zijn, heb er gewoon veel te veel geld in deze gegooid,... Nooit weer!

Nou ja, we bleven kilometers rijden en kwam onderstaande op pad.
Een Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v Distinctive TI (Turismo Internazionale) uit 2006.

7d865e639c8c387de1c29f7e7062e342_zpsygssn3r9.jpg


5c83da295bfe560066ab93ba4be25dbf_zpsee0hclt0.jpg

Leuk compleet optiepakket zat er op, en enkel een dubbele uitlaat er onder laten zetten en qua pk's van 150 naar 175 gebracht. En af en toe wat kleine dingen Maar dieselen was niet meer nodig en gingen we opeens mee in het eco wereldje,...

En nu alweer bijna twee jaar in onderstaande truttenschutter.
DS DS3 So Chic met een 1.2 3-cilinder en 82 trage pk's uit 2015.

IMG_3919.JPG


IMG_0216.JPG

In mei moet ze uiterlijk worden ingeleverd, wat er komt, ik denk het zusje in iets normalere carrosserie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Wisten jullie wel dat het wél vijf jaar heeft geduurd eer ik het Detailing virus te pakken heb gekregen? :innocent:

Al die tijd gewoon lekker iedere keer naar de bouwmarkt als mijn combiset Valma Wash & Shine met spons weer op was. Zodat ik toch weer een nieuwe spons kon gebruiken, als beid flessen shampoo leeg waren, kwam er vaak ook een nieuw flesje vloeibare wax mee :rolleyes:

Bij het drogen gebruikte ik een zeem, en bij het in en uitpoetsen van de wax, was vaak een oud t-shirt uit de smerige doekenbak in de garage de klos :joy:

Mooie tijd was dat! En vooral stukken voordeliger!

Zou ik terug willen? Nee absoluut niet!
 
de mooie rode is nog uit mijn GTA tijd !stukje rijden was dat naar jou, maar wel gezellig (en hele hartelijke ouders heb je !)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Haha, die Jeroen toch. Al die jaren Alfa gereden en toen kwam daar die gekke Fransoos om de hoek kijken. :O
Maar volgens mij bevalt hij je wel toch?
 
@FredFR1908

Inderdaad die gekke Fransoos,... bevalt opzich prima, maar niet tevreden over het motortje, olie en koelvloeistof lust die toch wel,... Denk dat dat komt omdat ik vrij kleine stukjes snelweg rijd. En het motortje dan echt flink op zijn donder krijgt. Maar voor de rest is die wel zuinig. Moet er denk ik koelvloeistof bij gooien want anders red ik het niet tot eind maart of eind mei. Maar even kijken wat er in moet, lijkt nu kleurloze te zijn.

Hierna komt er een C3 met een 110pk motortje voor een jaartje. Maar een en ander hangt af van hoe het met werk komt, want sinds vandaag opnieuw werkloos wegens liesproblemen na drie weken werken,...
 
@Jeroen

Pff.... Zit je ook niet echt mee he kerel. Beterschap. Nieuwe C3'tje is een leuk bakkie :p Heb hem gereden voor de promo van Citroen Nederland toen mijn DS bij de garage stond mocht ik de nieuwe C3 als showroom model op halen. Leuk bakkie inderdaad die 110 pk. :D

En inderdaad krijgt veel te voorduren op korte stukken... Ik heb helemaal geen problemen met olie of koelvloeistof. Alleen olie bijgevuld in het afgelopen jaar en dat was maar 1 litertje op ruim 45k aan kilometers.